Bohater drugiego planu

(tg)
Cena paliwa jest zawsze za wysoka, jeździmy więc oszczędnie, na piątym biegu, na niskich obrotach. Potrzeby akumulatora pozostają na dalszym planie. W efekcie jest on nie doładowany.

Większość z nas mieszka w miastach, a jazda w takich warunkach to wiele zatrzymań pod światłami i w korkach, kiedy to silnik pracuje na biegu jałowym. A z akumulatora cały czas jest pobierany prąd, pracuje także klimatyzacji, gra muzyka, ogrzewana jest tylna szyba i lusterka a także fotele. Wielu z nas wybiera jazdę oszczędną na minimalnych obrotach. Jednak jak wówczas akumulator ma dostarczyć tyle energii, którą oblicza się na ponad 1000 W mocy elektrycznej, rozrusznika nie licząc.

Także podczas postoju z akumulatora jest pobierany prąd dla autoalarmu, czy podtrzymania pamięci sterowników. To wszystko sprawia, że żywot akumulatora jest krótszy, albowiem nie doładowanie przechodzi w głębokie rozładowanie, a to dla akumulatora wyrok.

Co więc robić? Kontrolować sprawność akumulatora, nie zapominać o podłączaniu do prostownika, odwiedzać warsztaty specjalis-
tyczne. Opłaci się. Kupując akumulator zawsze należy brać pod uwagę najniższe temperatury, w jakich będzie musiał pracować oraz ile jest w samochodzie odbiorników prądu.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty