Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

A5 Sportback, czyli trzy w jednym

Krzysztof Gołata
Czy w jednym modelu można połączyć cechy coupe, limuzyny i kombi? Można choć spróbować.
Fot. Audi
Fot. Audi

Już pierwsza jazda tym samochodem pokazuje, że mamy do czynienia z niebanalnym modelem, który może jednak budzić kontrowersje, szczególnie u osób preferujących tzw. "czystość" formy. Jednak o gustach raczej trudno dyskutować.

A5 Sportback jest pięciodrzwiowym autem, niższym o 3,6 cm od limuzyny A4. W porównaniu do dwóch wcześniejszych wersji modelu A5 - coupe i kabriolet - jest on dłuższy o 8,5 cm. Sportową linię samochodu podkreśla m.in. łagodnie opadający dach oraz boczne szyby, które są bez ram.

Imponuje wielkość bagażnika. Jego pojemność wynosi 480 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy wzrasta dwukrotnie - do 980 litrów. Jednak pokrywa bagażnika tworzy jedną całość z tylna szybą, więc jej otwarcie wymaga trochę wysiłku. Funkcjonalność auta by niewątpliwie zyskała, gdyby, jak w wielu innych modelach, otwarcie bagażnika było łatwiejsze.

Fot. Audi
Fot. Audi

Wydłużenie auta umożliwiło zamontowanie dodatkowej pary drzwi, jednak siadając na tylnym siedzeniu od razu czujemy, że podróżujemy klasycznym coupe. Miejsca jest niewiele, a dorosła osoba o standardowych gabarytach nie będzie czuła się komfortowo w czasie dłuższej jazdy.

Obszerny bagażnik sugeruje, że mamy auto rodzinne, ale wnętrze przekonuje nas, że rodzima podróżująca tym autem powinna mieć małe dzieci.

Wnętrze A5 Sportback to eleganckie rozwiązania stylistyczne. Wszystkie wskaźniki zostały otoczone chromowanymi ramkami w kształcie kropli. Główny, wysoko umieszczony monitor pokładowy należy do wyposażenia seryjnego, podobnie jak sportowa trzyramienna skórzana kierownica. Tzw. system MMI posiada intuicyjne menu. Całość wraz z głównym przyciskiem znajduje się na konsoli środkowej.

Fot. Audi
Fot. Audi

Przesuwany środkowy podłokietnik ze schowkiem i pakiet schowków z dodatkowymi siatkami i szufladami pod przednimi siedzeniami idealnie sprawdza się nie tylko w długich podróżach.

Do napędu nowego modelu moga posłużyć silniki benzynowe: 2,0 l/ 180 i 211 KM i 3,2 l/265 KM, oraz wysokoprężne (2,0 l/170 KM, 2,7 l/190 KM, 3,0 l/240 KM). Pierwsze model wyposażony w najsłabszy silnik wysokoprężny i sześciobiegową skrzynię biegów, w czasie krótkiej jazdy autostradą (średnia prędkość 110 km/h) spaliło 5,3 l na 100 km. Wszystkie zalety techniczne nowego modelu odczuwalne są, gdy wybierzemy model z najsilniejszym silnikiem. Szczególną uwagę zwraca bardzo cicha praca silnika.

Wśród kilku rozwiązań technicznych szczególną uwagę zwraca system Audi Driver Select, pozwalający kierowcy na zmianę dynamiki jazdy i wybór jednego z trzech (dynamic, comfort, auto) trybów pracy pedału gazu, skrzyni biegów, zawieszenia oraz układu kierowniczego. System jest montowany w samochodach wyposażonych w siedmiobiegową skrzynię biegów.

A5 będzie także wyposażony w czwarty, indywidualnie programowany, tryb pracy powyższych elementów. Zyskujemy przy tym zarówno na komforcie, jak i bezpieczeństwie, co jest szczególnie odczuwalne na bardzo krętych i wąskich drogach.

Urządzenia elektroniczne ostrzegają także kierowcę Audi A5, gdy zamierza on zmienić pas ruchu. Kiedy po sąsiednim pasie porusza się samochód, otrzymujemy sygnał, aby nie zmieniać w tym momencie pasa ruchu i wykonać ten manewr dopiero, gdy droga będzie wolna.

Za Audi A5 Sportback trzeba zapłacić przynajmniej 139 900 tys. zł (z benzynowym silnikiem 2,0 l o mocy 180 KM). Najdroższy model z 3-litrowym dieslem o mocy 240 KM i napędzie 4x4 kosztuje 221 300 zł.

Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty