BMW 320d

Robert Kulczyk – Info-Ekspert
BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
Powstająca w zakładach BMW w Monachium, szósta już generacja modelu serii 3 miała swoją premierę w październiku 2011 roku. Zakup nowego modelu w najtańszej wersji 316d to wydatek rzędu 131 tys. złotych.
BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

W porównaniu z poprzednią wersją auto zwiększyło swoje gabaryty, mimo że zbudowane zostało na nowej płycie podłogowej, która posłużyła również do konstrukcji nowego BMW serii 1. Nadwozie stało się dłuższe o 93mm i otrzymało szerszy rozstaw osi o 50 mm oraz stylistycznie upodobniło się do większego modelu serii 5. Najnowsze BMW 3 o oznaczeniu F30 dostępne jest w trzech różnych liniach stylistycznych – „Sport”, „Luxury” i „Modern”. Dodatkowo można wyposażyć auto w pakiet sportowy M.  

Wnętrze „trójki” jak i większości modeli niemieckiej marki może wydawać się surowe. Ergonomia i wysokiej jakości materiały użyte do jego wykończenia są jednak jej wizytówką. Na sportowych fotelach przednich siedzi się wygodnie, ale dosyć nisko. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, jedynie wsiadanie i wysiadanie z pojazdu może być nieco utrudnione. Konstrukcja oparć powoduje, że nawet przy bardzo szybkim pokonywaniu zakrętów plecy kierowcy i pasażera są jakby przyklejone do oparcia. Wnętrze stało się obszerniejsze głównie za sprawą wydłużenia nadwozia o 93 mm. Najbardziej widoczne jest to na siedzeniach tylnych, mogą tam komfortowo podróżować dwie osoby, trzecia natomiast z uwagi na wystający tunel w części centralnej podłogi napotka znacznie ograniczoną ilość miejsca.

Jak w wielu innych samochodach typu sedan dostęp do przestrzeni bagażowej utrudnia niewielki otwór ładunkowy. „

BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Trójka” dysponuje bagażnikiem o standardowej pojemności 480 litrów, który możemy powiększyć składając dzielone w konfiguracji 40/20/40 oparcie siedzeń tylnych. Ułatwieniem jest możliwość ich składania za pośrednictwem niewielkich dźwigni umiejscowionych na suficie bagażnika. Nowinką jest możliwość wyposażenia pojazdu w tzw. „dostęp komfortowy”, który umożliwia bezdotykowe otwieranie pokrywy bagażnika poprzez odpowiedni ruch stopy pod zderzakiem.

Bardzo bogato przedstawia się oferta jednostek napędowych. Znajdziemy w niej silniki benzynowe 2.0 184 KM i 245 KM, 3.0 306 KM oraz Diesle 2.0 116 KM, 143 KM, 163 KM, 184 KM i 3.0 258 KM. W ostatnim czasie doszedł jeszcze napęd hybrydowy „ActiveHybrid 3”, który wykorzystuje trzylitrowy silnik benzynowy.

BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

W testowanym aucie znajdował się nowoczesny, 4-cylindrowy dwulitrowy silnik wysokoprężny z technologią TwinPower Turbo, który maksymalną moc 184 KM uzyskuje przy 4000 obr./min i charakteryzuje się maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm w zakresie od 1750 do 2750 obr./min. Swoja dynamikę i jednocześnie umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo zawdzięcza najnowszej generacji bezpośredniemu wtryskowi Common Rail i konstrukcji turbosprężarki ze zmienną geometrią turbiny. Rozwiązanie takie powoduje, że na każde wciśnięcie pedału przyśpieszenia silnik reaguje prawie natychmiast i zapewnia możliwie maksymalny przyrost mocy w całym zakresie jego prędkości obrotowej. Auto przyśpiesza do prędkości 100 km/h w czasie 7,5 sekundy. W przenoszeniu momentu obrotowego na koła pośredniczy 6-biegowa manualna skrzynia biegów lub dostępna za dopłatą blisko 10 tys. złotych 8-biegowa, sportowa przekładnia

BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
BMW 320d Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

automatyczna.

Przełącznikiem umieszczonym na konsoli centralnej kierowca może dokonywać zmian we właściwościach jezdnych pojazdu. Ma on do dyspozycji cztery tryby pracy: Eco Pro, Comfort, Sport lub Sport+. W trybie Eco Pro właściwości pojazdu skierowane zostały na optymalizację zużycia paliwa: wspomagany jest on funkcją odzysku energii podczas hamowania oraz systemem Start&Stop. Pozostałe tryby w zależności od wyboru mają za zadanie dostarczenie użytkownikowi maksymalnego komfortu lub sportowych doznań. Bardzo czuły układ kierowniczy ze wspomaganiem Servotronic, którego siła dostosowywana jest w zależności od warunków i prędkości jazdy reaguje szybko i działa precyzyjnie na ruchy kierownicy. Podobnie funkcjonuje układ hamulcowy -dostosowany do właściwości jezdnych „trójki”.

Wybrane dane techniczne BMW 320d i konkurentów:

Marka / model

BMW 320d

Audi A4

Mercedes C

Wersja

-

-

220

Cena (zł)

147 300

141 600

151 900

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (cm3)

1995

1968

2143

Moc (KM)

185

177

170

Moment obrotowy (Nm)

380

380

400

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

7,5

8,2

8,4

Prędkość maksymalna (km/h)

235

230

232

Średnie spalanie (l/100 km)

4,6

4,6

4,4

Skrzynia biegów

Manualna 6-biegowa

Manualna, 6-biegowa

Manualna, 6-biegowa

Pojemność bagażnika (l)

480

480

475

Tekst i zdjęcia:  Robert Kulczyk – Info-Ekspert


Info-Ekspert
Info-Ekspert

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty