Daewoo Korando

(LM)
Do polskich salonów terenowy samochód rodem z Dalekiego Wschodu trafił w 1998 roku. Początkowo auto sprzedawane było pod marką ssang yong, dopiero nieco później na masce i tylnej klapie pojawiły się logo i nazwa daewoo.

Model korando oferowany był tylko w jednej - trzydrzwiowej wersji nadwoziowej i z jedną jednostką napędową. Ta ostania to wysokoprężny motor budowany na podstawie licencji mercedesa. Turbodoładowany silnik o pojemności 2,9 litra rozwija moc 120 KM i moment obrotowy 256 Nm. Wystarcza to, aby rozpędzić auto do niemal 150 km/h, zaś do setki przyspieszyć w niespełna 20 sekund. Średnie zużycie oleju napędowego waha się w granicach 11-12 l/100 km.
W środku samochodu na wyróżnienie zasługują materiały przyzwoitej jakości. Nieco gorzej sytuacja wygląda już z przestronnością - wybrzuszone kształty karoserii wpłynęły ujemnie na szerokość wnętrza przedziału pasażerskiego. Wszelkie ewentualne niedostatki auta w tym zakresie wynagradza jednak bardzo bogate wyposażenie, które można znaleźć w większości egzemplarzy - klimatyzacja, skórzana tapicerka, elektryczne szyby, czy automatyczna skrzynia biegów to tylko kilka z licznych dodatków montowanych w koreańskim samochodzie.
Każdy, kto zdecyduje się zostać właścicielem daewoo korando, musi liczyć się z koniecznością odwiedzania serwisu co 10 tys. km w celu przeprowadzenia przeglądu technicznego. Mechanicy zapewniają, że regularnie serwisowany silnik bez problemu pokona dystans 500 tys. km bez konieczności przeprowadzania jakiejkolwiek naprawy - w końcu to sprawdzona konstrukcja mercedesa.
Na rynku pojazdów używanych daewoo korando nie są zbyt często spotykane. Co istotne jednak, niemal wszystkie oferowane do sprzedaży modele zostały zakupione w polskich salonach. Za bogato wyposażone auto z 2000 roku trzeba zapłacić ok. 50 tys. zł.
Zalety
- korzystna cena zakupu
- duża dzielność w terenie
- niezawodny i trwały silnik.
Wady
- niezbyt obszerne wnętrze
- słabo zabezpieczony przed uszkodzeniem mechanizm sterowania napędami
- tylko jedna dostępna wersja nadwoziowa i silnikowa.
Ceny części w ASO
klocki hamulcowe przednie - 196 zł
klocki hamulcowe tylne - 148 zł
amortyzator przedni (1 szt.) - 168 zł
amortyzator tylny (1 szt.) - 185 zł
tłumik środkowy - 939 zł
tłumik końcowy - 793 zł
filtr oleju - 61 zł
filtr powietrza - 70 zł
O korando mówi Dariusz Kopacz, kierownik serwisu w fabrycznej stacji Daewoo w Katowicach:
- Korando cieszy się większym prestiżem niż drugi terenowy model daewoo - musso. Nic dziwnego, korando od początku było droższe i oferowane z bogatszym wyposażeniem. Na wyróżnienie zasługują również doskonałe właściwości terenowe samochodu, który jest w stanie poradzić sobie nawet w bardzo trudnych warunkach.
W zasadzie jedynym mankamentem korando jest nieosłonięty mechanizm sterowania napędami, który stosunkowo łatwo uszkodzić w trakcie jazdy terenowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty