Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czas przygotowań do zimy

(ip)
Fot: K2 Kuler
Fot: K2 Kuler
W strefie klimatycznej, w której leży Polska silnik samochodu narażony jest na duże wahania temperatury. Okres najwyższych wskazań mamy już za sobą, a przed nami kolejny trudny okres dla samochodów - zima. Należy pamiętać o zabezpieczeniu układu chłodzenia w tym okresie - oprócz aspektów technicznych to także komfort dla podróżujących.

Dużym niebezpieczeństwem dla jednostek napędowych jest korozja. Przyczyn

Fot: K2 Kuler
Fot: K2 Kuler

takiego stanu rzeczy jest kilka. Chłodnice zbudowane są z elementów aluminium lub miedzi. Takie środowisko w połączeniu ze starym płynem, którego okres eksploatacji minął lub płynem niskiej jakości, jest podatne na różnego typu reakcje. Korozja wywoływana jest np. w momencie, gdy w starzejących się olejach wytwarzają się niebezpieczne kwasy albo w wyniku działania oparów i spalin. Powstająca rdza może uszkodzić miejsca spawów, ograniczyć przepływ płynu wewnątrz chłodnicy lub jego wyciek. - mówi Zbigniew Fechner, inżynier techniczny K2. Korozja może także obniżyć moc chłodnicy, a w postępującej degradacji rozszczelnić silnik, co spowoduje zmieszanie się oleju silnikowego z płynem. W razie takiego działania może zostać uszkodzony cały silnik lub przekładnia. Istnieje również ryzyko wysokiego ciśnienia w chłodnicy, którego przyczyną może być chociażby skorodowany korek - dodaje Zbigniew Fechner.

**CZYTAJ TAKŻE

Co zrobić, aby samochód nie zamarzł? Na co uważać podczas zimowych podróży

**

Oprócz aspektów technicznych, wymieniony płyn chłodniczy poprawia także komfort jazdy w warunkach zimowych. Dzięki dobremu płynowi układ w krótkim czasie powinien osiągać optymalną temperaturę. Jest to ważne dla pracy silnika, ale także dla podróżujących. Układ chłodzenia odpowiada bowiem za temperaturę wtłaczanego do kabiny powietrza. Im szybciej układ gotowy jest do optymalnej pracy, tym szybciej w kokpicie zapanuje ciepło. To ważne dla kierowców, szczególnie w mieście, gdy przemierza się niewielkie odległości z miejsca zamieszkania do pracy - podkreśla Zbigniew Fechner.
K2 Kuler zawiera pakiet inhibitorów, czyli związków chemicznych z dodatkiem kwasów karboksylowych i specjalnych środków antypiennych. Inhibitory neutralizują czynniki korodujące i hamują powstawanie ognisk rdzy. Produkowany jest w najnowszej technologii HOAT - najnowocześniejszej obecnie formule chłodziw.

Kuler zapewnia optymalną pracę układu chłodzenia i chroni go w pełni nawet przez pięć lat lub 150 tys. km. Przeznaczony jest do wszystkich typów chłodnic, zwłaszcza tych aluminiowych i jest dostępny w trzech kolorach - czerwonym, zielonym i niebieskim. Może być mieszany z innymi płynami równie wysokiej jakości.

Produkt spełnia rygorystyczne normy amerykańskie ASTM D 3306 oraz ASTM D 2570, a najwyższą jakość płynu potwierdza Certyfikat Zgodności wg normy PN-C-40007 wydany przez Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty