Chevrolet Captiva 3.2

Agnieszka Theron
Fot. Chevrolet: W wersji 3.2 napęd przekazywany jest na obie osie
Fot. Chevrolet: W wersji 3.2 napęd przekazywany jest na obie osie
Captiva to pierwszy i jak na razie jedyny SUV oferowany przez Chevroleta w Polsce. Z benzynowym silnikiem V6 jest naprawdę szybkim samochodem.

Fot. Chevrolet: W wersji 3.2 napęd przekazywany jest na obie osie
Fot. Chevrolet: W wersji 3.2 napęd przekazywany jest na obie osie

 

Captiva jest bratem bliźniakiem Opla Antary. Samochody zbudowano na tej samej płycie podłogowej, przygotowanej specjalnie z myślą o tych modelach.

 

W zależności od wersji, SUV-em Chevroleta może podróżować pięć lub siedem osób. Dwa dodatkowe fotele znajdują się w bagażniku i należy je traktować raczej jako miejsca

Fot. Chevrolet: Miejsca dla siedmiu osób
Fot. Chevrolet: Miejsca dla siedmiu osób

"awaryjne", służące dorosłym do podróżowania na krótkich dystansach. Zdecydowanie wygodniej siedzi się na nim dzieciom. Plus należy się konstruktorom za łatwość, z jaką składa się fotele trzeciego rzędu - wystarczy do tego jeden ruch. Nieco kłopotliwe jest natomiast zajmowanie na nich miejsca - do tyłu trzeba się przecisnąć.

 

Bagażnik ma przyzwoitą pojemność wynoszącą 465 l. Można ją zwiększać do 930 l składając środkowe siedzenia.

 

Do wyboru są trzy silniki: diesel 2,0 l/150 KM oraz dwa benzynowe - 2,4 l/136 KM i 3,2 l/230 KM. W podstawowych wersjach napęd jest przekazywany na przednią oś, ale można też zdecydować się na odmianę 4x4.

Fot. Chevrolet: Wnętrze jest komfortowe
Fot. Chevrolet: Wnętrze jest komfortowe

 

Testowaną przez nas Captivę napędzał benzynowy silnik V6 3,2 l/230 KM. Współpracuje z nim 5-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów, która zmienia przełożenia płynnie i bez szarpnięć. Według danych producenta, samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy i może jechać z prędkością 204 km/h. SUV Chevroleta rzeczywiście jest dynamiczny, ale coś za coś - z szybką jazdą wiąże się spore zużycie paliwa sięgające 13 l/100km, a po mieście dochodzące do 17 l/100km.

 

Podczas jazdy na równych, utwardzonych drogach napęd przenoszony jest na koła przednie. Jeśli elektroniczny układ wykryje poślizg kół, automatycznie załącza napęd 4x4. Odbywa się to bez udziału kierowcy. Captivy nie można oczywiście traktować jak prawdziwej terenówki - do tego brakuje jej m.in. blokady mechanizmów różnicowych i reduktora, ale bezobsługowy napęd 4x4 pozwala zjechać z asfaltu na nieutwardzoną drogę czy trudniejszy teren. Chevrolet

 

Captiva 3.2 LT High kosztuje 123 150 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty