Pierwszym z modeli jest Grand Cherokee Trailhawk, który wyróżnia się białym kolorem nadwozia, które wzbogacono czerwonymi oraz szarymi akcentami. W terenowej jeździe pomóc mają specjalne szyny pod bocznymi progami, które chronią podwozie przed kamieniami, a także dodatkowe haki holownicze w przedniej oraz tylnej części nadwozia. Producent wyposażył Trailhawk'a w 18-calowe opony Goodyear SilentArmor.
Kolejnym prototypem Jeep'a jest Wrangler Apache. Sercem układu napędowego jest 6.4-litrowy motor V8 HEMI, który generuje 470 KM i aż 640 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z zewnątrz, Apache'a poznamy po przednim zderzaku typu Stinger i podwyższonym o 11,5 cm zawieszeniu. W razie trudności z wydostaniem się z ciężkiego terenu, kierowca będzie miał do dyspozycji dwie wyciągarki Mopar Pro.
Trzecim z koncepcyjnych aut terenowych amerykańskiego producenta jest Mighty FC. Jest to współczesna wersja pojazdu produkowanego przez Jeep'a w latach 1956-1965. Pod względem technicznym, Mighty FC bazuje na rozwiązaniach zastosowanych we Wranglerze Rubicon, a także zestawie części JK-8 produkcji Mopara. W pokonywaniu niedostępnych terenów Safari powinny pomóc 17-calowe, skręcane obręcze, na które nałożono 40-calowe opony. Archaiczne nadwozie Mighty FC skrywa skórzane fotele i rozkładane łóżko.
Kolejnym pick-up'em, który weźmie udział w Moab Easter Jeep Safari będzie model J-12. Nietuzinkowy wygląd przedniej części karoserii jest zasługą pierwowzoru auta, którym był produkowany w latach 60. XX wieku Jeep Gladiator. Podobnie jak Mighty FC, bazuje on na Wranglerze Rubicon. Jedyną modyfikacją podwozia było podwyższenie zawieszenia o 76 mm.
Ostatnimi pojazdami, które pojawią się na Moab Easter Jeep Safari będą Wranglery: Traildozer oraz zmodyfikowana wersja Rubicona. Pierwszy z nich powstał we współpracy z American Expedition Vehicles. Pod jego maską również znajduje się 6.4-litrowe V8 HEMI, który połączono z automatyczną przekładnią. W pokonywaniu wzniesień i trudnych podjazdów mają pomóc wzmocnione mosty z przodu i z tyłu, a także 37-calowe opony Mickey Thompson Baja Claw. Drugi z nich, od seryjnego Rubicona, wyróżnia się jedynie brakiem standardowych zderzaków, a także podwyższonym o 5 cm zawieszeniem.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?