Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi RS7 Sportback na NAIAS 2013

(ps)
Audi RS7 Sportback, Fot: Audi
Audi RS7 Sportback, Fot: Audi
Debiutujące na targach motoryzacyjnych North American International Auto Show w Detroit, Audi RS 7 Sportback poszerza paletę modeli RS.

Duże, pięciodrzwiowe coupe kryje w sobie silnik 4.0 TFSI generujący moc 560 KM. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,9

Audi RS7 Sportback, Fot: Audi
Audi RS7 Sportback, Fot: Audi

sekundy, a na życzenie klient może zrezygnować z fabrycznego ogranicznika prędkości maksymalnej, która wynosi nawet 305 km/h.

Ośmiocylindrowa jednostka napędowa V8 z podwójnym turbodoładowaniem, dzięki pojemności skokowej 3993 cm³, w zakresie od 5700 do 6700 obr./min generuje moc 560 KM. Pomiędzy 1750 a 5500 obr./min, dostępny jest stały moment obrotowy 700 Nm.

Na życzenie montowany jest w tym modelu sportowy układ wydechowy. Prędkość maksymalną ograniczona jest do 250 km/h,
ale opcjonalny pakiet Dynamic „przesuwa“ ograniczenie do 280 km/h, a pakiet Dynamic plus do 305 km/h. Według testów zużycia paliwa NEDC, nowy model spala średnio 9,8 l paliwa na 100 km. Ten wynik jest efektem m. in. seryjnego montowania systemu Start-Stop i zarządzania temperaturą silnika. Rozwiązaniem zapewniającym wysoką efektywność nowego Audi jest system cylinder on demand (COD). Przy niskich i średnich obciążeniach oraz mniejszej liczbie obrotów, drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder zostają odłączone przy pomocy elektromechanicznych nastawników zamykających poszczególne zawory. Silnik pracuje wtedy jak jednostka 4-cylindrowa do momentu, aż kierowca ponownie doda energicznie gazu. Odłączanie i załączanie

Audi RS7 Sportback, Fot: Audi
Audi RS7 Sportback, Fot: Audi

cylindrów trwa kilka setnych sekundy i jest ledwo odczuwalne i słyszalne. Aktywne łożyska mocowania silnika wytwarzając przesunięte w fazie przeciwdrgania, kompensują wibracje powstające podczas trybu jazdy z użyciem czterech cylindrów. Tzw. technika COD pomaga obniżyć zużycie paliwa o ok. 5%, a podczas jazdy z umiarkowaną prędkością o blisko 50%.

W Audi RS 7 Sportback montowana jest seryjnie ośmiostopniowa przekładnia automatyczna tiptronic, dostosowana do sportowego charakteru modelu. Kierowca samodzielnie programuje jej pracę, wybierając pomiędzy trybem D i S, lub przełączając biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów, zaprojektowanej w sportowej stylistyce RS. Podczas gdy niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, bieg ósmy ma długie przełożenie, w stylu nadbiegu, które pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.

Samochód seryjnie wyposażono w stały napęd na cztery koła quattro. Podczas normalnej jazdy do 60% momentu przekazywane jest na oś tylną, a pozostałe 40% na przednią. Za dopłatą Audi montuje przy tylnej osi sportowy mechanizm różnicowy oraz ceramiczne tarcze hamulcowe, wzmocnione włóknem węglowym.

Audi RS 7 Sportback jest seryjnie zaopatrzone w  20-calowe, siedmioramienne kute felgi o lekkiej konstrukcji. Na życzenie

Audi RS7 Sportback, Fot: Audi
Audi RS7 Sportback, Fot: Audi

producent oferuje 21-calowe koła odlewane, dostępne w trzech wzorach.

W wyniku zastosowania tzw. Adaptive air suspension, karoseria zawieszona jest 20 mm niżej, niz w podstawowej wersji tego modelu. Dostosowująca się do warunków jazdy amortyzacja dopasowuje jego pracę zawieszenia do stanu nawierzchni drogi, stylu jazdy i trybu funkcjonowania systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. System ten z kolei pozwala osobie prowadzącej auto na określenie sposobu pracy innych elementów pojazdu.

Karoseria nowego modelu składa się w ok. 20% z aluminium i zawiera wiele części wykonanych z wytrzymałych stopów stali. Z tyłu pojazdu znajduje się elektrycznie wysuwany spoiler, dyfuzor i dwie duże, eliptyczne końcówki rur wydechowych.
Paleta kolorystyczna RS 7 Sportback składa się z 10 kolorów. Dwa pakiety stylistyczne, Aluminium matt i Carbon, będą zawierały szereg dodatków do samochodu. Inne elementy opcjonalne to lusterka zewnętrzne z obudową pokrytą warstwą włókna węglowego i przyciemnione reflektory wykonane w całości w technice diodowej.

Wewnątrz samochodu znajdują się okrągłe zegary z czarnym tłem, białymi podziałkami i czerwonymi wskazówkami. Obrotomierz, kluczyk, kierownica o trzech ramionach ze spłaszczonym u dołu wieńcem, podświetlane listwy progowe oraz wyświetlacze systemu MMI i systemu informacji kierowcy (FIS) zostały ozdobione trójwymiarowym emblematem RS 7. System informacji kierowcy FIS, za pomocą sygnału świetlnego informuje o osiągnięciu granicznej wartości obrotów wymagającej

Audi RS7 Sportback, Fot: Audi
Audi RS7 Sportback, Fot: Audi

przełączenia biegu.

Bagażnik, zależnie od ustawienia oparć, ma pojemność od 535 do 1390 l.

W samochodzie standardowo montowane są reflektory ksenonowe Xenon plus, system kontroli ciśnienia powietrza w oponach, system parkowania plus, trzystrefowa automatyczna klimatyzacja, konwencjonalny tempomat ograniczający prędkość i system audio - Audi sound system. Dostępne opcjonalnie elementy to m.in. wyświetlacz head-up display oraz system nagłaśniający Advanced Sound System marki Bang & Olufsen. Samochód posiada również tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami, funkcję Stop&Go oraz asystenta toru jazdy i parkowania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty