Coraz lepsza forma Volvo. Dzięki Europie i USA

(ip)
Fot. Volvo
Fot. Volvo
Volvo odnotowało kolejny, znaczący wzrost sprzedaży. Wrzesień zamknięto z liczbą 45 539 sprzedanych pojazdów. Wynik jest o 2,4% lepszy od uzyskanego w analogicznym miesiącu 2014 roku.
Fot. Volvo
Fot. Volvo

Największymi odbiorcami szwedzkich aut pozostają Europa i Ameryka. Zmianie nie ulegają też preferencje zakupowe klientów, którzy najczęściej stawiają na modele XC60 oraz XC90.

We wrześniu mieszkańcy Europy zdecydowali się na zakup 25 403 nowych Volvo. To o 2,2% więcej niż rok wcześniej. Tradycyjnie najsilniejszym rynkiem okazała się być Szwecja, gdzie zanotowano imponujący wzrost o 14,9% oraz udział rynkowy na poziomie niemal 21%. Globalnie bezkonkurencyjny okazał się jednak rynek brytyjski, gdzie we wrześniu dostarczono 7402 osobowe Volvo.

Amerykański importer zaraportował sprzedaż 5527 samochodów, wśród których godny odnotowania wzrost zanotował nowy, flagowy model XC90 oraz znakomicie oceniany mały SUV XC60. XC60 to również model na który stale rośnie zapotrzebowanie w Państwie Środka – sprzedaż w Chinach we wrześniu osiągnęła  poziom 6957 aut. Nieznaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku wynika ze spowolnienia gospodarczego, które ma miejsce w Chinach.

Globalnie największą popularnością we wrześniu cieszył się model XC60 – sprzedano 15 126 samochodów (2014: 12 970), następnie V40 i V40 Cross Country – 10,498 aut (2014: 11 391). Trzecim w kolejności najpopularniejszym modelem był V60 ze sprzedażą 5098 samochodów (2014: 5921). Wciąż rośnie także liczba zamówień na nową wersję flagowego XC90.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty