Alfa Romeo jak cukiereczek

(pim)
To najmniejszy model w gamie Alfa Romeo i sprawia nieco cukierkowe wrażenie. Ale ten cukiereczek ma bardzo atrakcyjne nadzienie.

To najmniejszy model w gamie Alfa Romeo i sprawia nieco cukierkowe wrażenie. Ale ten cukiereczek ma bardzo atrakcyjne nadzienie.

Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

Alfa Romeo MiTo to bardzo zwarte, kompaktowe auto. Atrakcyjna stylizacja z pełnym indywidualizmu stylem przyciąga wzrok. Bryła nadwozia ma dynamiczny, mocny charakter, ale przednie lampy nadają mu nieco dziecięcego charakteru.

Nieco bardziej dorosła jest wnętrze, choć i tu widać sporo młodzieńczej fantazji. Po włączeniu stacyjki obraz na ekranie wyświetlacza w tablicy rozdzielczej od umieszczonej centralnie kropki "nadjeżdża" jako przednia część samochodu, a po wyłączeniu zapłonu, odjeżdża od obrazu tyłu do kropki w centrum wyświetlacza. Gadżet niewielki, ale smaczny.

 Górna część deski rozdzielczej i fragmenty drzwi są wyłożone tworzywem przypominającym strukturą włókna węglowe. Wnętrze jest atrakcyjne, ale uroda nieco mu podgryza funkcjonalność. Bogate linie elementów wnętrza powodują, że niewiele miejsca zostało na półki i schowki. Oprócz schowka przed pasażerem jest niska, trudno dostępna półka pod centralną konsolą i małe kieszonki w drzwiach. Niepalący mogą także wykorzystać miejsce, zajmowane przez niewielką, wyjmowaną popielniczkę w kształcie kubka.

Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

Na szczęście patrząc na auto zza kierownicy mogłem mu te braki odpuścić. Z tego punktu widzenia, atrakcyjne było umieszczenie sterowania radiem i systemem informacyjnym samochodu w kierownicy lub pod nią.

Silnik 1,4 TB to jedna z najmocniejszych jednostek napędowych tego samochodu. Dzięki systemowi DNA można nieco różnicować jej sposób pracy. W trybie normal to dość dynamiczne, miejskie autko. W trybie Dynamic szybciej i wyraźniej reaguje silnik i wspomaganie kierownicy, a później włączają się systemy VDC i ASR.

Z kolei tryb All Weather, przeznaczony do jazdy w trudniejszych warunkach pogodowych utrzymując reakcje silnika czy układu kierowniczego w trybie standardowym a wzmacniając szybkość i siłę działania systemu stabilizacyjnego VDC.

Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

Brak śniegu nie pozwoli, wypróbować tego ostatniego trybu, ale różnica między trybami Normal i Dynamic jest wyraźna - w tym drugim auto zdaje się samo szukać okazji do wyrwania się wprzód. 

Zawieszenie auta jest dość sztywne, co w połączeniu z niskoprofilowymi oponami dobrze się sprawdza podczas szybkiej jazdy, ale na dziurawych nawierzchniach powodują czasem nieprzyjemne w odbiorze uderzenia.

W sumie jednak Alfa MiTo prowadzi się równie dobrze, jak wygląda.

**więcej zdjęć Alfy Romeo MiTo w

naszej galerii  

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty