Wyższej ceny nie usprawiedliwia fakt, iż w europejskiej wersji standardem jest pakiet Z51, który obejmuje m.in. dyferencjał o ograniczonym poślizgu, układ chłodzenia dyferencjału i skrzyni biegów, zmodyfikowany układ hamulcowy oraz większe koła z szerszymi oponami. W przeciwieństwie do mieszkańców USA, klienci z Europy nie dopłacą też za system magnetycznej kontroli toru jazdy Magnetic Ride Control. Co z tego, jeśli najdroższa odmiana Corvette oferowana w Stanach Zjednoczonych - wyposażona we wszystkie możliwe dodatki - i tak jest tańsza od europejskiego odpowiednika o prawie 24 000 dolarów!
W obu przypadkach źródłem napędu jest silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 l, który rozwija 466 KM mocy przy 6 000 obr./min oraz 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4 600 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 290 km/h.
Z jednostką napędową współpracuje siedmiobiegowa przekładnia manualna z systemem Active Rev Matching przewidującym moment, w którym kierowca zmienia bieg i odpowiednio dostosowującym prędkość obrotową silnika, aby za każdym razem zapewnić doskonałą zmianę przełożenia.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?