Silnik przeszedł kompleksowy tuning. Pojemność skokową zwiększono do sześciu litrów poprzez wydłużenie skoku tłoków i rozwiercenie cylindrów. Seryjne turbosprężarki zastąpiono większymi odpowiednikami. Zoptymalizowano także układ dolotowy i wydech. Pomiar na hamowni wykazał, że 6.0 V8 rozwija 850 KM przy 5400 obr./min oraz monstrualne 1450 Nm w zakresie 2500-4500 obr./min. Brabus jest na tyle pewny trwałości motoru, że objął go 3-letnią gwarancją z limitem 100 tysięcy kilometrów.
Wspomniane parametry motoru niemalże naginają prawa fizyki. Dość powiedzieć, że 2,5-tonowa terenówka przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,0 sekundy. Prędkość maksymalna sięga 260 km/h. Byłaby wyższa, gdyby nie elektroniczny ogranicznik, który został zamontowany w obawie o wytrzymałość opon.
Za przeniesienie napędu odpowiada 7-stopniowa, automatyczna skrzynia. Piekielny moment obrotowy trafia na koła w rozmiarze 305/35 R23. Ich montaż był możliwy dopiero po poszerzeniu błotników o 12 centymetrów. Optymalną trakcję zapewnia zmodyfikowane zawieszenie z elektronicznie regulowaną charakterystyką pracy, które Brabus przygotował we współpracy z firmą Bilstein.
Brabus przyzwyczaił swoich klientów do mocnych, ale także szlachetnie wykończonych samochodów. Nie inaczej jest z modelem 850 6.0 Biturbo Widestar. Wnętrze wyłożono dużą ilością skóry i alcantary. Rozbudowany system multimedialny wraz z podgrzewanymi i wentylowanymi fotelami przednimi pozwalają zapomnieć o fakcie prowadzenia samochodu, który wywodzi się z wojskowej terenówki.
Oficjalna premiera Brabusa 850 6.0 Biturbo nastąpi podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?