Chevrolet Corvette Stingray 2014

Premiery

Autor: (ip)

Liczba odwiedzin: 7129

Chevrolet Corvette Stingray 2014 jest najmocniejszym produkcyjnym Chevroletem Corvette w historii, generującym według wstępnych danych 450 KM mocy (335 kW) i 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Nowy model jest też najszybszym modelem Corvette w dziejach – auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie poniżej czterech Chevrolet Corvette Stingray, Fot: Chevroletsekund, a w zakrętach osiąga przeciążenia wynoszące ponad 1g. Co więcej, Stingray 2014 będzie prawdopodobnie najoszczędniejszym modelem Corvette jaki kiedykolwiek powstał, ponieważ w cyklu pomiarowym EPA 2013 jego zapotrzebowanie na paliwo będzie wynosiło jedynie około 9 l/100 km.

Nowy Chevrolet Corvette Stingray dzieli z poprzednikiem zaledwie dwa elementy. W modelu zastosowano nowe podwozie, nową strukturę ramy, nową jednostkę napędową, jak również całkowicie nowy wygląd nadwozia i wnętrza.

Wnętrze stworzono z wykorzystaniem włókna węglowego, aluminium, wykańczanych ręcznie elementów skórzanych. Dostępne są dwa rodzaje foteli do wyboru – w każdym przypadku zastosowano lekką ramę wykonaną z magnezu, która zapewnia doskonałe wsparcie siedzącego. We wnętrzu znajdziemy także podwójne ośmiocalowe ekrany systemu multimedialnego z możliwością konfiguracji

Chevrolet Corvette Stingray, Fot: ChevroletSamochód posiada zaawansowane technologie wspomagające kierowcę, w tym selektor trybu jazdy (Drive Mode Selector), oferującym pięć pozycji pracy, który dostosowuje dwanaście różnych ustawień pojazdu do indywidualnych preferencji kierowcy.  Nowa siedmiobiegowa przekładnia manualna z systemem Active Rev Matching, przewiduje moment, w którym kierowca zmienia bieg i odpowiednio dostosowuje prędkość obrotową silnika, aby za każdym razem zapewnić doskonałą zmianę przełożeń

Pod maską kryje się nowy silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 litra wyposażony w wiele zaawansowanych technologii, jak bezpośredni wtrysk paliwa, funkcję aktywnego zarządzania paliwem (Active Fuel Management), układ zmiennych faz rozrządu oraz zaawansowany układ spalania, który umożliwia wygenerowanie wyższej mocy przy niższym zużyciu paliwa

Maskę silnika i zdejmowany panel dachowy wykonano z włókna węglowego. Kompozytowe błotniki, drzwi i tylne panele nadwozia, nanowęglowe kompozytowe panele podwozia oraz nowa rama aluminiowa przyczyniają się do przesunięcia środka ciężkości w kierunku tylnej części nadwozia, czego efektem jest optymalny rozkład mas w stosunku 50/50 oraz doskonały stosunek mocy do masy

W wyprofilowanym nadwoziu umieszczono zaawansowane reflektory ksenonowe typu HID oraz oświetlenie wykorzystujące Chevrolet Corvette Stingray, Fot: Chevroletdiody LED. Aerodynamiczna konstrukcja nadwozia pozwala na osiągnięcie niskiego współczynnika oporu powietrza, co zapewnia wyższą wydajność, natomiast dodatkowe elementy nadwozia poprawiają stabilność podczas jazdy po torze

Pakiet Z51 Performance Package do jazdy po torze obejmuje: elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, systemem smarowania z suchą miską olejową, zintegrowany system chłodzenia hamulców, mechanizmu różnicowego oraz przekładni, a także unikatowy pakiet aero, który dodatkowo poprawia stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.

Nowy Chevrolet Corvette Stingray będzie budowany w należącej do GM fabryce w Bowling Green w stanie Kentucky, która niedawno przeszła modernizację wartą 131 milionów dolarów, z czego około 52 miliony dolarów przeznaczono na konstrukcję nowej blacharni. Dzięki temu po raz pierwszy w historii Chevrolet może produkować aluminiową ramę na miejscu we własnym zakładzie.

Oznaczenie Stingray przysługuje wyłącznie tym wersjom Corvette, które wyróżniają się idealnym połączeniem zaawansowanych technologii, porywającej stylistyki oraz sportowych osiągów.

Chevrolet Corvette Stingray, Fot: Chevrolet

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Brak komentarzy - napisz pierwszy