BMW 5

PRO
Tworząc nowy model klasy średniej wyższej BMW chciało nie tylko powiększyć wnętrze, ale także zmniejszyć wagę całej konstrukcji.

Stąd konstruktorzy zastosowali stalowe i aluminiowe elementy, zmniejszając wagę niektórych wersji o ponad 70 kilogramów - w porównaniu z aktualnie produkowanymi wersjami.**Nadwozie
Pojazd dostępny będzie w czterodrzwiowej wersji nadwozia, kilka miesięcy później pojawi się także odmiana kombi. Nadwozie wizualnie upodobniło się do większego modelu serii 7. Wyróżnia się jednak ostrymi, podkreślającymi sportowy charakter kształtami - ostre cięcia i duże płaszczyzny tworzą wrażenie prostoty. W przedniej części atrapa chłodnicy łączy się z maską silnika a klosze reflektorów mocno nachodzą na boki auta stwarzając wrażenie ruchu. Wnętrze także zawiera w sobie elementy z BMW 7. Tu także pojawia się masywna tablica przyrządów z centralnie umieszczonym ciekłokrystalicznym i wielofunkcyjnym wyświetlaczem. Nam ta stylistyka nie przypadła do gustu.
Wyposażenie
Nowa seria 5 nafaszerowana jest elektroniką - znajdziemy tutaj m. in. aktywny układ kierowniczy, reflektory adaptacyjne, czy system kontroli trakcji DSC - korygujący tor jazdy przy pierwszych pojawiających się uślizgach przedniej lub tylnej osi. Reflektory adaptacyjne - światła ksenonowe - regulowane są w czasie rzeczywistym wykorzystując informacje z kata skrętu kierownicy, skrętu kół i prędkości pojazdu, oświetlając drogę podczas pokonywania zakrętu. Znajdziemy tutaj także system ACC - utrzymujący bezpieczną (ustawioną wcześniej) odległość przed poprzedzającym nas autem.
Silniki**
Początkowo w ofercie pojawią się dwie słabsze, benzynowe jednostki napędowe - 520i (170 KM) i 530i (231 KM) z systemem Bi-VANOS. Nieco później w gamie znajdą się także silniki - 525i o pojemności 2,5 litra (192 KM) i ośmiocylindrowy motor 545i o pojemności 4,4 litra i mocy 333 KM. W mocniejszych wersjach pojawią się sześciobiegowe manualne i automatyczne przekładnie biegów. Producent przewidział także wysokoprężną jednostkę napędową 530d o mocy 218 KM z nowoczesnym systemem Common-Rail.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty