Budowa zakładu Sandouville rozpoczęła się pod koniec 1963 roku w celu zaspokojenia rosnącego w tamtym czasie popytu na
samochody. Lokalizacja fabryki, która znajduje się u brzegów Sekwany w pobliżu portu Le Havre, wybrana została nieprzypadkowo i miała znaczenie strategiczne. W ciągu 50 lat działalności zakład wyprodukował ponad 8 milionów pojazdów. Fabryka, która specjalizowała się w produkcji samochodów osobowych, wytwarzała początkowo model R 16, a następnie R 12 (1970 r.), R 15 i R 17 (1972 r.), R 30 (1975 r.), R 20 (1976 r.), R 18 (1978 r.), R25 (1984 r.), R 21 (1986 r.), Safrane (1992 r.), Lagunę (również 1992 r.), Vel Satis (2001 r.), Espace IV (2002 r.) oraz Lagunę III (2007 r.)
By zapewnić Sandouville konkurencyjność, w 2011 roku Grupa Renault zapowiedziała inwestycję w wysokości 230 mln euro i projekt przekształcenia fabryki samochodów
osobowych w zakład produkujący pojazdy użytkowe. Renault, od 1998 roku lider na rynku takich właśnie pojazdów, chce do zmodernizowanej fabryki przenieść produkcję Nowego Trafica i ekskluzywnej wersji Opla/Vauxhall Vivaro. Oznacza to, że cała gama pojazdów użytkowych marki Renault przeznaczona na rynek europejski będzie teraz produkowana we Francji (Kangoo w Maubeuge, Master w Batilly, a Trafic właśnie w Sandouville).
Sandouville to kluczowy zakład produkcyjny pojazdów użytkowych marki Renault na rozwijającym się rynku. Marka Renault proponuje szeroką gamę pojazdów użytkowych (od 2 do 22 m3), które odpowiadają potrzebom i oczekiwaniom klientów biznesowych. W
Europie w kategorii samochodów użytkowych firma jest liderem 16. rok z rzędu i na koniec 2013 roku posiadała 14,5% udziału w rynku. W pierwszym kwartale 2014 roku globalna sprzedaż samochodów użytkowych Renault wzrosła o 4,8% (+ 10% dla sprzedaży samochodów użytkowych tej Grupy).
Przez 50 lat personel fabryki w Sandouville uzyskał unikalną, głęboką wiedzę dotyczącą w szczególności tego, jak zapewnić najwyższą jakość produkowanych pojazdów. Stanowi ona największy atut Nowego Trafica, od którego klienci oczekują doskonałości, jeśli chodzi o jakość, komfort i trwałość. W postaci Nowego Trafica Renault oferuje prawdziwy „Van na życie” – nowoczesny, wygodny i ergonomiczny. Dzięki produkcji tego nowego modelu personel zakładu dodatkowo pogłębia wiedzę i przyczynia się do wzmocnienia wiodącej pozycji Renault w kategorii pojazdów użytkowych w Europie – wyjaśnia Ashwani Gupta, dyrektor w dyrekcji pojazdów użytkowych
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?