Wszystko
o samochodach

Porady / Warto wiedzieć

Ceramiczne klocki hamulcowe ATE

Data publikacji: Autor: (opr)

Fot. ATE Technologiczna nowinka nie zawsze musi kosztować tyle, co zwykły produkt. Jeżeli jednak za korzystną cenę kierowca otrzymuje produkt o znacznie wyższej trwałości niż tradycyjny, a przede wszystkim ułatwiający codzienną eksploatację samochodu, to grzechem zaniedbania jest nie skorzystanie z takiej okazji.
Fot. ATE Mój przyjaciel, będąc na zakupach, zwykł mawiać, że jest zamożny, ale nie rozrzutny, dlatego mając wybór decyduje się na produkt nowszy i lepszy. Per saldo wychodzi na tym zawsze dobrze – płaci mniej, a satysfakcji podczas użytkowania ma więcej. Tę złotą dla kieszeni zasadę warto stosować także w motoryzacji, gdzie rynek sypie nowinkami jak z rękawa.

Do wszystkich osobowych

Hitem na polskim, ale nie tylko polskim, aftermarkecie są ceramiczne klocki hamulcowe ATE. Produkt obowiązkowy dla właścicieli samochodów z felgami aluminiowymi, a zalecany także do aut z felgami stalowymi. Ale rodzaj felgi to nie jedyny i najważniejszy argument przemawiający za ceramiką ATE. Klocki nowej generacji wykonane z ceramiki mają bowiem kilka zalet, a każda z nich jest równie istotna. Pierwszą z nich jest uniwersalność, albowiem aby zamontować ceramiczne klocki hamulcowe ATE nie potrzeba modyfikować układu hamulcowego. ATE Ceramic są przystosowane do montażu na zwykłych tarczach ATE, a cena klocków ceramicznych ATE zaskoczy pozytywnie każdego właściciela samochodu.

Felgi zawsze czyste

Fot. ATE Zabrudzenia felg to utrapienie każdego kierowcy dbającego o wygląd pojazdu. To rezultat stosowania tradycyjnych klocków hamulcowych, które pozostawiają trwałe ślady. W przypadku stosowania felg aluminiowych wiąże się to z kosztami renowacji felg, średnio po 100 zł za sztukę. Czy warto więc brnąć w koszty? Może lepiej wybrać wariant mniej kosztowny i całkowicie nieuciążliwy, a więc ceramikę ATE. Rezultat jest zaskakująco korzystny. Po przejechaniu kilkuset kilometrów nie ma śladu po czarnej sadzy, która osadza się na felgach w wyniku zużycia tradycyjnych klocków hamulcowych. Ceramiczne klocki ATE są praktycznie bezpyłowe i dzięki temu zabezpieczają felgi samochodu, pozostawiając je czyste i lśniące nawet po długiej i intensywnej podróży.

Wysoki standard bezpieczeństwa

Kolejna zaleta to trwałość, co dla właściciela samochodu oznacza rzadsze wizyty w serwisie niż przy przypadku stosowania zwykłych klocków. Innowacyjny skład mieszanki sprawia, że hamowanie jest bardziej skuteczne, a także ciche. ATE Ceramic spełnia wymogi normy obowiązującej w Europie: ECE-R-90, jak i maksymalne wymogi bezpieczeństwa obowiązujące na tak zwanym montażu fabrycznym.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • mechanik (gość)

    nie do końca to prawda skuteczność hamowania jest mniejsza

  • użytkownik ate ceramic (gość)

    faktycznie słabo hamują, po 20 tys. km tarcze na złom - fioletowe

  • mackis (gość)

    No i co z tego, że fioletowe. Czy wiesz co to oznacza ? To nie jest przegrzanie tarcz, tylko warstwa kilku mikrometrów którą pozostawiają klocki w celu ochrony tarczy.

  • barry (gość)

    ja mam od dwóch miesięcy założone ceramiczne power stopy i hamują perfekcyjnie. mechanik mi doradził, zeby je kupić.

  • BMW e 39 530d (gość)

    Na pewno są lepsze od standartowych nie można tego nawet porównywać fajnie ze takie są w sprzedaży

  • weu (gość)

    Klocki ate ceramic mają tylko jedna zaletę: rzeczywiście nie brudzą tarcz. Ale hamowanie jest znacznie gorsze, szczególnie w początkowej fazie, a z tarczami powerdisc (nie wiedziałem, że producenta nie zaleca takiego połączenia) to już całkiem słabe. 18 000 km się z nimi przemęczyłem, aż w końcu wymieniłem klocki na zwykłe ate (akurat trafiły mi się wyprodukowane przez włoskiego galfera). Tą powłokę po ceramikach trudno było zmyć: środek do hamulców nie dał rady, benzyna ekstrakcyjna też nie, ale poradził sobie odrdzewiacz do stali i żeliwa. Z własnego doświadczenia nie polecam klocków ate ceramic.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.