BMW Serii 3 Gran Turismo

(ip)
BMW Serii 3 Gran Turismo , Fot: BMW
BMW Serii 3 Gran Turismo , Fot: BMW
Nowe BMW 3 Gran Turismo to innowacyjna koncepcja, która wzbogaci gamę modeli BMW serii 3. Trzeci wariant nadwoziowy w tej rodzinie łączy dynamikę sedana, sportowy genotyp oraz praktyczny i wszechstronny charakter wersji Touring, dodając do tego wyraźnie więcej przestrzeni i komfortu jazdy.

Typowe dla BMW proporcje nadwozia, czworo drzwi z oknami wolnymi od ramek, styl coupe, łagodnie opadająca ku tyłowi linia

BMW Serii 3 Gran Turismo , Fot: BMW
BMW Serii 3 Gran Turismo , Fot: BMW

dachu oraz duże, automatycznie otwierane i zamykane drzwi pokrywy bagażnika definiują szczególny charakter BMW 3 Gran Turismo widzianego z zewnątrz. Aktywny tylny spoiler - pierwszy tego typu w BMW - zapewnia optyczną lekkość i zmniejsza siłę nośną przy typowych prędkościach podróżnych. Nowy BMW 3 Gran Turismo jest o 200 milimetrów dłuższy od BMW 3 Touring, ma o 110 milimetrów większy rozstaw osi i jest o 81 milimetrów wyższy. Dzięki starannemu wyważeniu proporcji oraz odpowiedniemu ukształtowaniu powierzchni i linii nadwozia, BMW 3 Gran Turismo jest natychmiast rozpoznawalny jako samochód należący do nowej gamy modeli BMW 3.

Spore wymiary samochodu pozwalają wszystkim pasażerom BMW 3 Gran Turismo na zajęcie w nim miejsc i korzystanie z imponującej przestrzeni oraz na swobodę ruchów. Zarówno z przodu jak i z tyłu pozycję pasażerów podniesiono o 59 milimetrów, co zapewnia wspaniały widok na zewnątrz i sprawia, że wsiadanie i wysiadanie są znacznie bardziej komfortowe. BMW 3 Gran Turismo oferuje również więcej miejsca nad głowami pasażerów. Najwięcej przestrzeni dodano pasażerom podróżującym z tyłu, gdzie o pełne 70 mm zwiększono ilość miejsca na nogi w porównaniu do modeli Sedan i Touring - zapewniając w tym miejscu przestrzeń porównywalną do samochodów luksusowych. Charakter wnętrza dający poczucie przebywania w bezpiecznym kokonie, uzupełniony formami wzornictwa, kolorystyką i odpowiedniej klasy materiałami, tworzy atmosferę

BMW Serii 3 Gran Turismo , Fot: BMW
BMW Serii 3 Gran Turismo , Fot: BMW

typową dla luksusowego salonu, która pozwala pasażerom na relaksujący komfort podróżowania na krótkich i na długich trasach.

Przestrzeń ładunkowa również zyskała na zwiększeniu wymiarów samochodu, a jego 520 litrów pojemności bagażnika nawet przewyższa BMW 3 Touring o 25 litrów. Duży otwór bagażnika i jego wysoko otwierane drzwi ułatwiają dostęp do przestrzeni bagażowej. Umieszczenie na liście wyposażenia standardowego składania tylnej kanapy z możliwością podziału w proporcjach 40:20:40, składania zagłówków i regulacji pochylenia oparć (funkcja cargo) oraz dwuczęściowej półki - podkreśla imponującą funkcjonalność BMW 3 Gran Turismo. Duży bagażnik może być wykorzystany na wiele sposobów, na co pozwala inteligentne zarządzania jego przestrzenią. Praktyczne rozwiązania, jak punkty mocowania bagażu, zaczepy wielofunkcyjne i uniwersalne schowki podpodłogowe czynią bagażnik jeszcze bardziej wygodnym w użyciu, a paski oświetleniowe wykonane w technice LED nie tylko ułatwiają korzystanie z bagażnika, ale też podkreślają jakości klasy premium samochodu BMW 3 Gran Turismo.

Najnowszy samochód z serii 3 można zamówić w wersji podstawowej, a także z pakietami stylistycznymi Sport Line, Luxury

BMW Serii 3 Gran Turismo , Fot: BMW
BMW Serii 3 Gran Turismo , Fot: BMW

Line lub Modern Line, a od czerwca 2013 roku także z opcjonalnym pakietem M Sport.

Klienci mogą wybierać spośród pięciu silników, obejmujących zakres mocy od 105 kW/143 KM do 225 kW/306 KM, już od dnia wprowadzenia na rynek nowego BMW 3 Gran Turismo. Wszystkie jednostki napędowe wykorzystują technologię BMW TwinPower Turbo. Najmocniejszemu sześciocylindrowemu silnikowi benzynowemu pod maską BMW 335i Gran Turismo towarzyszą w ofercie czterocylindrowe jednostki benzynowe przeznaczone do BMW 328i Gran Turismo oraz BMW 320i Gran Turismo. Są też dwa dwulitrowe silniki wysokoprężne napędzające BMW 320d Gran Turismo i BMW 318d Gran Turismo. Moc jest wysyłana na tylne koła poprzez standardową sześciobiegową przekładnię manualną, choć oczywiście BMW oferuje także innowacyjną ośmiobiegową przekładnię automatyczną jako opcję we wszystkich wersjach silnikowych. Obie przekładnie połączono z systemem Auto Start-Stop pozwalającym na realne obniżenie zużycia paliwa.

Zaawansowana technologia zawieszenia kół korzystająca z licznych elementów wykonanych z lekkich stopów, precyzyjnie działający układ elektrycznego wspomagania kierownicy, idealny rozkład obciążeń na obie osie (50:50) oraz lekkie nadwozie o wysokiej sztywności na skręcanie gwarantują znakomite i bardzo precyzyjne prowadzenie się samochodu. Większy rozstaw osi (+110 mm), większe 17-calowe obręcze kół i inne standardowe specyfikacje nowego BMW 3 Gran Turismo pozwoliły uzyskać

BMW Serii 3 Gran Turismo , Fot: BMW
BMW Serii 3 Gran Turismo , Fot: BMW

doskonałą stabilność kierunkową i komfort podróży na długich trasach.

BMW 3 Gran Turismo oferuje również wyjątkowo niskie zużycie paliwa. Kluczem do sukcesu w tej dziedzinie jest zastosowanie rozwiązań z arsenału BMW EfficientDynamics, których wpływy widać w praktycznie każdym zespole nowego modelu. Poczynając od świetnych i wyjątkowo oszczędnych silników benzynowych i wysokoprężnych, poprzez inteligentną, lekką konstrukcję samochodu BMW 3 Gran Turismo, po zoptymalizowaną aerodynamikę (w tym kurtyny powietrzne i wyloty powietrza na błotnikach redukujące opory przepływu powietrza przez przednie nadkola oraz aktywny tylny spojler) – każdy element samochodu dorzuca swoją cegiełkę do maksymalizacji ogólnej sprawności energetycznej i dynamiki samochodu. Spore sumaryczne oszczędności przyniosło także zastosowanie wielu innych rozwiązań, jak funkcja Auto Start-Stop, odzysk energii hamowania, wskaźnik optymalnego punktu zmiany przełożenia i uruchamianie osprzętu pomocniczego tylko wtedy, gdy jest to potrzebne. W rezultacie dysponujący znaczną mocą BMW 3 Gran Turismo może się poszczycić imponująco skromnym zapotrzebowaniem na paliwo i niskim poziomem emisji spalin. Nawet na tym nie kończą się możliwości ograniczenia zużycia paliwa, jako że do dyspozycji kierowcy pozostaje jeszcze tryb jazdy ECO PRO oraz nowa funkcja ECO PRO Router pozwalając na dalszą redukcję spalania nawet o 20%.

W BMW 3 Gran Turismo zastosowano szeroki wybór systemów wspomagania kierowcy i rozwiązań z pakietu mobilności, które

BMW Serii 3 Gran Turismo , Fot: BMW
BMW Serii 3 Gran Turismo , Fot: BMW

oferowane są w standardzie lub w opcji w ramach programu BMW ConnectedDrive. Jednym z ważniejszych elementów jest tu najnowszej generacji kolorowy wyświetlacz przezierny, wyświetlający najważniejsze informacje na przedniej szybie z dobrym kontrastem i w wysokiej rozdzielczości. Bezpieczeństwu i wygodzie służy też cała paleta przyjaznych w obsłudze systemów i funkcji umożliwiających szerokie wykorzystanie możliwości telefonów komórkowych, a także licznych funkcji biurowych z użyciem łączności Bluetooth i usług internetowych.

Opcja Apps i bezpłatne aplikacje z palety BMW Connected zapewniają dostęp do usług takich, jak sieci społecznościowe, radio internetowe i funkcje kalendarza iPhone. Nie sposób pominąć także informacji i usługi biurowych, możliwości planowania podróży i rozrywki z wykorzystaniem Google Maps i usług Panoramio, co podnosi jakość komfortu towarzyszącego podróży nowym BMW serii 3 Gran Turismo na rzadko dostępny poziom.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty