Audi. Sprzedaż nowych aut w maju

(ip)
Fot. Audi
Fot. Audi
W maju, Audi AG dostarczyło do rąk klientów na całym świecie ok. 164 150 samochodów, o 6,7 procent więcej niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego. Które modele cieszyły się największą popularnością.
Fot. Audi
Fot. Audi

Na rynku pojawiła się nowa generacja Audi A4 Limousine i A4 Avant, czego wynikiem jest ich wyższa o 16,2 procent sprzedaż. Nowy luksusowy SUV Q7 również kontynuował swoje wyniki, powiększając w maju statystyki sprzedaży tego modelu aż o 79,6 procent. Biorąc pod uwagę wszystkie modele, sprzedaż Audi zwiększyła się w każdym z trzech kluczowych dla marki regionów: w Europie o 9,7 procent, w Azji Południowo-Wschodniej o 5,7 procent i w Ameryce Północnej o 3,8 procent. Globalna sprzedaż liczona od początku stycznia wyniosła blisko 784 250 egzemplarzy, co daje wzrost o 5,3 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Audi Q2 i druga generacja Audi A5 coupe pojawią się w salonach sprzedaży czterech pierścieni w czwartym kwartale tego roku – najpierw w Europie. Dotychczas Audi sprzedało 320 tysięcy egzemplarzy A5 coupe obecnej generacji, a najważniejszym dla tego modelu rynkiem są Stany Zjednoczone. W roku 2015, co czwarte Audi A5 Coupe sprzedawano w sportowym wariancie S lub RS.

W ubiegłym miesiącu, obok Audi Q7 (+79,6%, 9050 egzemplarzy) oraz Audi A4 w wersjach Limousine i Avant (+16,2%, 31 tysięcy aut) wysokie wzrosty sprzedaży odnotowały również modele TT i Q3. Globalny popyt na kompaktowe auto sportowe wzrósł o 18,2 procent i wyniósł blisko 2900 egzemplarzy, a w przypadku kompaktowego SUV-a, Audi Q3, o 19,7 procent, co przekłada się na 19 700 wprowadzonych na rynek samochodów.

W Europie, Audi dostarczyło w maju do rąk klientów ok. 76 000 samochodów, czyli o 9,7 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Podczas gdy Wielka Brytania (+2,8%, 14 020 aut) wykazywała umiarkowany wzrost sprzedaży, to wśród dużych rynków w górę wystrzeliły przede wszystkim Niemcy (+13,4%, 28 031 egzemplarzy) i Hiszpania (+20,2%, 4860 samochodów). Do tak dobrych wyników na rynkach europejskich przyczyniła się przede wszystkim sprzedaż nowego Audi Q7. Przez pięć pierwszych miesięcy tego roku sprzedano więcej egzemplarzy tego luksusowego, dużego SUV-a niż w całym roku ubiegłym. Od początku stycznia, kluczyki do Q7 wręczono 17 650 klientom. W roku 2014 było ich na Starym Kontynencie 13 281.

W Polsce maj zakończył się wynikiem 840 zarejestrowanych przez klientów samochodów, co oznacza wzrost w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku o ponad 54%. Od początku roku sprzedaż Audi w Polsce zwiększyła się do 4158 pojazdów (+39%).

W USA ogromnym zainteresowaniem cieszy się największy SUV Audi. Biorąc natomiast pod uwagę wszystkie modele z Ingolstadt, sprzedaż Audi of America, mimo że tegoroczny maj był tam krótszy o dwa dni sprzedażowe, nieznacznie przekroczyła wartość sprzed roku (+1,6%, 18 728 pojazdów). Licząc od początku stycznia, sprzedaż w Stanach Zjednoczonych zwiększyła się o 4,2 procent w stosunku do analogicznego okresu roku 2015 i wyniosła 78 489 egzemplarzy. Także w Meksyku (+10,3%, 1303 samochody), po tym jak nowe Audi A4 i Audi Q7 na dobre zadomowiły się na tutejszym rynku, sprzedaż Audi wyraźnie wzrosła. W ten sposób, mimo trudnej sytuacji rynkowej w Brazylii (-35,9%, 825 aut), bilans miesięczny całego kontynentu amerykańskiego wypadł pozytywnie. Blisko 25 tysięcy sprzedanych samochodów przyniosło w tym regonie wzrost o 2,1 procent.

W Chinach koncern dostarczył do salonów 7359 egzemplarzy modelu A3, o 14,8 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. W przypadku Audi Q3 bilans wykazuje 7246 egzemplarzy sprzedanych w maju, co daje wzrost o 29,1 procent. Sprzedaż wszystkich modeli Audi w Państwie Środka wzrosła w ubiegłym miesiącu o 5,5 procent i wyniosła 50 002 egzemplarze. Wśród innych rynków tego regionu, które ostatnio rozwijają się niejednolicie, najlepsze wyniki odnotowano w Australii, gdzie sprzedając 2002 samochodów, Audi zanotowało wzrost sprzedaży o 4 procent. Łącznie maj w Azji Południo-Wschodniej przyniósł czterem pierścieniom wzrost sprzedaży o 5,7 procent, do ok. 58 300 egzemplarzy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty