Mimo mrozów, na budowie zachodniej obwodnicy Poznania trwają prace. Wczoraj przygotowywano zbrojenia trzech wiaduktów. Wbijano też pale pod te obiekty. Z kolei samorządy gmin, przez które przebiega obwodnica, przygotowują się do uruchomienia portalu informacyjnego www. zachodniaobwodnica.pl.
Tworzy go pięć gmin: Dopiewo, Komorniki, Suchy Las, Rokietnica i Tarnowo Podgórne. Podpisanie umowy planowane jest na 10 lutego. Na stronie internetowej znaj-dą się informacje ogólne o obwodnicy oraz komunikaty o prowadzonych aktualnie pracach i utrudnieniach powstałych z tego tytułu. Portal będzie interaktywny, co umożliwi osobom zainteresowanym zadać pytania dotyczące obwodnicy.
- Portal ma informować, którędy i w jakich godzinach mają jeździć samochody obsługujące budowę. Wiadomo będzie dzięki temu, na jakich drogach kierowcy natrafią na utrudnienia. Chcemy, by strona promowała nasze tereny inwestycyjne - mówi Jan Broda, wójt gminy Komorniki.
Na stronie będą umieszczone adresy wykonawcy oraz inwestora - czyli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Jeżeli twórcy, jak i użytkownicy oraz adresaci portalu skierują do nas zapytania, na pewno na nie odpowiemy, udzielimy wszelkich potrzebnych informacji - wyjaśnia Maria Kowalska, specjalista do spraw komunikacji w firmie Skanska.
Koszty funkcjonowania strony nie mają być wysokie. Oszacowano je wstępnie na około 4 tysiące złotych rocznie.
Dla Komornik i Dopiewa strona jest o tyle ważna, że wkrótce na terenie tych gmin zacznie się budowa nowej nitki drogi krajowej numer 5, prowadzącej od węzła na A2 w Gołuskach do miejscowości Głuchowo za Stęszewem. Oznacza to, że na drogach gminnych i powiatowych będzie jeszcze więcej ciężarówek. Portal będzie więc najszybszym narzędziem dyscyplinowania kierowców wywrotek wożących kruszywo i masę bitumiczną, którzy wyjeżdżają na inne drogi niż wcześniej ustalono.
Obecnie na budowie zachodniej obwodnicy Poznania robotnicy przygotowują zbrojenia trzech obiektów.
- W poniedziałek wbijano specjalistyczne pale pod te obiekty. Ponadto wymieniany jest grunt na odcinku budowanej trasy, między Gołus-kami i Głuchowem oraz dowożony jest piasek na nasypy. Zakres prac dostosowany jest do pogody - wyjaśnia Maria Kowalska.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?