Camaro ZL1 powstało na bazie wersji Camaro SS
poprzez modyfikację
ponad 30 procent konstrukcji. Samochód jest
wyposażone w doładowany silnik "LSA" o pojemności 6,2 litra, mocy 580
koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 754 Nm. Wszystko to
czyni z niego najmocniejsze seryjne Camaro w historii. Moc jest
przenoszona na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni
manualnej lub automatycznej.
Doskonałe osiągi modelu ZL1 to także zasługa wyjątkowych technologii,
zastosowanych w konstrukcji samochodu, takich jak układ zawieszenia z
systemem magnetycznej kontroli toru jazdy (Magnetic Ride) trzeciej
generacji oraz system Performance Traction Management.
Dodatkowe elementy rodem z toru wyścigowego, wchodzące w skład
wyposażenia standardowego modelu Camaro LZ1, to układy chłodzenia
silnika, przekładni i tylnego mechanizmu różnicowego, kanały chłodzące
hamulce Brembo oraz układ paliwowy o wysokich osiągach, który dostarcza
paliwo do silnika LSA w każdych, nawet najbardziej wymagających
warunkach podczas wyczynowej jazdy.
W zeszłym roku seryjne Camaro ZL1 2012 pokonało pełne okrążenie toru
Nurburgring w czasie 7:41.27. To o blisko 40 sekund szybciej, niż Camaro
SS testowane na legendarnym torze w Niemczech w 2009 roku. Północna
pętla Nordschleife mierzy 20,8 km długości, składa się z około 154
zakrętów i jest uważana za najbardziej wymagającą trasę na świecie.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?