Od ponad 20 lat producenci pojazdów umieszczają katalizatory w układach wydechowych silników benzynowych. Ponieważ katalizator jest urządzeniem, które służy do zmniejszania emisji szkodliwych składników w spalinach, jest także stosowany w silnikach wysokoprężnych. Silnik Diesla z racji zasady pracy oraz używanego paliwa, emituje sadzę, węglowodory, dwutlenek siarki, tlenki azotu oraz metale: wapń, magnez, żelazo i cynk. Powszechnie stosowany katalizator utleniający umożliwia emisję dwutlenku siarki o 98 procent, węglowodorów i tlenku węgla o ponad 80 procent. Od 2005 roku, gdy zacznie obowiązywać norma Euro IV w układach wydechowych silników Diesla, montaż katalizatorów oraz filtra cząstek stałych będzie koniecznością, być może dojdzie jeszcze dodatkowy katalizator neutralizujący tlenki azotu.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?