Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 32477 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Audi A6 C6 (2004-2011). Wady i zalety

Data publikacji: Autor: Karol Biela

Audi A6 VI generacji zaprezentowano w marcu 2004 roku na salonie samochodowym w Genewie. W porównaniu do ustępującego modelu nadwozie limuzyny było o 12 centymetrów dłuższe i o 4,5 centymetra szersze, chociaż wysokość karoserii pozostała niemal niezmieniona / Fot. Audi Produkowane w latach 2004-2011 Audi A6 to auto cenione nie tylko za luksusowe wyposażenie i przestronne wnętrze, ale też świetne właściwości jezdne. Na co warto zwrócić uwagę przed kupnem?

Audi A6 VI generacji zaprezentowano w marcu 2004 roku na salonie samochodowym w Genewie. W porównaniu do ustępującego modelu nadwozie limuzyny było o 12 centymetrów dłuższe i o 4,5 centymetra szersze, chociaż wysokość karoserii pozostała niemal niezmieniona / Fot. Audi Audi A6 VI generacji zaprezentowano w marcu 2004 roku na salonie samochodowym w Genewie. Początkowo auto występowało wyłącznie jako 4-drzwiowa limuzyna, a dopiero po kilku miesiącach pojawiła się odmiana kombi nazwana tradycyjnie Avant.

W porównaniu do ustępującego modelu nadwozie limuzyny było o 12 centymetrów dłuższe i o 4,5 centymetra szersze, chociaż wysokość karoserii pozostała niemal niezmieniona. Do tego dodać należy o 8,3 centymetra większy rozstaw osi, który zapewnił jeszcze większą przestrzeń dla pasażerów.

Bogate wyposażenie to podstawa w segmencie premium, więc już w standardzie Audi A6 VI generacji posiadało np. 16-calowe obręcze ze stopów lekkich, układ ABS z ESP, czołowe oraz boczne poduszki powietrzne z przodu i z tyłu, wielofunkcyjną kierownicę oraz dźwignię zmiany biegów obszytą skórą, a także automatyczną klimatyzację.

Nowa „A6-ka” – między innymi dzięki zastosowaniu aluminium (maska silnika, błotniki) i stali o wysokiej wytrzymałości, w tym stali szlachetnej – była o około 30 kilogramów lżejsza od poprzedniej generacji. Dzięki zastosowaniu nowych technologii, ale też i narzędzi do produkcji zwiększono jednocześnie o ponad 34% sztywność karoserii.

W 2006 roku w sprzedaży pojawiła się bazująca na kombi uterenowiona odmiana Allroad. Samochód wyróżnia się m.in. standardowym napędem na wszystkie koła (quattro), nakładkami poszerzającymi nadkola, czy aluminiowymi relingami dachowymi. Jednak fabrycznie montowane w Allroad regulowane zawieszenie może być problematyczne w naprawie, więc przed kupnem tej wersji warto dokładnie sprawdzić poprawne działanie tego systemu.

Dwa lata później Audi A6 przeszło kurację odmładzającą. W jej ramach lekko przestylizowano zderzaki i osłonę chłodnicy, ale przede wszystkim zmodyfikowano paletę jednostek napędowych, zawieszenie, czy unowocześniono system obsługujący system MMI (ang. Multi Media Interface).

Gama jednostek napędowych

Audi A6 VI generacji zaprezentowano w marcu 2004 roku na salonie samochodowym w Genewie. W porównaniu do ustępującego modelu nadwozie limuzyny było o 12 centymetrów dłuższe i o 4,5 centymetra szersze, chociaż wysokość karoserii pozostała niemal niezmieniona / Fot. Audi Początkowo nowa „A6-ka” mogła być napędzana jednym z pięciu montowanych wzdłużnie jednostek napędowych. Wśród silników benzynowych dostępne były trzy konstrukcje: 2.4 V6/177 KM, 3.2 V6 FSI/255 KM oraz 4.2 V8/335 KM. Z kolei paleta turbodiesli składała się z dwóch motorów: 2.0 TDI/140 KM i 3.0 TDI V6/225 KM.

Zobacz także: Mazda 6 (2007-2012). Zalety i typowe usterki

Później do oferty dołączyła konstrukcja 2.0 TFSI/170 KM i 2.7 TDI V6 o mocy 180 KM. Gamę jednostek napędowych wzbogacił również silnik 2.0 TFSI/170 KM, a po modernizacji w 2008 roku większość jednostek napędowych zyskała na mocy będąc zarazem mniej zachłannymi na paliwo (średnio o 15 procent).

Wśród silników benzynowych godny polecenia jest silnik 2.4 V6. Konstrukcja ta słynie z trwałości i bezproblemowej współpracy z instalacją gazową oferując przy tym odpowiednie osiągi oraz należytą kulturę pracy. W przypadku silników wysokoprężnych poszukać warto motoru 2.0 TDI CR, który jest oszczędny, chociaż nie zapewnia oszałamiających przyspieszeń. Specjaliści radzą najlepiej wyszukać tą jednostkę w nowszych autach po liftingu, z czego słabsza jego wersja generowała 136, a mocniejsza 170 KM.

Eksploatacja

Audi A6 VI generacji zaprezentowano w marcu 2004 roku na salonie samochodowym w Genewie. W porównaniu do ustępującego modelu nadwozie limuzyny było o 12 centymetrów dłuższe i o 4,5 centymetra szersze, chociaż wysokość karoserii pozostała niemal niezmieniona / Fot. Audi Bardzo dobre jakościowo materiały i świetna precyzja montażu to bezsprzeczna zaleta VI generacji „A6-ki”. Jednak spore problemy mogą sprawiać elektronika, której w „A6-tce” nie brakuje. Do tego trzeba sprawdzić stan wielowahaczowego zawieszenia, które stosowano zarówno z przodu, jak i z tyłu. Ewentualna naprawa nie będzie należeć do tanich ze względu na skomplikowaną konstrukcję, ale też i drogie materiały, częściowo wykonane z aluminium.

Uważać też trzeba szukając auta z automatycznymi przekładniami Tiptronic i Multitronic, gdyż ich trwałość jest ograniczona (200-250 tysięcy kilometrów przebiegu), a koszty serwisu również nie należą do tanich. Jeżeli już musimy mieć „automat” to zdecydowanie lepiej sprawuje się Tiptronic, który zazwyczaj występuje w mocniejszych wersjach, które też często posiadają napęd 4x4 quattro.

Bogate wyposażenie to kolejny atut „A6-tki”, bo zdecydowana większość egzemplarzy wyposażona jest w wiele luksusowych akcesoriów, jak skórzana tapicerka, system nawigacji, czy elektrycznie sterowane i podgrzewane siedzenia. Trzeba jednak pamiętać, że tylko mała część pojazdów pochodzi z polskich salonów. Reszta to auta sprowadzane w celach zarobkowych, więc nie warto oszczędzać na szczegółowym sprawdzeniu interesującego nas pojazdu w wyspecjalizowanym serwisie.

Ważniejsze daty

2004 – nowa generacja Audi A6 (typoszereg C6)

2006 – prezentacja „uterenowionej” wersji Allroad

2008 – facelifting modelu (m.in. nowe i zmodyfikowane silniki, zmiany w zawieszeniu)

2011 – do produkcji wchodzi Audi A6 C7


Zalety:

- ciągle atrakcyjna linia nadwozia,

- bardzo dobre właściwości jezdne,

- szeroka paleta jednostek napędowych,

- bogate wyposażenie i świetna jakość materiałów,

Wady:

- awaryjne silniki 2.0 TDI PD (pękające głowice, usterki turbosprężarki),

- awarie „elektroniki” (nawigacja, zestaw głośnomówiący),

- wysokie koszty serwisu i części zamiennych.

 

Dane techniczne wybranych jednostek napędowych Audi A6 C6*:

Silnik/skrzynia biegów/napęd

Moc/obr./min.

Moment obrotowy/obr./min.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Prędkość maksymalna

Średnie zużycie paliwa

2.4 V6/177 KM/manualna/przód

177 KM/6000

230/3000-5000

 

 8,9 sek.

231 km/h

9,7 l

3.2 V6 FSI/automatyczna/przód

255 KM/6500

330/3250

7,0 sek.

250 km/h

9,6 l

4.2 V8/automatyczna/quattro

 335 KM/6600

420/3500

6,1 sek.

250 km/h

11,6 l

2.0 TDI/manualna/przód

140 KM/4000

320/1750-2500

10,1 sek.

208 km/h

6,1 l

3.0 TDI/automatyczna/przód

225 KM/4200

450/1400-3250

7,3 sek.

250 km/h

8,3 l

*dane producenta

Orientacyjne ceny wybranych wersji Audi A6 C6

Wersja/rocznik

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2.4 V6

25,5 tys. zł

28,9 tys. zł

30,9 tys. zł

33,9 tys. zł

25,9 tys. zł

39,6 tys. zł

3.2 V6 FSI

30,9 tys. zł

32,5 tys. zł

34,0 tys. zł

35,9 tys. zł

43,8 tys. zł

brak

4.2 V8

35,9 tys, zł

38,9 tys. zł

44,0 tys. zł

49,9 tys. zł

brak

brak

2.0 TDI         

26,3 tys. zł

29,5 tys. zł

33,7 tys. zł

36,9 tys. zł

43,0 tys. zł

49,9 tys. zł

3.0 TDI

29,9 tys. zł

32,9 tys. zł

37,9 tys. zł

46,5 tys. zł

54,9 tys. zł

64,0 tys. zł

Podsumowanie

Audi A6 C6 to ciągle bardzo nowoczesna konstrukcja, której niewątpliwą zaletą jest bogate wyposażenie, komfortowe wnętrze i bardzo dobre właściwości jezdne. Jeżeli więc marzymy o limuzynie, bądź kombi z Ingolstadt, warto poświęcić sporo czasu i pieniędzy na sprawdzenie wybranego przez nas egzemplarza. Bo ceny serwisu i części zamiennych także reprezentują poziom premium...

Audi A6 VI generacji zaprezentowano w marcu 2004 roku na salonie samochodowym w Genewie. W porównaniu do ustępującego modelu nadwozie limuzyny było o 12 centymetrów dłuższe i o 4,5 centymetra szersze, chociaż wysokość karoserii pozostała niemal niezmieniona / Fot. Audi

Audi A6 VI generacji zaprezentowano w marcu 2004 roku na salonie samochodowym w Genewie. W porównaniu do ustępującego modelu nadwozie limuzyny było o 12 centymetrów dłuższe i o 4,5 centymetra szersze, chociaż wysokość karoserii pozostała niemal niezmieniona / Fot. Audi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • GrubAss (gość)

    Szkoda tylko,że autor nie pokusił się o sprawdzenie raportów awaryjności, bo niektóre silniki to tykające bomby i studnia bez dna, jeżeli chodzi o koszty naprawy

  • tdxh (gość)

    Auto niewarte swojej ceny, prawie kazda czesc z auta jest zlepkiem tworzyw produkowanych na swiecie, plastkik plastik i troche plastiku, placicie za wynagrodzenie pracoenikow a nie jakosc. Nawet ten art. trzymaja niemcy za jsja Polske wiec i we macie w glowe wbite od dziecka ze merc, bwm i audi to kozaki.. A na prawde jest to watpliwe.. Stawiam na Chinskie Auta bo tak samo wypra auta z rynku inne produkty. Made in China.. jeszcze 10 lat temu co 15 produkt byl Chinski a teraz 2016 co 3 !?

  • Marcin (gość)

    Audi A6 C6 to bardzo delikatny samochód ,trzeba się z nim obchodzić jak z jajkiem, bardzo delikatne silniki tolerują tylko najwyższej klasy oleje ,skrzynie automaty osiągają przebieg rzędu 350 tyś km ,po tym przebiegu konieczny jest remont ,Audi jest naszpikowane awaryjną elektroniką ,skomplikowane zawieszenie nie wytrzymuje na Polskich drogach długo, a jest drogie w serwisowaniu , samochód dla zamożnych .

  • jaro (gość)

    A gdzie mądry autorze jest silnik 2.7 tdi

Dodaj komentarz

Audi A6 Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Audi A6 opinie

Oceń swoje auto

Audi A6 zdjęcia

Audi A6 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.