Chevrolet ulubioną marką aut sportowych w Ameryce

(ip)
Corvette ZR1 oraz Camaro ZL1, Fot: Chevrolet
Corvette ZR1 oraz Camaro ZL1, Fot: Chevrolet
Chevrolet jest najpopularniejszą marką w segmencie sportowych samochodów w USA. W 2011 roku jeden na każde trzy sprzedane w USA samochody sportowe to model Camaro lub Corvette.

W ubiegłym roku udział marki Chevrolet w segmencie aut sportowych wyniósł

Corvette ZR1 oraz Camaro ZL1, Fot: Chevrolet
Corvette ZR1 oraz Camaro ZL1, Fot: Chevrolet

37%. Nabywców znalazło 88 249 sztuk modelu Camaro, który wyraźnie, bo o ponad 18 tyś. sztuk, pokonał najgroźniejszego rywala jakim jest Ford Mustang. Przewaga ta ma się jeszcze powiększyć po debiucie nowego Camaro ZL1 w tym miesiącu.

W 2011 roku udział marki Chevrolet w segmencie luksusowych samochodów sportowych wyniósł 28% - sprzedano 13 164 egzemplarzy Chevroleta Corvette, który pozostaje jedynym amerykańskim modelem w tym segmencie. W porównaniu z najgroźniejszym konkurentem, czyli Porsche 911, sprzedano dwa razy więcej egzemplarzy modelu Corvette.

Czołowa piątka modeli sportowych pod względem sprzedaży i udziału w rynku w 2011 roku (USA):

ModelLiczba sprzedanychUdział w rynku
Chevrolet Camaro88 24937%
Ford Mustang70 43829%
Dodge Challenger39 53416%
Honda CR-Z11 3305%
Hyundai Veloster9 2844%

Czołowa piątka luksusowych modeli sportowych pod względem sprzedaży i udziału w rynku w 2011 roku (USA):

ModelLiczba sprzedanychUdział w rynku
Chevrolet Corvette13 16428%
Porsche 9116 01613%
BMW 6-Series3 9038%
BMW Z43 4797%
Mercedes SLK3 2207%

"Po wejściu modelu Camaro ZL1 do sprzedaży, niewiele marek posiadać będzie w swojej ofercie dwa tak niesamowicie mocne, ekscytujące i technologicznie zaawansowane samochody jak Corvette i Camaro" - zauważa Mark Reuss, prezes General Motors North America. "W przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych modeli, modele Corvette ZR1 oraz Camaro ZL1 w swoich wersjach seryjnych nadają się zarówno do codziennego użytku, jak i zmagań na torze".

Aby zademonstrować potencjał nowego Camaro i Corvette, firma Chevrolet poddała ostatnio niemodyfikowane wersje produkcyjne obu modeli testom na trasie Grand Course (tor Virginia International Raceway). Grand Course to niezwykłe wyzwanie dla aut produkcyjnych, ponieważ do uzyskania dobrego czasu tor ten wymaga nieprzeciętnych osiągów, wyjątkowo precyzyjnego układu kierowniczego oraz świetnej przyczepności.

Prowadzony przez konstruktora Jima Mero model Corvette ZR1 (2012) wyposażony w nowe opony Michelin Pilot Sport Cup uzyskał czas 2:45.6, co stanowi absolutny rekord wśród modeli produkcyjnych.

Jadący Camaro ZL1 (2012) inżynier Aaron Link pokonał okrążenie Grand Course w 2:52.4, o ponad 6 sekund poprawiając dotychczasowy rekord należący do Forda Shelby GT500.

W magazynie Car and Driver, który corocznie organizuje na Virginia International Raceway imprezę Lightning Lap, trasę tą określono jako "odpowiednik legendarnej Nordschleife na torze Nurburgring".

"Grand Course to świetny sprawdzian dla pojazdów seryjnych" - wyjaśnia Mark Reuss. "Podobnie jak na torze Nurburgring, pojedyncze okrążenie na Virginia International Raceway pozwala wnikliwie przetestować układ napędowy, hamulcowy, kierowniczy oraz przyczepność i zachowanie nadwozia w warunkach ekstremalnych. Zejście poniżej trzech minut na ponad 6 kilometrowej trasie Grand Course to dla każdego modelu niewiarygodny wyczyn".

Model Corvette ZR1 to najpotężniejszy pojazd w historii marki Chevrolet. Samochód napędza turbodoładowany silnik LS9 V-8 o pojemności 6,2 litra, który generuje 647 KM mocy i 819 Nm momentu obrotowego. W gronie firm zajmujących się masową produkcją, Chevrolet jest liderem w zakresie wykorzystania włókien węglowych. W modelu ZR1 ten lekki materiał wykorzystano do budowy takich elementów jak przednie błotniki, pokrywa silnika, dach, przedni dyfuzor, progi i elementy płyty podłogowej. Przy masie własnej 1 521 kilogramów model ZR1 może pochwalić się współczynnikiem mocy do masy o wartości zaledwie 2,34 kg/KM. Dzięki temu ZR1 jest również najszybszym kiedykolwiek wyprodukowanym modelem marki Chevrolet, bowiem pojazd ten może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 330 km/h.

Camaro ZL1 z kolei to najmocniejszy przedstawiciel tego modelu w jego długiej historii. Samochód, który napędza turbodoładowana jednostka LSA V-8 o pojemności 6,2 litra (588 KM, 754 Nm), to również jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie wersji Camaro, z systemem kontroli trakcji PTM (ang. Performance Traction Management) oraz układem zawieszenia Magnetic Ride. Inne elementy wyposażenia seryjnego obejmują hamulce marki Brembo z zaciskami sześciotłoczkowymi oraz układ chłodzenia tylnego dyferencjału, hamulców i przekładni. Dzięki temu model ZL1 to również najszybsze Camaro w historii, potrafi bowiem przyśpieszyć od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy i poruszać się z prędkością maksymalną 296 km/h, co umożliwiło mu pokonanie osławionego toru Nurburgring w zaledwie 7:41.27.

Modele Corvette oraz Camaro zostały ostatnio również wybrane przez portal IntelliChoice najlepszą ofertą w swoim segmencie, co po raz kolejny dowodzi, iż nabywca auta marki Chevrolet otrzymuje wyjątkowy produkt w atrakcyjnej cenie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty