Audi Q5 po liftingu już w Polsce

(pp)
Na polski rynek trafiła właśnie zmodernizowana wersja Audi Q5. Pojazd zyskał nie tylko odświeżoną stylistykę, lecz także nowe systemy multimedialne, a także jednostki napędowe. Najtańsza odmiana tego SUV-a, wyposażona w dwulitrowy silnik diesla, została wyceniona w naszym kraju na 134 tys. zł.
Fot. Audi
Fot. Audi

Audi Q5 zadebiutowało na naszym rynku w 2008 roku i było odpowiedzią niemieckiego producenta na rosnące zainteresowanie klientów pojazdami typu crossover. Należy bowiem pamiętać, że pomimo napędu 4x4, Q5 nie jest pojazdem zdolnym do poruszania się w najcięższym terenie. Mimo to, z jazdą po bezdrożach poradzi sobie lepiej, aniżeli standardowe auta osobowe.

Z zewnątrz, odmienione Q5 poznamy po nowej atrapie chłodnicy typu single frame. Jej górne narożniki zostały ukośnie ścięte, a chromowane pionowe listwy i ringi w logo Audi zostały na nowo wymodelowane. Nowy jest też zderzak, wloty powietrza i reflektory przeciwmgielne. Nowością są również reflektory ksenonowe Xenon Plus, wewnątrz których diodowe światła do jazdy dziennej wąskim pasem okalają zespół żarówek.

Fot. Audi
Fot. Audi

We wnętrzu wiele przyrządów otrzymało wąskie chromowane obramowania, a osłony na konsoli środkowej utrzymane zostały w błyszczącej czerni. Wszystkie warianty kierownicy mają zupełnie nową stylistykę. System MMI Navigation plus obsługuje się teraz przy pomocy czterech przycisków, a jego głośność regulowana jest skokowo. Dalsze zmiany dotyczą sterowania podgrzewaniem siedzeń, systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select i wielofunkcyjnej kierownicy. Przy zakupie zmodernizowanego Audi Q5 można wybrać trzy nowe kolory wnętrza oraz trzy rodzaje skór i obić, a elementy ozdobne dostępne są w trzech wariantach okleiny drewnianej i w jednym wariancie aluminium.

Dzięki szerokiemu rozstawowi kół wynoszącemu 2,81 m, pojazd ten zapewnia wystarczająco dużo miejsca dla pięciu pasażerów. Oparcie tylnego siedzenia można regulować pod niewielkim kątem. Po

Fot. Audi
Fot. Audi

jego złożeniu, pojemność bagażnika powiększa się z 540 do 1560 l. Opcjonalnie dostępne są: system szyn w bagażniku, wannowa wykładzina bagażnika, osłona rozłożonego tylnego siedzenia, elektrycznie zamykana pokrywa bagażnika, przednie siedzenie ze składanym oparciem oraz tylne siedzenie z możliwością przesuwania i z tunelem do przewożenia długich przedmiotów.

W zawieszeniu konstruktorzy Audi zadbali o jeszcze bardziej precyzyjne dostrojenie sprężyn, amortyzatorów i stabilizatorów. Aluminiowe felgi w większości wersji mają średnicę 18 cali. Na życzenie dostępne są koła w rozmiarze 20 cali oraz zawieszenie sportowe S line. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) rozpoznaje stan nawierzchni i odpowiednio dostosowuje swoje działanie. Klienci w dalszym ciągu mają do dyspozycji wersje z napędem na przednią oś, oraz na wszystkie cztery koła (quattro).

Audi zdecydowało się na zastosowanie sprawdzonych silników benzynowych i wysokoprężnych, znanych z przedliftingowego Q5. Nowością jest jednak odmiana hybrydowa, w której 2-litrowy motor TFSI współpracuje z silnikiem elektrycznym. Łączna moc tego układu to 245 KM. Ponadto, nowością jest również motor 3.0 bi-TDI o mocy 313 KM, dostępny wyłącznie w odmianie SQ5. Wszystkie jednostki montowane w Audi Q5 posiadają już bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie.

WersjaSilnikMoc (KM)Moment obrotowy (Nm)Przyspieszenie 0-100 km/h (s.)Średnie zużycie paliwa (l./100 km)Cena (zł)
2.0 TFSI Quattrobenzynowy2253507,67,9173 200
2.0 TFSI Quattro Hybridbenzynowy/elektryczny2455607,16,9231 770
3.0 TFSI Quattrobenzynowy2724005,97,1211 200
2.0 TDIwysokoprężny14332011,45,3134 800
3.0 TDI Quattrowysokoprężny2455806,57,5216 600
3.0 bo-TDI Quattrowysokoprężny3136505,17,2b.d*

* ceny tego modelu zostaną podane na początku 2013 roku

Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty