Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro. Hybryda TDI typu plug-in z napędem quattro [galeria]

źródło: mototarget.pl
Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro / Fot. Audi
Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro / Fot. Audi
Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6 sekund, a na 100 km zużywa mniej niż dwa litry oleju napędowego. Audi Q7 e-tron quattro to pierwsza na świecie hybryda TDI typu plug-in z napędem quattro, a jednocześnie pierwsza hybryda Audi typu plug-in z silnikiem wysokoprężnym.
Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro / Fot. Audi
Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro / Fot. Audi

Wykorzystując prąd z akumulatora litowo-jonowego, ten duży SUV w trybie jazdy elektrycznej ma zasięg do 56 km i nie emituje zanieczyszczeń do atmosfery. Po włączeniu silnika wysokoprężnego, zasięg samochodu wzrasta do 1410 km.

Audi Q7 e-tron quattro to pierwszy na świecie samochód hybrydowy typu plug-in z sześciocylindrowym silnikiem diesla i ze stałym napędem na cztery koła. Wysokoprężna jednostka 3.0 TDI i silnik elektryczny dysponują razem mocą 275 kW (373 KM) i systemowym momentem obrotowym 700 Nm. Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 6 sekund i rozwija maksymalną prędkość 225 km/h. Według norm ECE dla pojazdów z napędem hybrydowym typu plug-in, Audi Q7 e-tron quattro zużywa 1,7 litra oleju napędowego na 100 km i emituje mniej niż 50 g CO2 na kilometr. Standardowy system zarządzania temperaturą ze zintegrowaną pompą ciepła, stworzono specjalnie na potrzeby tego modelu.

Pięciowahaczowe, również opracowane na nowo, zawieszenie kół przedniej i tylnej osi, jest – porównując z poprzednim modelem - o ponad 60 kg lżejsze. Znaczną rolę odgrywa także obniżony punkt ciężkości.

Standardowa nawigacja MMI Navigation plus i umożliwiający dostęp do Internetu system Audi connect, są ściśle powiązane z zarządzaniem napędem hybrydowym Audi Q7 e-tron quattro. Na podstawie danych nawigacji i dostarczanych w czasie rzeczywistym informacji drogowych, tuż po uruchomieniu samochodu może zostać obliczone, który z czterech trybów jego pracy jest najkorzystniejszy pod względem spalania, a obliczenia dotyczą całej trasy.

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty