Samochód ten był produkowany głównie dla dostawców energii, zakładów komunalnych, czy wytwórców akumulatorów. Za jego napęd odpowiadał silnik elektryczny o mocy pięciu kilowatów (w wersji spalinowej - Schnellaster, był to dwusuwowy motor).
Po bokach pojazdu umieszczono akumulatory ołowiowe, o napięciu 80 Volt i pojemności 200 amperogodzin. Dzięki temu, DKW Elektro-Wagen rozwijał prędkość 40 km/h i mógł pokonać 80 kilometrów.
Model, który pokazano w Ingolstadt, jest o tyle ciekawy, że był używany na Wangerooge. Jest to wyspa na Morzu Północnym, po której nie mogą poruszać się pojazdy z silnikami spalinowymi. Proces restaurowania pojazdu trwał kilka lat, ale w końcu przeszło ono badania techniczne TÜV i zostało dopuszczone do ruchu drogowego.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?