Do kogo dzwonimy w przypadku stłuczki?

(ip)
Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Stłuczka powoduje stres u każdego kierowcy. Dlatego odruchowo wybieramy telefon do kogoś zaufanego, kto może udzielić nam pomocy. Z sondażu zrealizowanego przez instytut MillwardBrown na zlecenie TUiR WARTA wynika, że tuż po stłuczce co trzeci kierowca kontaktuje się z agentem, u którego wykupił ubezpieczenie.
Fot: Archiwum Polskapresse
Fot: Archiwum Polskapresse

29% osób woli kontakt z kimś z rodziny. Tylko 23% ankietowanych w pierwszej kolejności dzwoni do telefonicznego centrum obsługi klienta.

Choć coraz częściej nawet do polisy OC dołączany jest pakiet assistance, gwarantujący holowanie po wypadku, to wciąż nie jest to rynkowy standard. Część osób po prostu nie ma więc odpowiedniego ubezpieczenia. Z kolei ci, którzy je mają, w stresie związanym ze stłuczką często zapominają o płynących z tego uprawnieniach. Dzwonią więc po pomoc do kogoś z rodziny lub przyjaciół, bo nie wiedzą, co robić. Tymczasem, mając odpowiedni pakiet ubezpieczeniowy, można uzyskać profesjonalną poradę i pomoc ubezpieczyciela.

Kompleksowa pomoc na wyciągnięcie ręki

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe

- Przeciętny czas oczekiwania na pomoc drogową w mieście to nie więcej niż 30 minut, a poza miastem około 40 minut – podaje Jarosław Nowak z Wydziału Assistance Warty. - Warto więc wybierać pakiety ubezpieczeniowe, zawierające usługi assistance i po wypadku dzwonić bezpośrednio do ubezpieczyciela. W większości przypadków, będziemy w stanie udzielić pomocy szybciej, niż np. ktoś z rodziny czy znajomych – dodaje.

 Do kogo najczęściej zgłaszamy się w przypadku stłuczki?

Reakcja kierowców jest zróżnicowana także ze względu na płeć. Kierowcy-kobiety najpierw szukają wsparcia u członków rodziny (48%), a tuż potem u swojego agenta ubezpieczeniowego (27%). Dopiero w dalszej kolejności (15%) kontaktują się z centrum obsługi klienta ubezpieczyciela. Kierowcy-mężczyźni od razu kontaktują się z towarzystwem ubezpieczeniowym – w pierwszej kolejności z agentem (34%), a w drugiej z infolinią ubezpieczyciela (27%).

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty