Amarok Canyon w ofercie

(ip)
Amarok Canyon, Fot: Volkswagen
Amarok Canyon, Fot: Volkswagen
Volkswagen wprowadził do oferty nową wersję pickupa – Amaroka Canyon. Bogate wyposażenie kabiny i dopracowane detale spełniają wymagania tych klientów, którzy w popularnym segmencie SUVów szukają pickupa. Amarok Canyon kosztuje 125 201 zł netto. Do końca 2013 roku można go kupić z rabatem, wtedy zapłacimy tylko 118 701 zł netto.

Od wersji seryjnych Amarok Canyon odróżnia się kolorem copper orange i czarnymi elementami. Kolejnymi akcentami są

Amarok Canyon, Fot: Volkswagen
Amarok Canyon, Fot: Volkswagen

przyciemnione światła tylne, lakierowana osłona podwozia, czarne, poszerzone nadkola oraz emblematy „Canyon” na drzwiach i tylnej pokrywie. Rury na progach, rura nad skrzynią ładunkową oraz tylny zderzak również są czarne. Opcjonalnie można zamówić Amaroka Canyon z zabudową skrzyni ładunkowej, osłoną lub czarną roletą zamykającą skrzynię. Na życzenie dostępny jest pałąk na dachu z czterema reflektorami.

Wnętrze także otrzymało indywidualny charakter. Obudowa tablicy rozdzielczej jest wykonana z matowego chromu, częściowo skórzane siedzenia mają dwukolorową tapicerkę: siedziska i oparcia utrzymane są w kolorze moonrock, zagłówki i boki w kolorze antracytowym. Szwy ozdobne w pomarańczowo-czerwonym kolorze na siedzeniach, trójramiennej kierownicy obszytej skórą i dźwigni zmiany biegów nawiązują do koloru lakieru nadwozia. To samo dotyczy pierścieni wokół wlotów wentylacji i pasów bezpieczeństwa. O wysoki poziom komfortu akustycznego dba radio RCD 310 z czterema głośnikami i odtwarzaczem CD, czytającym pliki MP3. Można wybrać także, dostępny jako opcja, system radiowo-nawigacyjny RNS 510 z sześcioma głośnikami lub na przykład czujniki parkowania z kamerą cofania. Dodatkowo o komfort we wnętrzu dba seryjnie montowana

Amarok Canyon, Fot: Volkswagen
Amarok Canyon, Fot: Volkswagen

klimatyzacja Climatic.

Volkswagen Samochody Użytkowe postawił na sprawdzone, czterocylindrowe silniki TDI w dwóch stopniach mocy. Dwulitrowy TDI z bezpośrednim wtryskiem Common Rail ma moc 132 kW/180 KM i dwustopniowo regulowane turbodoładowanie, które w połączeniu z manualną skrzynią biegów pozwala na rozwinięcie maksymalnego momentu obrotowego 400 Nm już przy 1500 obr./min. W połączeniu z opcjonalną 8-biegową skrzynią automatyczną, do dyspozycji jest 420 Nm już od 1750 obr./min. Drugim wariantem silnika jest jednostka o mocy 103 kW/140 KM. Pod względem technicznym wyróżnia ją między innymi turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny. Ten TDI rozwija moment obrotowy 340 Nm od 1600 obr./min.
Dla Amaroka Canyon dostępne są dwa różne układy przeniesienia napędu: stały typu Torsen lub dołączany napęd na wszystkie koła 4MOTION. Seryjnie jednostki napędowe połączone są z 6-biegową skrzynią manualną. Jako opcję można wybrać mocniejszego TDI z 8-biegową przekładnią automatyczną. Amarok Canyon wyposażony jest w nowe, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Roca z oponami AT 245/70 R17. Na życzenie dostępne są także 18-calowe koła z ogumieniem drogowym.

Amarok Canyon, Fot: Volkswagen
Amarok Canyon, Fot: Volkswagen

Dla osób chętnie poruszających się poza utwardzonymi drogami, dobrym rozwiązaniem jest Amarok Canyon 4MOTION z dołączanym napędem na wszystkie koła i czerwoną cyfrą „4” w logo. Wykorzystuje on sprawdzone w pickupach sprzęgło kłowe. Po naciśnięciu przycisku załącza się stałe przenoszenie siły na obie osie. Do najtrudniejszych zadań przekładnia posiada dodatkowo reduktor. Pozwala to na pokonywanie wyjątkowo trudnych odcinków, a strome wzniesienia nie stanowią żadnej przeszkody nawet przy pełnym obciążeniu.

Napędzany w sposób stały na wszystkie koła Amarok 4MOTION z czarną „4” jest bardziej komfortowy. Pozwala on poczuć zalety napędu na wszystkie koła także na utwardzonych drogach. Mechanizm różnicowy typu Torsen rozdziela siły napędowe w sposób zmienny między przednią a tylną oś; w podstawowym ustawieniu siły są rozdzielane w stosunku 40:60. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie doskonałej dynamiki jazdy połączonej z dobrą trakcją. Wszystkie warianty napędu posiadają ponadto elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, która poprawia trakcję na wszystkich rodzajach podłoża. Dla Amaroka Canyon, który będzie musiał wykonywać wyjątkowo trudne zadania, jako opcja oferowana jest mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi.

Skrzynia ładunkowa Amaroka Canyon ma długość 1555 mm i szerokość 1620 mm, co daje powierzchnię 2,52 metra kwadratowego. Szerokość między nadkolami wynosi 1222 mm, co pozwala na ułożenie europalet (1,2 x 0,8 m) w poprzek. Cztery zaczepy w narożnikach umożliwiają prawidłowe unieruchomienie przewożonego ładunku. Na życzenie oferowana jest specjalna powłoka skrzyni ładunkowej, która wytrzyma trudy związane z częstym transportem towarów. Zamykana klapa skrzyni razem z opcjonalnym sztywnym dachem chroni przed dostępem osób niepowołanych. Maksymalna ładowność wynosi 889 kilogramów. Kolejne 3,2 tony (w zależności od silnika) mogą być holowane na haku.

Amarok Canyon, Fot: Volkswagen
Amarok Canyon, Fot: Volkswagen

Amarok Caynon wyróżnia się ofertą rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo. Obejmuje ona obok poduszek dla kierowcy i pasażera także boczne poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową, zagłówki z regulacją wysokości i trójpunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach siedzących. Teleskopowa kolumna kierownicy pochłania energię i minimalizuje ryzyko odniesienia obrażeń przez kierowcę.

Liczne systemy dbają także o wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego. Na przykład do wyposażenia seryjnego należy elektroniczny program kontroli stabilności jazdy (ESC). Częścią ESC we wszystkich wersjach z hakiem holowniczym jest funkcja stabilizacji przyczepy. Kolejnym przykładem jest funkcja off-road włączana przyciskiem. System ESC, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS), ASR i ABS są dostosowywane do trudnych warunków terenowych. W tym trybie ABS znacznie skraca drogę hamowania w terenie i na luźnym podłożu. Przy prędkości poniżej 30 km/h i przy aktywnej funkcji off-road włącza się asystent zjazdu ze wzniesień, który poprzez ingerencje w hamulce utrzymuje odpowiednią prędkość na stromych zjazdach. Także przy aktywnym asystencie zjazdu, kierowca może decydować o prędkości wciskając pedał gazu lub hamulca. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty