Audi A8 hybrid

(mj/ip)
Audi A8 hybrid, Fot: Audi
Audi A8 hybrid, Fot: Audi
Na polskim rynku debiutuje Audi A8 w wersji hybrydowej. Jak obiecuje producent jest to najbardziej wydajna hybrydowa limuzyna w segmencie. Ma zapewnić osiągi silnika szcześciocylindrowego, a zużycie paliwa jednostki czterocylindrowej. Juz niedługo auto trafi do sprzedaży.

Audi A8 to najbardziej prestiżowy samochód niemieckiej marki. Ta klasyczna limuzyna była dotychczas dostępna z silnikami Diesla

Audi A8 hybrid, Fot: Audi
Audi A8 hybrid, Fot: Audi

i benzynowymi. Marka z Ingolstadt idąc z duchem czasu postanowiła zaprezentować najnowszą odmianę A8. Wersja hybrydowa opiera się na silniku benzynowym 2.0 TFSI znanym z innych modeli marki. Silnik ten generuje 211 KM. Współpracuje z nim silnik elektryczny o mocy 34 KM. Kierowca ma do dyspozycji maksymalny moment obrotowy wynoszący 480 Nm. Napęd auta kierowany jest na przednie koła przez zmodyfikowaną ośmiobiegową przekładnię Tiptronic. Z tyłu auta zamontowano litowo-jonowy akumulator, który jest wyposażony w dwustopniowy system chłodzenia.

A8 hybrid pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Standardowo limuzyna zadawala się 6,3 litra na 100 km i generuje 147 g CO2 na km, co jest najlepszym wynikiem w porównaniu do konkurencji. Sam napęd elektryczny pozwala autu na pokonanie trzech kilometrów przy maksymalnej prędkości 60 km/h, zaś prędkość maksymalna uzyskiwana tylko przez napęd elektryczny to 100 km/h. Do wyboru kierowcy Audi oddaje 3 programy jazdy.

Audi A8 hybrid, Fot: Audi
Audi A8 hybrid, Fot: Audi

Osiągi i zużycie paliwa są na bardzo dobrym poziomie, zważywszy na masę pojazdu wynoszącą 1870 kg. To czyni ten model najlżejszą limuzyną hybrydową w swojej klasie. Na ten wynik składają się takie rozwiązania jak Audi Space Frame (ASF), czyli nadwozie wykonane z aluminium i ważące tylko 231 kg. Kolejną ważną składową niskiej masy są ważące ok. 130 kg dodatkowe komponenty hybrydowe. Sam układ jezdny modeli A8 łączy w sobie komfort jazdy ze sportową precyzją kierowania. Wahacze wykonane są ze stopów metali lekkich, zaś układ kierowniczy korzysta ze specjalnego elektromechanicznego napędu.

Auto ma 5,14 m długości, zaś wersją długa może pochwalić się rozstawem osi o 13 cm dłuższym. Wyposażenie standardowe auta obejmuje takie elementy jak system regulacji dynamiki jazdy (Audi driver select), zawieszenie pneumatyczne z regulowanym systemem tłumienia(adaptive air suspension) oraz 19-calowe felgi. W wyposażeniu dodatkowym do wyboru jest szeroka gama systemów Infotainment. System dźwięku przestrzennego Bose należy do wyposażenia standardowego, zaś za dopłatą dostępny jest system Bang & Olufsen. Dodatkowe wyposażenie obejmować może system MMI Navigation z panelem dotykowym umożliwiającym wprowadzanie liter i cyfr.

Audi A8 hybrid, Fot: Audi
Audi A8 hybrid, Fot: Audi
Audi A8 hybrid, Fot: Audi
Audi A8 hybrid, Fot: Audi
Audi A8 hybrid, Fot: Audi
Audi A8 hybrid, Fot: Audi
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty