Absurdy w ubezpieczeniach. Co denerwuje polskich kierowców?

(mm/ip)
Fot. Archiwum
Fot. Archiwum
Pod koniec 2015 roku LINK4 zbadał opinie kierowców na temat absurdów w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Co irytuje Polaków?
Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

Kierowców od zakupu ubezpieczenia samochodu dzieli kilka kroków: decyzja o rodzaju ubezpieczenia – obowiązkowo OC, ale czy bierzemy też AC, NWW i Assistance, przegląd dostępnych na rynku ofert i wybór tej najkorzystniejszej oraz podpisanie umowy. Jednak, aby zapewnić sobie spokojny sen, należy jeszcze dokładnie zapoznać się z ogólnymi warunkami ubezpieczenia. To w nich zawarte są informacje, w jakich sytuacjach możemy otrzymać odszkodowanie, a kiedy nie dostaniemy go wcale. 

Według badanych ubezpieczyciele lubią komplikować życie poprzez „druczki, gwiazdki, ograniczenia”, stosują niejasne zasady, a w razie szkody mnożą kłopoty.

Kierowcy narzekają m.in. na takie ubezpieczeniowe absurdy, jak:

- utrata zniżek z autocasco przy małej szkodzie (17 proc. wskazań),

- utrata zniżek, gdy mała szkoda przydarzyła się po wielu latach bezwypadkowej jazdy (15 proc.),

 - utrata zniżek AC, gdy właściciel pojazdu nie przyczynił się do szkody (13%),

- zbyt rozbudowana dokumentacja przy zgłaszaniu szkody (13 proc.),

- zbyt duża liczba wyłączeń ograniczających wypłatę odszkodowania (13 proc),

- lepsze traktowanie nowych klientów, niż dotychczasowych (11 proc.).

Badanie zrealizował Instytut Badawczy IPSOS na reprezentatywnej próbie 961 osób.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty