Drogi będzie budowało się szybciej i łatwiej?

(mm)
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Co zakłada?
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Głównym zadaniem nowelizacji jest wyeliminowanie wątpliwości, które utrudniały stosowanie dotychczasowej ustawy zarówno przez inwestorów, jak również przez organy administracji wydające zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

Zaproponowano wydłużenie terminu na złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej do 6 lat. Okres ten może zostać jeszcze wydłużony o kolejne 4 lata - do 10 lat. Obecnie jest to 4 lata. Umożliwiona zostanie także zmiana decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej bez konieczności zmiany decyzji środowiskowej.

W nowej perspektywie finansowej UE na budowę nowoczesnych dróg rząd chce przeznaczyć 93 mld zł, a pieniądze będą pochodziły ze środków krajowych i unijnych. Przypomnijmy, że projekt "Programu budowy dróg krajowych i autostrad" zakłada, że w latach 2014-23 ma powstać 2,2 tys. km dróg krajowych, w tym 35 obwodnic o długości ponad 360 km. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaznacza, że niemal jedna trzecia tych dróg, bo ok. 810 km, ma być wykonana w technologii betonowej, a nie asfaltowej. Dla porównania w sumie przez ostatnie 20 lat na zlecenie GDDKiA wybudowano 600 km dróg betonowych. Chodzi m.in. o dywersyfikację, aby branże asfaltowa i cementowa mogły równomiernie się rozwijać. 


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty