301 km/h w Audi

Maciej Pobocha
Nie minęło wiele czasu od premiery nowego TT, a Audi już rozpoczęło produkcję kolejnego sportowego modelu – R8.

Nie minęło wiele czasu od premiery nowego TT, a Audi już rozpoczęło produkcję kolejnego sportowego modelu - R8.

 

Audi R8 bazuje na zaprezentowanym trzy lata temu pojeździe koncepcyjnym Le Mans quattro wzorowanym z kolei na samochodzie, który pięciokrotnie wygrywał w zawodach Le Mans 24

Fot. Audi
Fot. Audi

Hours.

 

Jak na sportowe auto przystało, R8 ma zwartą budowę: przy długości 443 cm mierzy 190 cm szerokości i 125 cm wysokości. Nadwozie wykonano w całości z aluminium. Po bokach charakterystycznego dla Audi grilla (tzw. single-frame) znajdują się duże wloty powietrza. Co ciekawe - logo marki w postaci połączonych czterech okręgów zostało umieszczone nie na atrapie chłodnicy, a masce. Muskularnego wyglądu przodu dopełniają skośne reflektory z diodami LED.

Fot. Audi
Fot. Audi

Z tyłu zamontowano dwa dyfuzory, które odpowiednio kierując powietrze przepływające pod samochodem zwiększają siłę, z jaką dociska ono pojazd do nawierzchni. Właściwą aerodynamikę zapewnia także wysuwający się automatycznie tylny spojler.

 

Audi R8 mogą podróżować dwie osoby. Panel centralny - podobnie jak w Alfach Romeo - jest skierowany ku prowadzącemu pojazd. Zegary obrotomierza i prędkościomierza umieszczono w tubach. Opcjonalnie dostępne są kubełkowe fotele. Pojemność bagażnika

Fot. Audi
Fot. Audi

mieszczącego się z przodu auta wynosi 100 l. Przestrzeń na bagaże znajduje się także za siedzeniami. Według zapewnień producenta z powodzeniem zmieszczą się tam dwie torby na kije golfowe.

 

R8 napędza zamontowany centralnie silnik benzynowy o pojemności 4,2 l. Doładowana turbosprężarką jednostka napędowa V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI) rozwija moc 420 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm. Standardowo współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Można także wybrać przekładnię R tronic z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów za pomocą dźwigni umieszczonej na panelu centralnym lub dźwigienek znajdujących się przy kierownicy. Istnieje przy tym możliwość wybrania trybu sport, w którym biegi przełączane są szybciej.

Audi R8 ma stały napęd na obie osie. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i może jechać z maksymalną prędkością 301 km/h.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polskie myśliwce w powietrzu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty