Zamknięta zostanie część ul. Poznańskiej w Morach, tuż za granicami stolicy. Utrudnienia potrwają do czerwca 2010 roku i dadzą się we znaki także mieszkańcom zachodnich dzielnic
Warszawy. Od sierpnia trwają prace przy budowie innego odcinka trasy S8, w rejonie al. Prymasa Tysiąclecia.
Ruch z prowadzącej w kierunku Warszawy północnej nitki ul. Poznańskiej w Morach zostanie przeniesiony na tymczasową jezdnię, która łukiem ominie plac budowy. Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. Korki na tej trasie będą więc jeszcze większe niż zazwyczaj, a samochody wjeżdżające do Warszawy od strony Mor zakorkują nie tylko trasę poznańską, ale także Bemowo.
Kierowcy, którzy nie chcą stać w korkach, nie mają dużego wyboru. Aby wjechać do Warszawy w kierunku zachodnim i ominąć budowę ekspresówki, powinni od giełdy kwiatowej w Broniszach pojechać ulicą Szeligowską do Lazurowej i dalej Połczyńską. Innym rozwiązaniem jest wybór ul. Warszawskiej i dalej podróż ul. Górczewską.
Miejscy urzędnicy uspokajają, że problemem dla kierowców będzie tylko ograniczenie prędkości na przebudowywanym odcinku. - To będzie jedyne utrudnienie - twierdzi Tomasz Kunert, rzecznik miejskiego koordynatora remontów.
Jeśli wszystko będzie przebiegało zgodnie z planem, jezdnia od Mor w stronę Warszawy zostanie otwarta w czerwcu 2010 r. Wtedy drogowcy zamkną jezdnię w stronę Poznania, aby wybudować zjazdy z drogi ekspresowej S8 na wylotówkę poznańską.
Budowa drogi ekspresowej S8 to obecnie największa miejska inwestycja. W tej chwili na całym 10,5-kilometrowym odcinku trasy odbywają się prace. Od sierpnia drogowcy budują odcinek ekspresówki biegnący przy alei Prymasa Tysiąclecia. Z tego powodu samą aleję zwężono do dwóch pasów ruchu od parkingu przy cmentarzu wojskowym do ul. Powązkowskiej. Kierowcy stoją tam codziennie w gigantycznych, kilometrowych korkach. Sytuacji nie ratuje ucieczka w pobliskie ulice Broniewskiego i Powązkowską. Broniewskiego jest za wąska, a na Powązkowskiej do listopada potrwa budowa estakady.
W alei Prymasa Tysiąclecia właśnie trwa wbijanie pali pod budowę przyszłych estakad, z których będzie można wjechać na trasę S8. Jedna z nich poprowadzi w kierunku Wisły, a druga w stronę ronda Zesłańców Syberyjskich. Powstanie też kładka pieszo-rowerowa, dzięki której będzie się można dostać z Lasku na Kole na Bielany.
Dodatkowo drogowcy wybudują tunel, którym od strony ronda Zesłańców Syberyjskich dojedziemy do trasy S8 i dalej do autostrady A2. Z powodu budowy drogi ekspresowej S8 od początku września zamknięte są tory tramwajowe na ul. Dywizjonu 303. Dlatego linia tramwajowa 20 została zawieszona. Utrudnienia potrwają rok.
Według planu inwestor, którym jest konsorcjum złożone z czterech firm (m.in. Budimex Dromex), ma czas na zakończenie budowy całej ekspresówki do 15 grudnia 2010 r. Inżynier kontraktu zapewnia, że nie będzie opóźnień. - Chyba że niespodziewanie nie dopisze pogoda lub znajdziemy coś w ziemi, czego nie było na planach - mówi Tomasz Misiak.
Trasa ekspresowa S8 odciąży aleję Prymasa Tysiąclecia i przejmie ruch w stronę Poznania i Berlina. Będzie jednak prowadziła donikąd, jeśli do 2011 r. autostrada A2 nie dotrze do Konotopy, gdzie S8 ma się z nią łączyć.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- QUIZ z tajemnic fabuły "Znachora". Na to mało kto z widzów zwraca uwagę. Dasz radę?
- Mężczyźni o tych imionach są najgorszymi mężami. Mają trudny charakter
- Nie żyje aktor i reżyser, który przełamywał bariery. Miał 95 lat
- Tarantino rezygnuje ze spin-offu swojego hitu. Miał to być „łabędzi śpiew” reżysera