Produkowane w Czechach samochody są dostępne na rynku od 2005 roku. Choć od tamtej pory w segmencie A pojawiło się wielu konkurentów, koncerny PSA i Toyota zdecydowały się jedynie na kolejny lifting Aygo, C1 i 107. Niestety, jak podkreślają przedstawiciele Euro NCAP, zmianie uległ jedynie wygląd - elementy związane z bezpieczeństwem pozostały na tym samym poziomie.
W 2009 roku Euro NCAP zaostrzył jednak kryteria oceny samochodów, przez co zdobycie maksymalnej noty wymaga dodatkowego wyposażenia z zakresu m.in. systemów wspomagających kierowcę. - "Wielu producentów dostosowało się do naszych kryteriów i wzbogaciło ofertę o nowe rozwiązania. Dzięki temu, pojazdy te uzyskują w naszych testach maksymalne noty. Tak się jednak nie stało w przypadku aut Toyoty, Peugeota i Citroena" - powiedział Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?