Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

BMW 520i

Leszek Mielczarek
W przypadku tego samochodu można tak naprawdę mówić tylko o jednej wadzie - cenie.
BMW 520i

Model 520i bawarskiego koncernu przeznaczony jest dla osób, które poszukują wygodnego i prestiżowego samochodu, ale nie zależy im na wyśrubowanych osiągach. Chociaż auto obecne jest na rynku już od 1995 roku, to tradycyjna, stylowa linia nadwozia wciąż przyciąga wzrok.
Wnętrze "piątki" może służyć jako wzór do naśladowania dla innych producentów. Szczególnie godna uznania jest wysoka jakość wykończenia oraz wygodne fotele.
Pod maską testowanego samochodu pracował sześciocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2,2 litra i mocy 170 KM. Co prawda nie zapewnia on ważącemu 1,5 tony samochodowi rewelacyjnych osiągów, ale za to gwarantuje spokojną równą pracę, w aucie niemal go nie słychać.
Zgodnie z danymi producenta pojazd przyspiesza od zera do 100 km/h w około 9 sekund i rozwija prędkość maksymalną 226 km/h. Jeśli kierowca nie nastawia się na sportową jazdę, raczej nie będzie narzekał na osiągi samochodu. Pamiętać należy jedynie, aby w momencie wyprzedzania wskazówka obrotomierza nie znajdowała się poniżej liczby 3.500 (w tym miejscu silnik uzyskuje maksymalny moment obrotowy 210 Nm), gdyż wówczas możemy niechcący podnieść sobie poziom adrenaliny. W przedziale 3.500-6.000 obr./min samochód reaguje na każde wciśnięcie pedału gazu.
Najmniejszych zastrzeżeń nie budzi zachowanie BMW serii 5 na drodze. Precyzyjny układ kierowniczy, komfortowe, ale pozwalające na szybką jazdę zawieszenie i skuteczne hamulce sprawiają, iż kierowca bardzo niechętnie myśli o opuszczaniu pojazdu. W trakcie jazdy prowadzącego wspomaga dodatkowo zestaw elektronicznych systemów kontroli trakcji, zapewniając bezpieczeństwo nawet w najbardziej krytycznych sytuacjach na drodze.
W Polsce silnik o mocy 170 KM trafi do modelu 520i we wrześniu. Na razie pod maską oferowanych w naszym kraju podstawowych "piątek" pracuje jednostka o pojemności 2,0 litrów i mocy 150 KM (sytuacja taka wynika z przepisów podatkowych; auto z motorem 2,2 objęte jest wyższą akcyzą). Za pojazd wyposażony m.in. w sześć poduszek powietrznych, całą gamę elektronicznych systemów podnoszących bezpieczeństwo jazdy oraz dwustrefową klimatyzację trzeba zapłacić ponad 157 tys. zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty