Ulrich Hackenberg, szef działu badawczo-rozwojowego Audi tłumaczy, że auta tego typu spełniają wszystkie wymagania klientów, w związku z czym warto inwestować w ich rozwój.
Audi zamierza stworzyć swoją przyszłą gamę w oparciu o dwie grupy systemów plug-in hybrid. Pierwsza obejmie modele zbudowane na płycie MQB, a w drugiej znajdą się większe auta wykorzystujące platformę MLB Evo. W obu przypadkach będą stosowane jednostki benzynowe współpracujące z silnikami elektrycznymi oraz przekładnie dwusprzęgłowe. Standardowo napęd będzie przekazywany na przednie koła, przy czym niewykluczone, że niektóre modele zostaną wyposażone w układ quattro.
W tym roku na rynku zadebiutuje pierwszy model z tej serii, czyli Audi A3 Sportback e-tron. Benzynowy silnik 1.4 TFSI montowany w tej odmianie to jedna z najnowocześniejszych jednostek napędowych w portfolio Audi. Generuje on moc 240 KM i zużywa średnio tylko 1,5 l benzyny na 100 km. W trybie jazdy elektrycznej zasięg auta wynosi 50 km. Silnik TFSI wydłuża go o kolejne 890 km. Samochód przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 222 km/h. Emisja dwutlenku węgla utrzymuje się na poziomie 35 g/km.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?