Dobry w mieście i podczas urlopu

Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Na ubiegłorocznym salonie paryskim Hyundai pokazał 5-drzwiową wersję miejskiego auta i20, w tym roku dołączyła do niej wersja 3-drzwiowa.

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth


Na ubiegłorocznym salonie paryskim Hyundai pokazał 5-drzwiową wersję miejskiego auta i20, w tym roku dołączyła do niej wersja 3-drzwiowa. 

Choć nowy model zalicza się do segmentu B, pod względem rozmiarów bliżej mu jednak do pojazdów kompaktowych. Rozstaw osi, korzystającego z całkowicie nowej platformy modelu  i20, wynosi teraz 253 cm - takie wymiary "zastrzeżone były" jeszcze niedawno dla segmentu C. Oznacza to, że samochodem można przemieszczać się wygodnie się nie tylko po mieście, ale także na dłuższych trasach.

Nadwozie i20 jest dłuższe o 11 cm i szersze o 4 cm od Getza, którego nowy Hyundai jest następcą. Jednocześnie jest nieco niższy, co zapewnia lepsze trzymanie się nawierzchni. Trzeba przyznać, iż Koreańczycy robią na tym polu postępy. Zawieszenie i20 jest twarde, ale sprężyste, dzięki czemu auto zupełnie poprawnie pokonuje dziury w jezdni. Jeśli dodamy do tego wygodne fotele (też są raczej twarde, ale za to dobrze wyprofilowane) Hyundaiem i20 można bez problemu wybrać się z rodziną na wakacje.

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

Bagażnik liczy prawie 300 l, to niezły wynik w tym segmencie aut. Możliwość jego powiększania (dzięki składanej i dzielonej w proporcji 40/60 tylnej kanapie), a także niska krawędź czynią z i20 auto praktyczne. Wnętrze nowego modelu wykonane jest z lepszych materiałów tapicerskich i jakościowo lepszych plastików niż w Getzu, porównywalnych z tymi w kompaktowym  i30. Dobrym przykładem jest tworzywo, którym pokryta jest kierownica, zdecydowanie przyjemniejsze w dotyku niż w poprzedniku.

 

Testowane przez nas auto miało pod maską najmniejszy silnik benzynowy o pojemności 1,2 l i mocy 78 KM. Według danych fabrycznych Hyundai i20 z taką jednostką przyspiesza do setki w 12,9 sekundy. Subiektywnie samochód zdaje się być szybszy, a to dzięki dobrze dobranym przełożeniom skrzyni biegów. Trochę inaczej jest z konsumpcją paliwa. Zdaniem producenta, w cyklu miejskim zużycie benzyny powinno wynosi 6,4 l/100 km. Korki i włączona klimatyzacja podwyższyły ten wynik do 8,2 l/100 km. Poza silnikiem 1.2 w ofercie jest drugi benzynowy 1.4 (100 KM) oraz dwa wysokoprężne 1.4 (75 KM) i 1.4 (90 KM).

W najtańszej wersji Classic, 5-drzwiowy Hyundai i20 z silnikiem 1.2 kosztuje 41 800 zł (3-drzwiowy o 1500 zł mniej). 

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty