Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bramą do garażu

(mag)
Oferta bram garażowych jest bardzo zróżnicowana. Są to zarówno konstrukcje tradycyjne, jak i nowoczesne.

Bramy garażowe mogą być zamykane ręcznie lub automatycznie z użyciem napędu elektrycznego. Mogą być rozwierane, uchylane, przesuwane lub zwijane. Wykonuje się je z drewna, blachy lub tworzywa sztucznego.

Jaki podjazd
O tym, jaka brama może być zastosowana do garażu decyduje m. in. długość podjazdu. Są bowiem takie, na otwarcie których potrzeba nieco miejsca. Spory może być również samochód. Bramy rozwieralne i uchylne wymagają ok. 1,5 m wolnej przestrzeni do ich otworzenia. Tym samym podjazd winien mieć co najmniej 6 m długości, aby wjeżdżając solidną limuzyną móc

Bramą do garażu

swobodnie otworzyć skrzydła bramy.

Jedna czy dwie bramy

Coraz częściej są w rodzinie dwa, a nawet więcej samochodów. Z tego też względu buduje się odpowiednio duże garaże. Aby móc zaparkować pod dachem dwoma samochodami trzeba podjąć decyzję, czy pomieszczenie będzie zamknięte jedną podwójną bramą, czy też dwiema mniejszymi. Brama podwójna jest szeroka i ciężka. Podnoszenie jej wymaga sporego wysiłku lub zamontowania odpowiednio mocnego napędu.

Podwójna brama może również nie dodawać uroku elewacji budynku. Ma jednak tę zaletę, że znacznie łatwiej jest manewrować samochodami przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z garażu.

Swoje zalety mają też dwie bramy pojedyncze. Łatwiejsze i szybsze jest ich otwieranie, zwłaszcza ręczne. Ponieważ najczęściej wyjeżdża się jednym samochodem, nie potrzeba otwierać całego garażu. Dwie bramy oznaczają jednak znacznie większe koszty. Więcej bowiem kosztują dwa skrzydła i dwa oddzielne napędy.

Z drzwiami czy bez

Warto również zastanowić się, czy do garażu ma prowadzić tylko brama, czy również oddzielne drzwi dla domowników. W garażu często przechowuje się narzędzia ogrodnicze, rowery, sprzęt sportowy itd. Bywa więc, że wchodzi się tam bez potrzeby wyprowadzania samochodu. Oddzielne drzwi będą przydatne zwłaszcza wtedy, gdy brama jest uchylna (płytowa), segmentowa górna lub żaluzjowa. Przy tego typu bramach konieczne jest ich całkowite otwarcie, aby wejść do garażu. Z oddzielnych drzwi można zrezygnować przy dwuskrzydłowej bramie rozwieralnej lub segmentowej bocznej. Wtedy wystarcza bowiem otworzyć jedno skrzydło lub odsunąć jeden segment.

Bezpieczna brama

W przypadku bram podnoszonych do góry, mechanizm winien być wyposażony w przynajmniej podwójne sprężyny zabezpieczające przed opadnięciem bramy. Również tradycyjne skrzydła rozwierane winny być wyposażone w mechanizmy uniemożliwiające ich zamknięcie.

Markowe bramy mają zazwyczaj zamki ryglowane od zewnątrz bez użycia klucza. Możliwe jest przymknięcie bramy bez ryzyka jej zatrzaśnięcia. Mechanizmy mają wkładki amortyzujące uderzenie bramy przy otwieraniu lub zamykaniu. Bardzo ważne jest też, aby sprężyny miały osłony.

Na mróz i włamywacza

Brama garażowa winna być odpowiednio ocieplona, aby przez garaż nie uciekało ciepło z domu. Praktycznie niemożliwe jest zapewnienie absolutnej szczelności bram uchylnych. Lepiej jest więc je stosować w garażach wolno stojących. W przeciwnym wypadku przejście z domu do garażu trzeba zabezpieczyć ocieplanymi drzwiami. Wrota – zarówno drewniane, jak i stalowe – muszą być pokryte trwałą powłoką niewrażliwą na oddziaływanie czynników atmosferycznych. Ponadto brama garażowa winna być wyposażona w zabezpieczenia antywłamaniowe.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty