Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi A3 kontra Alfa Romeo 147

Jarosław Zgirski
Trzydrzwiowe hatchbacki z odrobiną sportowego zacięcia, czyli starcie niemieckiej i włoskiej szkoły konstruowania samochodów kompaktowych.

Fot. Audi
Fot. Audi

 

Alfa Romeo 147 to kontynuacja włoskiej szkoły wzornictwa. Z kolei Audi A3 bazuje na płycie podłogowej Golfa piątej generacji i jest najmniejszym autem koncernu z Ingolstadt.  Siedząc w środku w zasadzie nie ma się do czego przyczepić, każdy detal jest dopracowany, począwszy od obicia tapicerki po przyciski i dźwigienki.

 

Nieco inne wrażenie ma się w Alfie 147, szczególnie jeśli chodzi o dobór plastiku deski rozdzielczej i spasowanie poszczególnych

Fot. Alfa Romeo
Fot. Alfa Romeo

elementów. Także obsługa radioodtwarzacza sprawia kłopoty, jeśli używamy w tym samym czasie uchwytu na napoje.

 

Na korzyść A3 przemawia większy rozstaw osi, dzięki czemu dwaj pasażerowie tylnej kanapy mogą usiąść względnie wygodnie. Na tylnym siedzeniu Alfy 147 jest już znacznie mniej miejsca, a w obu samochodach podróż w piątkę to już spora niedogodność. Na brak miejsca z pewnością nie będzie narzekać dwójka dzieci, dorośli mogą mieć jednak problemy z

Fot. Audi
Fot. Audi

zajęciem miejsca z tyłu, mimo systemu przesuwanych foteli przednich. 

 

Pod względem pojemności bagażnika także góruje Audi, które oferuje 350 l. Tymczasem Alfa dysponuje o 58 l mniejszym kufrem. Niezłe, jak na tej klasy auto, możliwości załadunku A3 zawdzięcza również kształtowi bagażnika, który pozbawiono wnikających do środka nadkoli.

 

Bagażnik A3 jest właściwie obecną średnią w segmencie aut kompaktowych, od której nieco odstaje  Alfa 147. Za to

Fot. Alfa Romeo
Fot. Alfa Romeo

niepodważalnym atutem włoskiego auta jest bogate wyposażenie standardowe dostępne już w podstawowej wersji. Pod tym względem Audi mocno rozczarowuje.

 

System dopłat do wyposażenia dodatkowego jest tak samo rozbudowany, jak i sama lista opcji. Dziwi zarówno brak kurtyn powietrznych w standardzie, jak i wysokie ceny za firmowy radiomagnetofon kasetowy (ciekawe, kto go dziś kupi?), czy radioodwarzcza CD z MP3.

 

Pod maskami obu aut pracują silniki wysokoprężne, tyle, że w

Fot. Audi
Fot. Audi

Audi poczciwy i dobrze znany diesel z pompowtryskiwaczami, natomiast w Alfie Romeo 16-zaworowy common rail. Różnice w temperamencie obu aut są istotne - Alfa 147 znacznie lepiej przyspiesza, choć pod względem prędkości maksymalnej niewiele przewyższa rywala.

 

Wrażenia z jazdy

 

Zawieszenia obu aut są twarde. Zakręty pokonują więc pewnie i nie brakuje im stabilności nawet przy większych prędkościach.

Fot. Alfa Romeo
Fot. Alfa Romeo

Jednak lepsze wrażenie pozostawia jazda Audi A3. Wjeżdżając w dziury i nierówności z tylnego mostu małej Alfy dobiega nieprzyjemne tłuczenie. 

 

Zajęcie miejsca z tyłu wymaga od pasażerów nieco sprawności, lecz o ile nie są to rośli koszykarze, to jednak nie powinno im zabraknąć miejsca na głowę i kolana. Przednie fotele są dobrze wyprofilowane, kierowca i pasażer mają zapewnione dobre wsparcie ciała podczas pokonywania zakrętów. Pod względem widoczności drobnym mankamentem w Alfie Romeo jest niewielka tylna szyba oraz malutkie lusterka zewnętrzne.

 

Wybrane dane techniczne

 

 

Alfa Romeo 147

1.9 JTD-M

Audi A3

2.0 TDI

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/diesel

4/8/diesel

Pojemność skokowa (cm3
)

1910

1968

Moc maksymalna (KM/obr./min)

150/4000

140/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr./min):

305/2000

320/1750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,8

9,5

Prędkość maksymalna (km/h)

208

207

Pojemność bagażnika (l)

292/1042

350/1100

Pojemność zbiornika paliwa (l)

60

55

Zużycie paliwa: trasa/miasto l/100 km)

6,4/8,5

5,9/7,6

Długość x szerokość x wysokość (cm)

422/173/142

420/176,5/142

Rozstaw osi (cm)

255

258

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/8

2/12

Cena (zł)

94 500

102 050

Utrata wartości po 3 latach (%)

53,2

47,5

 

Wybrane wyposażenie seryjne

 

 

Alfa Romeo 147

Distinctive

Audi A3

Ambiente

Poduszki powietrzne

6

4

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

2371 zł

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie

S

S

Lusterka zewnętrzne sterowane/podgrzewane elektrycznie

S/S

S/S

Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa

S

S

Radioodtwarzacz z CD/z MP3

S/S

1430 zł/3694 zł

S- wyposażenie standardowe

O - wyposażenie opcjonalne

 

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Alfa Romeo 147

Audi A3

Przestronność wnętrza

 

+

Silnik

+

 

Poziom hałasu (odczuwalny)

 

+

Zużycie paliwa

 

+

Wyposażenie

+

 

Cena

+

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty