Alfę Romeo GT Q miałem już okazję sprawdzić na asfaltach, ale na śniegu jeszcze nie. Tymczasem to warunki, w jakich lepiej widać przydatność systemu Q2.
To mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem, który ma za zadanie dzielić napęd między przednie koła kiedy mogą one mieć różną przyczepność.
Dzieje się tak np. podczas pokonywania zakrętów, kiedy jedno koło jest dociążone bardziej niż drugie lub na śliskiej nawierzchni.
W zakręcie wewnętrzne koło może tracić przyczepność, a wówczas więcej momentu dostaje się na zewnętrzne koło, co zmniejsza podsterowność i poprawia stabilność.
Podczas mroźnych dni, na śniegu samochód spisywał się bardzo dobrze - jeździł pewnie i stabilnie.
Kiedy zrobiło się cieplej i błoto pośniegowe stało się mniej zbite nisko zawieszony samochód szorował co jakiś czas podwoziem po śniegu, a szerokie koła na cienkiej warstwie błota pośniegowego też miały kłopoty z ruszeniem, zwłaszcza nie wzniesieniach.
Wnętrze jest pięcioosobowe, ale na tylnej kanapie wyższym dorosłym nie jest wygodnie.
Bagażnik ma przydatne elementy, takie jak zamykane schowki w górnej części czy zaczepy na siatkę w rogach, a także otwór w oparciu tylnej kanapy, pozwalający przewozić narty wewnątrz auta.
Wybrane dane techniczne
silnik: 1,9 Multijet
Moc maksymalna (KM/obr/min): 150/4000
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): 305/2000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 9,6
Prędkość maksymalna (km/h): 209
Zużycie paliwa średnie (l/100 km): 6,2
Pojemność bagażnika (l): 320/905
Długość x szerokość x wysokość (cm): 448,9 x 176,3 x 136,2
Rozstaw osi (cm): 259,6
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata): 2/8
Cena (zł): 108 900
Żródło: dane techniczne producenta
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?