Nowy silnik jest w stanie generować 115 KM i 166 Nm momentu obrotowego w przedziale 1800–4700 obr./min. Przy jego budowie zastosowano m.in. lekką konstrukcję aluminiową z kolektorem wydechowym zintegrowanym z głowicą cylindrów oraz wysokociśnieniowy wtrysk paliwa. Wprowadzono również modyfikacje z zakresu inżynierii akustycznej - m.in. wałek wyrównoważający w misce olejowej i łańcuchy napędu rozrządu z odwróconymi zębami.
Jednostka zużywa o 20% mniej paliwa od porównywalnego pod względem mocy silnika 1.6. W cyklu mieszanym spalanie wyniesie 4 l/100 km.
Silnik zadebiutuje w przyszłym roku w modelu Adam, ale niewykluczone, że General Motors wykorzysta go również w innych autach.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?