Za osłabieniem jarzenia żarówki w klasycznym reflektorze kryje się najczęściej wzrost oporu przepływu prądu w obwodzie zasilającym. Tym co go powoduje jest przeważnie brak prawidłowego połączenia kostki lub oprawki żarówki z tzw. masą pojazdu. Przyczyniają się do tego zanieczyszczenia i korozja na powierzchniach styków przewodzących prąd lub niedostateczny kontakt między nimi przez osłabiony docisk. Przeważnie oczyszczenie styków przywraca żarówce utracony blask. W sytuacji, gdy uszkodzenia styków w kostce zasilającej są zbyt duże, należy je wymienić, najlepiej razem z kostką.
Czasami, choć to bardzo rzadki przypadek i jednocześnie łatwy do wykrycia, za spadek jasności reflektora odpowiada ludzki błąd, polegający na zamontowaniu do lampy zamiast żarówki 12V, takiej przeznaczonej do zasilania napięciem 24V.
Niestety, słabsze światło reflektora, to także często rezultat zmian na powierzchni odbłyśnika. Korozja, złuszczenia, odbarwienia lub zmatowienie powodują, że lustrzana powierzchnia odbija mniej światła wytwarzanego przez żarówkę. Reflektor słabiej świeci, przez co kierowca gorzej widzi to, co dzieje się po zmroku na drodze, a to już jest bardzo niebezpieczne. Uszkodzony odbłyśnik reflektora skazuje w zasadzie całość na wymianę. Istnieją jednak firmy trudniące się fachową regeneracją reflektorów w tym także ich odbłyśników, co w przypadku nietypowych lamp będzie jedynym rozwiązaniem.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?