Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi A3 po liftingu. Co zmieniono?

(mm)
Audi A3 W przedniej części samochodu znajdziemy m.in. nowe reflektory z charakterystycznym wcięciem i techniką Matrix LED, które nawiązują do modelu A4. Dodatkowo zmodyfikowana została kratka grilla. Pojawiły się nowe wzory felg z lekkich stopów o średnicach od 16 do 19 cali.Fot. Audi
Audi A3 W przedniej części samochodu znajdziemy m.in. nowe reflektory z charakterystycznym wcięciem i techniką Matrix LED, które nawiązują do modelu A4. Dodatkowo zmodyfikowana została kratka grilla. Pojawiły się nowe wzory felg z lekkich stopów o średnicach od 16 do 19 cali.Fot. Audi
Niemiecki koncern zdecydował się na lekkie modyfikacje techniczne kompaktowego A3. Pod pewnymi względami auto upodobniono do Audi A4.
Audi A3 W przedniej części samochodu znajdziemy m.in. nowe reflektory z charakterystycznym wcięciem i techniką Matrix LED, które nawiązują do modelu
Audi A3

W przedniej części samochodu znajdziemy m.in. nowe reflektory z charakterystycznym wcięciem i techniką Matrix LED, które nawiązują do modelu A4. Dodatkowo zmodyfikowana została kratka grilla. Pojawiły się nowe wzory felg z lekkich stopów o średnicach od 16 do 19 cali.

Fot. Audi

Zmiany dotyczą wszystkich wersji nadwoziowych A3, A3 Sportback, A3 Sedan i A3 G-Tron oraz ich odpowiedniki ze sportowej serii S. W przedniej części samochodu znajdziemy m.in. nowe reflektory z charakterystycznym wcięciem i techniką Matrix LED, które nawiązują do modelu A4. Dodatkowo zmodyfikowana została kratka grilla. Pojawiły się nowe wzory felg z lekkich stopów o średnicach od 16 do 19 cali. Paleta kolorów obejmuje teraz dodatkowo lakiery Ara niebieski, Cosmic niebieski, Nano szary, Tango czerwony i Vegas żółty.

Gama silników modelu Audi A3 obejmuje cztery jednostki: dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Zakres ich mocy sięga od 81 kW (110 KM) do 110 kW (150 KM). Wszystkie spełniają normę EU6.
Po raz pierwszy w serii A3, Audi oferuje teraz jednostkę trzycylindrową: 1.0 TFSI - motor generuje moc 85 kW (115 KM) i moment obrotowy 200 Nm, w zakresie od 2000 do 3500 obr./min.

Jednostkę 1.4 TFSI COD ultra wyposażono w wydajnościowe rozwiązanie techniczne: cylinder on demand. Technika ta oznacza możliwość odłączenia dwóch cylindrów, jeżeli podczas jazdy nie jest wymagana zwiększona moc. Silnik o pojemności 1395 cm3 generuje moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 250 Nm. Czterocylindrowa jednostka TDI o pojemności 1968 cm3, w nowym A3 oferowana jest jako silnik o mocy 110 kW (150 KM) i momencie obrotowy 340 Nm w przedziale od 1750 do 3000 obr./min. 1.6 TDI o mocy 81 kW (110 KM) to z kolei zupełnie nowy motor wysokoprężny. Dostępny jest w połączeniu z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów lub z dwusprzęgłową, siedmiobiegową, automatyczną skrzynią S tronic. W nowym Audi A3, moc napędowa przekazywana jest standardowo na koła przedniej osi. Stały napęd na cztery koła quattro przewidziano opcjonalnie dla silnika 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM).

Najlżejsze Audi A3 ma ważyć 1150 kg z jednostką 1.0 TFSI. Popracowano także nad poprawieniem zestrojenia zawieszenia oraz zamontowano wytłumiające hałasy szyby.

Samochód został wyposażony m.in. w system automatycznej kontroli prędkości w kroku. Do dyspozycji jest m.in system Virtual Cockpit znany już z TT, Q7 i nowego A4, który towarzyszy 7-calowemu, centralnemu wyświetlaczowi systemu MMI zamontowanemu na kokpicie. W Niemczech Audi A3 1.0 TFSI wyceniono na 23 300 euro. Polskie ceny nie są jeszcze znane.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty