Audi A4 B8 po liftingu już w Polsce

(pp/ip)
Na polskim rynku zadebiutowało właśnie Audi A4 B8 po faceliftingu. Podstawowa wersja tego pojazdu została wyceniona na 126 700 zł.
Fot. Audi
Fot. Audi

Pierwsze A4 pojawiło się na rynku w 1994 roku. Od tamtej pory, do sprzedaży trafiły już cztery generacje tego auta klasy średniej. Najnowsza propozycja producenta z Ingolstadt to model B8 po faceliftingu, który właśnie debiutuje na naszym rynku.

Z zewnątrz, auto wyróżnia się poziomymi liniami przedniej części nadwozia, które zostały mocniej podkreślone. Maska silnika jest bardziej wysklepiona, górne narożniki osłony chłodnicy "Single Frame" zostały ścięte, poprzeczne żebra i pierścienie Audi sprawiają wrażenie trójwymiarowych. Osłona chłodnicy jest szara w wersjach sześciocylindrowych, a w połączeniu z pakietem S line - czarna z połyskiem. Wzrok przyciągają ostro zarysowane wloty powietrza, ich zmodyfikowane kratownice oraz płaskie reflektory przeciwmgielne w nowych zderzakach.

Reflektory również wyglądają teraz inaczej. Ich dolna krawędź ma kształt lekkiej fali, we wnętrzu zastosowano nowy podział. Na życzenie Audi montuje reflektory ksenonowe plus, w których diodowe światła do jazdy dziennej tworzą wąski, optycznie homogeniczny pas a obszar soczewki świateł ksenonowych jest otwarty. Na życzenie można otrzymać system adaptive light z funkcją statycznego i dynamicznego doświetlania zakrętów. Tylne światła naśladują swoją formą światła przednie. W przypadku reflektorów ksenonowych plus także z tyłu zastosowano homogeniczne pasy diodowe.

Tylny zderzak z dyfuzorem otrzymał nowy kształt, a układ wydechowy zakończony jest dwoma końcówkami bez względu na wersję silnikową.

Fot. Audi
Fot. Audi

Oferta lakierów obejmuje 15 kolorów, w tym cztery zupełnie nowe. Modyfikacje spowodowały tylko niewielkie zmiany wymiarów. A4 sedan i kombi mają teraz długość 4,70 m, A4 allroad quattro i S4 - 4,72 m. Rozstaw osi wynosi we wszystkich modelach 2,81 m, szerokość 1,83 lub 1,84 m. Wysokość w zależności od wersji nadwozia to 1,41 m lub 1,50 m.

W ramach liftingu A4, wprowadzono również zmiany we wnętrzu. Nowa, jednoczęściowa osłona wskaźników pokryta jest lakierem w szarym kolorze. Osłona konsoli środkowej pokryta jest czarnym lakierem o wysokim połysku.  W wersji wyposażenia Attraction aplikacje dekoracyjne pokryte są połyskującym, stalowo-szarym lakierem, w wersji Ambition lakier ma kolor brązowy Moor. Na życzenie Audi oferuje specjalne materiały - Aluminium Trigon (seryjne w wersji Ambiente) i drewno orzechowe ciemnobrązowe i jesionowe brązowe. Bardzo ciekawie prezentują się aplikacje z warstwowego forniru dąb Beaufort.

Kolejna opcja to pakiet sportowy S line, dostępny dla sedana i kombi w wersji Ambition. W tym przypadku wnętrze utrzymane jest w czarnym kolorze i zaakcentowane szarymi szwami kontrastowymi na sportowych siedzeniach, dywanikach, sportowej skórzanej kierownicy i dźwigni zmiany biegów.

Fot. Audi
Fot. Audi

Audi oferuje dla modeli A4 - cztery benzynowe silniki TFSI i sześć diesli TDI. Już najmniejszy pod względem pojemności skokowej silnik - 1.8 TFSI, posiada podobną krzywą momentu obrotowego jak TDI. Swój maksymalny moment obrotowy 320 Nm osiąga już przy 1.400 1/min i utrzymuje go na stałym poziomie do 3.700 obrotów. Już przy 3.800 1/min rozwija pełną moc 170 KM.

1.8 TFSI przyspiesza sedana Audi A4 od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Średnie zużycie paliwa tej jednostki napędowej wynosi tylko 5,7 litra na 100 km - emisja CO2 134 gramy na 1 km. W porównaniu z poprzednim silnikiem o mocy 160 KM, zużycie paliwa zmniejszyło się o 18 procent. Jako podstawowy silnik benzynowy służy 1.8 TFSI dysponujący mocą 120 KM i momentem obrotowym 230 Nm. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,5 sekundy, zaś maksymalna prędkość jazdy wynosi 208 km/h. Czterocylindrowa jednostka zadowala się średnim zużyciem 6,5 litrów paliwa na 100 km.

Fot. Audi
Fot. Audi

Najmocniejszym motorem benzynowym w gamie Audi A4 jest 3.0 TFSI. Osiąga on moc 272 KM i przy obrotach od 2.250 do 4.750 1/min wytwarza moment obrotowy 400 Nm. Wyposażone w ten silnik A4 osiąga 100 km/h w czasie 5,9 sekundy, a przyspieszenie kończy się przy 250 km/h z powodu elektronicznego ogranicznika. Średnie zużycie paliwa ogranicza się do 8,1 litra na 100 km - emisja CO2 190 gramów na km.

Najbardziej ekonomicznym motorem w ofercie A4 jest 2.0 TDI o mocy 136 KM. Sedan zadowala się średnio 4,3 litra paliwa na 100 km/h, podczas gdy emisja CO2 wynosi 112 gramów na km. Najmocniejsze silniki TDI to dwie

Fot. Audi
Fot. Audi

jednostki V6 o pojemności skokowej 3-litrów, które są dostępne w odmianach 204 i 245 KM. Pomimo dużej mocy, zadowalają się one odpowiednio 4,9 oraz 5,7 l ON na 100 km.

Audi przyjmuje już zamówienia na nowe modele A4. Podstawowa wersja tego auta, wyposażona w silnik 2.0 TDI o mocy 120 KM kosztuje 126 700 zł. O 200 zł droższa jest odmiana benzynowa 1.8 TFSI. Poniżej prezentujemy ceny wybranych wersji:

NadwozieWersjaMoc (KM)Skrzynia biegówCena (zł)
Sedan1.8 TFSI170manualna, 6-bieg.126 900
Sedan2.0 TFSI quattro211S tronic160 900
Sedan2.0 TDI120manualna, 6-bieg.126 700
Sedan2.0 TDI 112g136manualna, 6-bieg.130 700
Sedan3.0 TDI204multitronic194 600
Kombi2.0 TFSI quattro211manualna, 6-bieg.159 200
Kombi3.0 TDI quattro245S tronic223 800
Kombi1.8 TFSI170manualna, 6-bieg.134 700
Kombi2.0 TDI120manualna, 6-bieg.134 500
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty