Obecnie trwają roboty ziemne, w żargonie drogowców i mostowców tzw. odhumusowanie. Niewtajemniczonym wyjaśniamy, że chodzi o oczyszczenie terenu z dotychczasowej warstwy ziemi. W innych miejscach jest on już umacniany. Na wysokości Orońska powstanie most o długości 300 metrów. Obiekt nad rzeką Oronką będzie największym tego typu w całej inwestycji.
Zobacz też: Jakie autostrady, drogi ekspresowe i obwodnice powstaną do 2023? Nowe plany
Na razie wybudowano około dziesięciu kilometrów tzw. dróg technologicznych i serwisowych. Służą one pojazdom i maszynom przemieszczającym się na budowę, łączą powstającą drogę ekspresową S7 z obecną krajową "siódemką". Roboty ziemne, czy tzw. przebicia to początkowy i zarazem żmudny proces. Aktualnie pracuje w tym miejscu około 40 drogowców z różnych rejonów Polski i nie tylko, ale ich liczba będzie systematycznie rosnąć. Głównym wykonawcą drogi jest hiszpański koncern Dragados. Na miejscu są pracownicy tego przedsiębiorstwa i podwykonawców inwestycji.
Biuro budowy mieści się w zajeździe "Oleńka" w Baraku. Ruch jest coraz większy. Na razie dopisują warunki atmosferyczne. Budowa kończy się na granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego. Inwestorem jest kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Najbardziej intensywne prace czekają nas w przyszłym i kolejnym roku. Planowany finał budowy to 2017 rok.
Zobacz pełną wersję mapy Mapy pochodzą z:
Piotr Stańczak, "Echo Dnia"
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?