Kariera Skody w sportach motorowych jest prawie tak samo długa i bogata, co cała 119-letnia historia czeskiej firmy. Od lat 60. rajdowe modele 1000 MB oraz następujące kolejno wyczynowe wersje modeli 110, 120 i 130 przez wiele lat wygrywały i zdobywały mistrzostwa swoich klas na zawodach w całej Europie. Skoda przenosi tę cenną wiedzę i doświadczenie zebrane w ekstremalnych warunkach rajdów na rozwój swoich samochodów, czego najlepszym dowodem jest zaprezentowana w 2011 roku, na 110-rocznicę obecności marki w motorsporcie, Fabia Monte Carlo. Po wielkim sukcesie tej specjalnej wersji – tym razem komercyjnym – dołączają do niej na polskim rynku obiecujące podobne emocje i indywidualny charakter wersje modeli Citigo i Yeti.
Citigo Monte Carlo
Z zewnątrz obniżoną za sprawą sportowego zawieszenia sylwetkę charakteryzuje szereg sportowych atrybutów, pokrytych kontrastującą z kolorem nadwozia czernią: w tym kolorze są spojlery na przednim zderzaku oraz na pokrywie bagażnika z tyłu, dyfuzor, ramka grilla i osłony lusterek bocznych. W ten sam gustowny sposób wykończono przednie reflektory główne i przeciwmgielne oraz piętnastocalowe obręcze kół ze stopów metali lekkich AURIGA. Opcjonalnie do tej wersji modelu można również zamówić 16-calowe obręcze kół SERPENS widoczne na zdjęciach. Efekt uzupełniają przyciemnione szyby Sunset, oznaczenie wersji specjalnej Monte Carlo na słupkach B oraz sportowe okleiny na drzwiach i pokrywie bagażnika. Czarne elementy można zestawić z jednym z czterech dostępnych lakierów nadwozia: Czerwienią Tornado, Bielą Candy, Srebrnym Brilliant i Czernią Deep.
Szczególny charakter tej wersji równie dobrze oddany jest we wnętrzu: tapicerka SPORT z kontrastowymi, czerwonymi elementami i białymi pasami jest uzupełniona przez elementy skórzane, dywaniki z przeszyciami w kolorze czerwonym, oraz błyszczącą czerń środkowej części deski rozdzielczej, przyozdobionej logo Monte Carlo.
Citigo Monte Carlo bazuje na wersji wyposażenia Ambition i dostępna jest zarówno w wersji 3-, jak i 5-drzwiowej z pełną gamą silników z podstawowej wersji modelu. Cena modelu Monte Carlo zaczyna się od 41 590 zł.
Yeti Monte Carlo
Yeti Monte Carlo obejmuje wszystkie elementy wyposażenia wersji Ambition, dodatkowo wzbogacając ją o radioodtwarzacz Bolero ze zmieniarką płyt CD, dwustrefową klimatyzację Climatronic, przygotowanie pod telefon z zestawem Bluetooth, trójramienną kierownicę wielofunkcyjną i dodatkowe cztery głośniki z tyłu.
Nadwozie Yeti Monte Carlo stawia na grę z czernią: pokryto nią cały dach, siedemnastocalowe koła o przykuwającym uwagę wzorze ORIGAMI, osłony lusterek, spojler na przednim zderzaku, ramkę grilla, progi drzwi, dyfuzor oraz obudowy przednich reflektorów i świateł przeciwmgielnych. Wystrój nadwozia kompletuje oznaczenie wersji Monte Carlo na przednich błotnikach, przyciemnione szyby Sunset i ozdobna końcówka układu wydechowego. Ta wyjątkowa konfiguracja dostępna jest z kolorami nadwozia Czerwień Corrida, Biel Candy, Srebrny Brilliant i Szary Metal.
Podobnie jak w modelu Citigo, także kabinę Yeti pokrywa tapicerka SPORT z czerwonymi akcentami i białymi pasami, kontrastująca z czernią deski rozdzielczej. Szczególny klimat tego miejsca budują szczegóły: czerwone przeszycia kierownicy i dywaników, sportowo wyprofilowane fotele, dedykowane, ozdobne listwy na progi drzwi, dekor imitujący stosowane w sporcie wyczynowym włókno węglowe i stalowe nakładki na pedały.
Cena tej wersji została równie przystępnie skalkulowana i zaczyna się od 82 850 zł.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?