Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Alfa Romeo 159 Sportwagon 3.2

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Kombi za prawie 200 tys. zł? Tak, o ile mówimy o Alfie Romeo Sportwagon w wersji Distinctive z silnikiem 3,2 l/260 KM i napędem na cztery koła.
Kombi za prawie 200 tys. zł? Tak, o ile mówimy o Alfie Romeo 159 Sportwagon w wersji  Distinctive z silnikiem 3,2 l/260 KM i napędem na cztery koła.
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

Niektóre samochody kupuje się sercem. Ta maksyma jak ulał pasuje do 159 Sportwagon. Chociaż ma nadwozie typu kombi i należy do aut klasy średniej, to na próżno szukać u niej cechy najbardziej charakterystycznej dla tego typu pojazdów, czyli szeroko rozumianej użyteczności.

 

Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi zaledwie 445 l. Dla porównania w Toyocie Avensis kombi jest to 520 l, w Fordzie

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Mondeo - 595 l, a Volkswagenie Passacie - 603 l. Jakby tego było mało, próg bagażnika znajduje się wysoko, co utrudnia załadunek.

 

Ilość miejsca na tylnej kanapie też nie zachwyca. Gdy kierowca i pasażer z przodu siądą w miarę wygodnie, osobom z tyłu zdecydowanie brakuje przestrzeni na wysokości kolan.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

Ale skoro o sercu była mowa… Alfa 159 Sportwagon to chyba najbardziej urodziwe z oferowanych w tej chwili kombi. Nadwozie zaprojektowane przez słynnego Giorgetto Giugiaro łączy elegancję ze sportowym stylem tak charakterystycznym dla włoskiej marki.

 

Wnętrze wersji Distinctive wykończone skórą, z głęboko wyprofilowanymi przednimi fotelami i kierownicą oraz aluminiowymi elementami może się podobać. Konsola środkowa zwrócona jest w kierunku kierowcy nie pozostawiając złudzeń, kto w tym samochodzie jest najważniejszy. Silnik uruchamia się i wyłącza przyciskiem start/stop.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

Fani motoryzacji co jakiś czas z pewnością wyłączą radio by posłuchać, jak pod maską auta pracuje sześciocylindrowa jednostka napędowa. Spory potencjał benzynowego silnika osiągającego moc 260 KM daje się opanować m.in. dzięki stałemu napędowi na obie osie.  Zapobiega on utracie przyczepności podczas szybszego pokonywania zakrętów i ruszania. Sprawdza się szczególnie przy jeździe po śliskiej nawierzchni.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

Silnik zapewnia bardzo dobrą dynamikę. Samochód chętnie przyspiesza w zasadzie niezależnie od prędkości. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to właściciel 159 3.2 powinien być przygotowany na spore wydatki. Podczas testu zapotrzebowanie na benzynę wyniosło w trasie 11,5 l/100 km, a w mieście sięgnęło 20 l/100 km. To znacznie więcej niż podaje producent w danych technicznych auta.

 

Automatyczna, 6-stopniowa skrzynia biegów nie zachwyca. Wyraźnie szarpie przy zmianie przełożeń, a ci, którzy oczekują odpowiednio szybkiej zmiany przełożeń mogą poczuć się zawiedzeni. Mocniejsze wciśnięcie pedału gazu skutkuje co prawda redukcją biegu, ale trwa ona zbyt wolno jak na sportowe auto, którym Alfa w końcu jest. Sytuację ratuje nieco tryb "sport", w którym biegi zmieniane są szybciej, ale następuje to przy wyższych prędkościach obrotowych, co niekorzystnie odbija się na spalaniu i głośności pracy silnika. 

 

Wybrane dane techniczne

Typ silnika

benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

6/24

Pojemność skokowa (cm3):

3200

Moc maksymalna (KM/obr./min):

260/6000

Maks. moment obr. (Nm/obr./min):

322/4500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

7,3

Prędkość maksymalna (km/h):

242

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

8,6/18,3

Długość x szerokość x wysokość (cm):

466 x 183 x 141,7

Rozstaw osi (cm):

270

Pojemność bagażnika (l)

445

Cena (zł):

198 900

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty