Dacia Duster – porażka w testach zderzeniowych Euro NCAP

redakcja.regiomoto
Dacia Duster – porażka w testach zderzeniowych Euro NCAP
Dacia Duster – porażka w testach zderzeniowych Euro NCAP
Tylko trzy gwiazdki – taką ocenę w testach zderzeniowych dostała Dacia Duster. Rumuński SUV najwięcej punktów stracił za brak ESP w standardzie i ryzyko wystąpienia dużych obrażeń pieszych.
Dacia Duster – porażka w testach zderzeniowych Euro NCAP
Dacia Duster – porażka w testach zderzeniowych Euro NCAP

Euro NCAP oceniło poziom bezpieczeństwa w Dacii Duster na trzy gwiazdki. Za ochronę dorosłych pasażerów samochód dostał 74 proc., za ochronę dzieci – 78 proc., ochronę pieszych oceniono na 28 proc., a systemy bezpieczeństwa, jak poduszki powietrzne i ESP, na 29 proc.

Jeśli chodzi o ochronę dorosłych, to największym niebezpieczeństwem dla osób siedzących z przodu jest ryzyko odniesienia poważnych obrażeń klatki piersiowej podczas zderzenia czołowego i uderzenia z boku. Eksperci z Euro NCPA zwrócili także uwagę na zagłówki, które nie chronią w wystarczającym stopniu przed poważnymi obrażeniami kręgosłupa szyjnego podczas najechania na tył.

Poziom ochrony najmłodszych pasażerów jest wyższy, ale za to informacja o konieczności wyłączenia poduszki powietrznej pasażera nie jest wystarczająco jasna.

Największym zagrożeniem dla pieszych są zderzaki i przedni pas Dustera. Obrażenia nóg potrąconej osoby mogą być bardzo poważnie. Maska dobrze chroni głowę uderzonego dziecka, ale już dorosła osoby może doznać ciężkich uszkodzeń ciała. To właśnie tu najwięcej punktów straciła Dacia Duster.

Rumuński samochód ma być tani, dlatego nie ma w standardzie elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy. Specjaliści z Euro NCAP także z tego powodu obniżyli ocenę Dacii Duster. Wytknęli też brak przypominacza dla pasażera o zapięciu pasów bezpieczeństwa.

Dacia Duster jest najtańszym kompaktowym SUV-em na rynku. Za wersję z napędem na przednie koła trzeba zapłacić niecałych 40 tys. zł. Ceny samochodów z napędem 4x4 zaczynają się od niecałych 50 tys. zł. Mimo niskich cen tego samochodu, słabe oceny w testach Euro NCAP zaskakują, bo Dacia Duster to konstrukcja Renault. Francuski koncern od lat specjalizuje się w budowie samochodów, które w testach Euro NCAP uzyskują wysokie oceny.

W lutym Euro NCAP przetestowało także inne samochody. Po raz pierwszy wśród nich były auta elektryczne, a właściwie jedno – Mitsubishi i-MiEV – które będzie sprzedawane także jako Citroen C-Zero i Peugeot iOn. Oto wynki testów:

* BMW X1 – 5 gwiazdek
* Citroen C-Zero, Mitsubishi i-MiEV, Peugeot iOn – 4 gwiazdki
* Hyundai ix20 – 5 gwiazdek
* Mitsubishi ASX – 5 gwiazdek
* Nissan Juke – 5 gwiazdek

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty