W tegorocznej edycji wzięło udział 65 załóg z Czech, Polski, Rosji i Słowacji. Uczestnicy rywalizowali w pięciu klasach
obejmujących m.in. różne pojemności silnika i rodzaj stosowanego paliwa. Wiele emocji wywołały również modele startujące w kategorii historycznej oraz kolejnej, przeznaczonej dla dziennikarzy.
I to właśnie w tej kategorii wysokie, trzecie miejsce zajęli Polacy - Piotr Mokwiński i Łukasz Szewczyk.
A w jaki sposób wyłaniany jest zwycięzca? Wygrywa ta drużyna, której samochód w czasie wyścigu wyemitował najmniej dwutlenku węgla w oparciu o wielkość średniego spalania. Ponadto pod uwagę brana jest średnia prędkość w czasie przejazdu oraz różnica między spalaniem wynikającym z danych fabrycznych a rzeczywistym w czasie imprezy.
W przypadku zużycia paliwa identycznego dla dwóch lub kilku załóg, o zwycięstwie decyduje średnia prędkość i pojemność silnika – im większe są obie te wartości, tym wyższe miejsce na podium.
Oficjalnym partnerem wyścigu Economy Run jest Skoda i tylko modele tej firmy biorą w nim udział. Dystans, jaki muszą pokonać załogi, wynosi 291 km. Linia startu i mety znajduje się w miejscowości Kosmonosy, niedaleko fabryki Skody w Mladá Boleslav. Trasa wyścigu obejmuje również miejscowość Kvasiny, gdzie znajduje się fabryka marki.
W sierpniu 2013 roku Gerhard Plattner pokonał trasę z Włoch do Sztokholmu w modelu Citigo przystosowanym do spalania gazu CNG. Średnie zużycie gazu w czasie przejazdu to tylko 2,39 kg/100 km (emisja CO2 - 65 g/km). Całkowity koszt pokonania trasy liczącej 2619 km wyniósł 81.25 euro (341,25 zł przy kursie 1 euro – 4,2 zł). To oznacza, że przejechanie 100 km kosztuje w Skodzie Citigo CNG tylko 13,02 zł.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?