Dwumasowe koło zamachowe

Porady / Warto wiedzieć

Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Liczba odwiedzin: 387214

Większość producentów samochodów podkreśla, że w ich aucie zastosowano dwumasowe koło zamachowe. Czy to aż takie ważne?

Jednocylindrowy, czterosuwowy silnik spalinowy wykonuje pracę jeden raz na cztery suwy. Do akumulacji wykonanej pracy i zapewnienia bardziej równomiernego biegu, w silniku wykorzystuje się koło zamachowe osadzone na wale korbowym. Im większa masa koła, tym silnik jest bardziej ociężały i z opóźnieniem reaguje na dodanie gazu. Oprócz energii koło również akumuluje drgania powstające w silniku. Nierównomierna praca silnika powodowana cyklicznie występującymi zapłonami w poszczególnych cylindrach wywołuje drgania w układzie napędowym. Drgania te stają się szczególnie dokuczliwe, gdy jednostka napędowa pracuje na biegu jałowym.

CZYTAJ TAKŻE

Oceń swojego mechanika

Części z logo czy bez logo?

W dotychczas stosowanych konstrukcjach drgania wychodzące z silnika w zakresie niskich prędkości obrotowych do około 1300 obr/min były bezpośrednio przenoszone do skrzyni biegów. Powodowały dodatkowy hałas i przyczyniały się do przyśpieszonego zużycia jej części składowych.

Aby to zmienić, w większości nowoczesnych samochodów duże koło zamachowe rozdzielono na dwie części, z których jedna jest związana z wałem korbowym silnika, druga zaś odseparowana mechanicznie od części pierwszej jest umocowana do wału skrzyni biegów. Koło znajdujące się bliżej silnika ma wieniec współpracujący z rozrusznikiem. Obie części koła zamachowego są połączone obrotowo na łożysku. Pomiędzy obie połówki wmontowano system tłumiący drgania, wykorzystujący sprężyny umieszczone w rowkach obwodowych. Drgania wytworzone przez jednostkę napędową absorbowane przez koło zamachowe umieszczone bliżej wału korbowego silnika są tłumione przez sprężyny tłumika. Na drugą część koła zamachowego przenoszą się one tylko w nieznacznej części. Co bardzo istotne dla harmonii ruchu, druga część koła zamachowego zwiększa bezwładność układu po stronie skrzyni biegów.

W droższych konstrukcjach tłumik drgań skrętnych w postaci sprężyn jest zastępowany elementem hydraulicznym. Ponieważ dwumasowe koło zamachowe posiada tłumik drgań skrętnych, tarcza sprzęgła już nie musi być wyposażona w ten element.

CZYTAJ TAKŻE

Trwałość sprzęgła

Nowe modele dwumasowych kół zamachowych Sachs

Zalety

Oprócz eliminacji drgań, atutem koła dwumasowego jest zmniejszenie momentu bezwładności po stronie silnika, co ułatwia zmianę biegów oraz zwiększa trwałość synchronizatorów. Kolejną zaletą jest wyeliminowanie hałasu i szarpania w zakresie małych prędkości obrotowych, które przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa przez pojazd. Dane katalogowe informują, że zużycie maleje aż o 5 procent.

Obecnie w Europie co czwarty samochód wyposażony jest w silnik z dwumasowym kołem zamachowym (m.in. Audi, BMW, Mercedes-Benz, Toyota, Volvo, VW). Niestety to nowoczesne rozwiązanie jest znacznie droższe od konwencjonalnego sprzęgła. Dla samochodów osobowych ceny kompletnych urządzeń mieszczą się w przedziale od 1500 do 3100 zł.

Budowę i sposób działania koła zamachowego przedstawia poniższy film:

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • kg (gość)
    • bardzo fajne rozwiązanie - niesamowicie zwieksza trwałość skrzyni itp....słuchajcie tej mowotrawy. Tak naprawde to teoretycznie miało tak być a praktycznie to właśnie to koło sie najszybciej psuje i jest to dodatkowy wydatek od wspomnianych 1500 do 3000 zł i to dość często, zazwyczaj przy wymianie sprzęgła ale są samochody w których trzeba to wymienić nawet po 50 tys. km. Jest to kolejny element którego koszt produkcji nie przekracza 100 zł a chodzi tylko o to żeby klienta w butelkę nabić i wyciągnąć z niego ostatni grosz.
    • burus (gość)
    • Wiele rozbieralem silnikow i odlaczalem od nich skrzynie! Nigdy nie spotkalem tego- jeszcze.Widocznie najnowsze to posiadaja..? Obciazanie ciezkim kolem zamachowym walka skrzyni b. jest nonsensem. Aby unikac drgan stosuje sie silniki wielocylindrowe.Najmniejsze maja silniki "boxer"-i dalej v az do rzedowek. Ale i liczba cylinrow ma tu znaczenie.Z rzedowych najmniejsze maja 5-ciocylindrowe ( podzial 360st/5!!3 i wielokrotnosc 4 i wielokrotnosc - oraz gwiezdziste! Mitsubishi wprowadzilo w latach 60-tych walki balansujace wal korbowy. Obecnie stosuje ,je wiele firm z toyota,hodna wlacznie! nawet w silnikach V! kazdy silnik motocyklowy je posiada.Takze pradnica umieszczana na wale korb spelnia te role! burus
    • miomaro (gość)
    • właśnie padła diagnoza te stuki to koło dwumasowe koszt z wymianą to ok 2000 i ewentualnie sprzegło . Pytanko sprinterach 80km ile wytrzymuje takie kółko ??
    • mirek (gość)
    • mnie też padło to koło w volkswagenie polo z wymianą około 2500 tyś
    • TDI PD (gość)
    • Wszystko sie zgadza padlo koło dwumasowe w golfie 1,9 tdi z 2003 roku.Diagnoza kilku mechaników była jednoznacznie wskazujaca na skrzynię biegów ale okazało się że tam nic nie piszczy to poprostu kolo dwumasowe Koszt koła dobrej firmy okolo 1000 pln oczywiście plus koszty robocizny pozdrawiam .( To koło to jak narazie też niezła zagadka dla mechaników hahaahahah , podobno identycznie slychać rozsypujący się dyferencjał )
    • sebas (gość)
    • Mi padło to ustrojstwo w NISSANIE Primera 19 DCI - tam to diabelstwo kosztuje prawie 7 tys. Może fajne i ciche to rozwiazanie - ale koszt poprostu przewraca. :)
    • Zopello (gość)
    • VW transporter T4 2.5 TDI -koło dwumasowe-prawdziwy koszmar dla mechaników. Nie da rady postawiś 100 % diagnozy że to koło jest uszkodzone. Nawet po demontarzu i oględzinach okiem nie dokońca coś widać. Takie kółko LUK-a kosztuje od 2100 dp 3600. Nieźle. TYlko robić takie kółka na handel-nie ma w nim nic skomplikowanego, a kosztuje chore pieniądze. Najlepszy morał jest taki że nie widać na zdemontowanym kole widocznych uszkodzeń-trzeba zmienić je i sprawdzić. ZAGADKA dla warsztatów jak rodzynek.
    • TD (gość)
    • Mam pytanie- jakie są objawy uszkodzonego koła dwumasowego?
    • badbadger (gość)
    • szukam dwumasowki do frontery 2.3 td
    • shit w 100 % (gość)
    • Vw t4 2,5 wymieniłem raz w ASO ,dwumasówkę ze sprzęgłem zapłaciłem 4,5 tyś zł.Kółko padło po 1,5 roku i przejechaniu 140 tyś ,niestety w między czasie padło też sprzęgło. Jakość częsci pozostawia wiele do życzenia, jednak w moim przypadku odnosze wrazenie ,że zostałem zrobiony w "konia" i zamontowano mi jakąś urzywkę. Bójcie się jak ognia serwisu ASO w Bydgosczy.
    • camel09 (gość)
    • Z tego co pamiętam z wykładów o wyrównoważeniu silników to najtrudniej jest to zrobić w 5-cio cylindrowym, a nie trzeba w ogóle tego robić w 6-cio cylindrowym. Układ V nie ma znaczenia. A bokser to zależy ile garnków. I nie jest tak pięknie!
    • Darek (gość)
    • W mercedesie E-klasa 2.2 cdi z 2003r. padło mi po 70000 km, wymieniłem na nowe i po przejechaniu 1000 znowu to samo.
    • Łukasz (gość)
    • Witam. Dzis dostałem list od VW ze własnie VW w swoich modelach tj Passat Golf i Tuhran z silnikami 2.0 TDI i 6-scio biegowa skrzynia, musi wezwac do serwisu i całe szczescie na swoj koszt maja wymieniac dwumasowe kola zamachowe Tak ze mnie tez to czeka ale za darmo!!!
    • marcin (gość)
    • [quote="TD"]Mam pytanie- jakie są objawy uszkodzonego koła dwumasowego?[/quote] Trudno powiedzieć ! Wczoraj zmieniałem kpl.sprzęgło w audi a4 1,9 tdi z 2000r o przebiegu 145tys.km. po odkręceniu koła zamachowego okazało się że śruby mocujące koło są jakby je ktoś ponacinał brzeszczotem do połowy. coś musiało się rozlecieć w środku tego durnego koła dwumasowego i nacina śruby. wychodzi na to że trzeba to koło zmienić .dodam jeszcze że srodkową częsć tego koła można lekko obracać ok.1cm w jedną i tak samo w drugą stronę.pozdrawiam. i czekam na komentarze.
    • Gość (gość)
    • W Audi B4 V6 Q widaś uszkodzenie jak na dłoni. Po zdemontowaniu, np. przy wymianie sprzęgła, można ręką wyczuć luz pomiędzy połówkami koła dwumasowego.
    • Przemo (gość)
    • Wymieniłem koło dwumasowe po 118 tyś, nowe po zamontowaniu hałasowało w trakcie odpalania ( po uruchomieniu było ok) a że było naprawdę nowe to szukałem przyczyn w zapłonie, rozruszniku itp... – po następnych 10 tyś padło. Wczoraj wymienione, a już prawie zapomniałem że FOCUS TDCI potrafi tak cicho i równo odpalać.
    • zgaga
    • mam t4 2.5tdi 1997 102km.strasznie glosno chodzil okazalo sie ze to dwumasowka chcialem zaoszczedzic i kupilem uzywke za 500zl.reszte czyli tarcze lozysko nowka a docisk podobny byl jeszcze dobry dwa dni z tym walczylem w kanale po odpaleniu zacieralem rece bylo cichutko teraz po przejechaniu jakis 150 kilometrow gdy pale silnik i jest zimny znow slysze jakies stukanie dochodzace z okolic skrzyni dostaje szalu nie chce mi sie juz tego robic mam nadzieje ze jeszcze troche na tym pojezdze ciekawe co by sie stalo jak bym kupil nowy komplet za 2tys.zl czy by bylo dobrze ???nie wiem co myslec
    • chester
    • mam pytanie. Rowniez padlo mi kolo zamachowe dwumasowe w VW Polo 1.9 D z 1998 r. i jestem przed podjeciem decyzji czy zalozyc identyczna czesc jaka byla czy skorzystac z rozwiazania firmy Valeo, ktora proponuje zestaw naprawczy i znacznie taniej. Ma moze ktos to zamontowane? Jest zadowolony? Na ile km to starczy?
    • sew1979
    • Witam serdecznie. Posiadam audi a4 95'1.8 125kM. Czy przy wymianie sprzegla (tarcza+docisk) nalezy wymienic Dwumasowe Kolo Zamachowe ????? Wymiane planuje w niedlugim czasie,w chwili obecnej sprzglo nie slizga,nie ma zadnych wibracji,jedynym dyskonfortem jest 'branie' na samej gorze. Dziekuje.
    • chilasp
    • jak macie jakieś problemy z kołem dwumasowym w golfie 1.9 tdi 2003 rok,kombi,101 KM,to piszcie jestem swieżo po wymianie,robiłem sam to dziadostwo,przebieg 70000km.najgorzej jest odkręcić te sześć srub w środku trzeba mieć specjalny klucz podobny do torxa ale ma 12 kątów i nazywa sie to gwiazdka 12- kątna.dobra nasadka 40 zł,bez tego ani rusz,sam nie odkręcisz,druga osoba musi zablokować koło żeby sie nie kręciło podczas odkręcania,najlepiej wkręcić śrube od skrzyni w korpus silnika i podeprzeć zęby koła zamachowego jakimś mocnym śrubokrętem bądz łyżka.moje koło strasznie chromoliło.
    • vezyr2000
    • Witajcie, mam taki problem , mam VW T4 2,5 turbo wymieniony przepływomierz chodzi jak złoto , lecz po przejechaniu 400 km samochód osiąga 120 km/h i dalej nie idzie obroty nie rosną , (uważam że nie ma tu winy sprzęgła gdyż objawiałoby się to wzrostem obrotów przy stałej prędkości) ponadto po dłuższej jezdzie , przy ruszaniu szarpie silnikiem : cały przód tapicerka dostaje wibracji. . . mechanik mówi że trzeba zakupić koło zamachowe dwu masowe , miał kto może podobny przypadek??
    • burykuper
    • ta to koło zamachowe to straszna lipa. Mam Passata 2.0 fsi 47000 zaraz po przeglądzie.Do wymiany w nadarzynie w sobkolu zaśpiewali mi 3850 netto za części + robocizna min 1000pln pozdrawiam
    • Krystian 2 -4- tds
    • witam posiadam fiaciora marea 2.4 tds i mam problem z dwumasowa...Auto rewelacja jak za takie pieniadze,ale te czesci to kara boska.Kolo dwumasowe 1500zł i mowili ze sprzegło tez do wymiany...po co?A wlasnie po to jak zaczyna sie walenie i cały samochodzik zaczyna wibrowac to smierdzi sprzeglem jak bym ciagnał z 200 ton na haku.czyli narazie za czesci 2500zł a gdzie robocizna...widziałem na allegro ze regeneruja koła ale czy to sie opłaca?nie wiem mysle nad wymiana kompletu sprzegła i kola ale nowych tych czesci...nie wiem czy moze to spowodowac jakies wieksze problemy mam dosyc tego badziewia
    • Stocky
    • Witam! VW t4 2,5TDI 102KM 145000km odpala jeździ bez zarzutów dopiero po godzinnej jeździe zwłaszcza w ruchu miejskim (częste stawanie i ruszanie) w momęcie ruszania z pierwszego biegu mało niechce wyrwać śilnika tak szarpie, próbowałem ruszać z dwójki i rusza się znacznie łagodniej. Jeden mechanik twierdzi że to wina koła dwumasowego, inny znów że sprzęgło i docisk, a jeszcze inny że to i to. Komu wieżyć aby nie ponieść niepotrzebnych kosztów? Może ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał, dajcie znać. Pozdrawiam!
    • maxis
    • witam do stocky jezeli chodzi ci o koszty to zeby wymienic 1 i 2 trzeba wyjac skrzynie to pewne . pewnosci nigdy nie ma w 100% puki sie nie obejrzy na własnie oczy .zepsute koło masowe potrafi rozbic panewki i blok wiec nie ma co odwlekac sprawy.moge poradzic tyle ze dobrze jest wymienic kaplet bo wtedy jest taniej od producenta np.luk wiem nie jest to tanie .pozdrawiam .
    • toledo
    • Moi drodzy. Zuwagą przeczytałem wszystkie posty na omawiany temat. I powiem wprost wymiana koła dwumasowego na nowe, używane czy regenerowane jest albo droga -z uwagi na cenę nowego ustroistwa- albo bezsensowna -z uwagi na brak gwarancji, że po zastosowaniu używanej lub regenerowanej częsci będzie to chulało. Ja znalazłem na to lekarstwo i jednocześnie udzielam odpowiedzi dla jednego z rozmówców, który juz o to zapytał. Więc zastosowałem w swoim PASSACIE b5 rok pr.1997 1.9TDI JEDNOMASOWE KOŁO ZAMACHOWE produkowane jako alternatywa przez firmę VALEO. Koszt 1280 kpl. sprz.docisk tarcza łożysko.
    • toledo
    • ...i niech mówi kto chce cokolwiek negatywnego na to rozwiązamnie ja natomiast wiem,że skrzynia pracuje jak trzeba, zgrzytów nie ma przy zmianie biegów, to po1, po2 raz na zawsze spokój z tym kołem, po3nie będe nabijał kasy za wynalazki co są jakościowo niewarte funta a cenowo to komornika przyciagają do domu. Po co ten cyrk?? Po co takie drogie koło?, które jeszcze na dodatek po wymianie szybko się kończy. Olac takie rozwiązania. Bierzcie przykład ze mnie, zastosowałem jednomasowe koło zamachowe i w nosie mam dwumase. VALEO to jest TO. Mały koszt duza frajda. poecam:) www.forum.vw-passat.pl
    • Magic1972-12
    • ludzie pomóżcie, bo mnie zaraz szalag trafi. Kupiłem z niemiec 3-letnią octavie II 1,9TDI i już kilka miesięcy walcze z pewną usterką. przy rozruchu silnika słychać pojedyncze uderzenie (stukot)w ostatniej fazie rozruchu jak już zaskoczy. wymienili mi koło dwumasowe ze sprzegłem i dociskiem (używane z powypadkowego auta), dolną poduszkę silnika i nic. Po regeneracji rozrusznika nastąpiła zmiana mianowicie na zimnym silniku pali za dotknięciem i stuknięcie jest słabe natomiast na rozgrzanym silniku: nie zapali bez gazu, jak już zapali to stuka nawet wielokrotnie i głośniej. Zna ktoś przyczyne?
    • sasza123
    • Jestem "szczęśliwym " właścicielem VW 1,9tdi 90KM 2001.Coś puka w silniku(bardzo rzadko pojedyńcze uderzenia i słycha przy wyłączonym radiu i nawiewie taki jest to cichy dzwięk.Mechanik twierdzi że winne jest koło masowe i narazie mogę jeżdzić.Tak poza tym nie mam problemów z odpalaniem samochodu nawet w duże mrozy, samochód naprawdę b.d. jeżdi naprawdę wszystko świetnie pracuję.Moje pytanie co o tym sądzicie jeżeli jest uszkodzone koło masowe jak długo mogę jeszcze jeżdzić jakie koszty.Martwie się czy nie są uszkodzone łożyska w silniku.
    • Junior3
    • Czy ktos wie moze czy te jednomasowe kola zamachowe firmy Valeo mozna stosowac tez w Citroenie C5 2.0 HDi?
    • lukk
    • zwracam uwage ze nawet golf IV tdi 90km potrafi miec kolo 2masowe zaleznie od kodu silnika!!! obecnie w focusie tdci 50k km po wymianie kolejne sie sypie ale mam juz tego dosc i nie wymieniam, zwykle naciaganie na kostzy
    • Mamlas
    • Hmmmmmmm, czytam te posty i się zastanawiam po co takie bzdety klepać. Mam Audi A6 C5 V6 2,4 Quattro , wymianiam dwumasówkę po 200.000 km . Auto jeździło do dzic na oryginale z fabryki od 8 lat !! Nie musiał bym jej jeszcze wymieniać , miała delikatny luz i była troche przypalona , ale po co dwa razy jedną robotę robić?? Jak można zajechać koło dwumasowe po 1000 km ? Pewnikiem chciało się samemu zrobić by obniżyc koszta , no i się nie udąło :) Kto się nie zna naprawde na wymianie sprzęgła z kołem dwumasowym nie poinien tego robić na własną rękę! Szkoda czasu i pieniędzy.
    • grzes211
    • Witam posiadam Forda Mondeo MKIII TDDI 115KM posiadam taki objaw: podczas jazdy samochodem, jak przyspieszam dość mocno np. z 2000 obrotów na 4 lub 5 biegu czuć takie mocne wibracje całego samochodu ( odczycie tak jakby silnik nie dawał by rady pociągnąć auta, ale przyspiesza OK) tylko te wibracje podczas przyspieszania, na niskich biegach jest w miarę, nie odczuwać tego tak mocno. Czytałem wcześniejsze wypowiedzi o kole dwu masowym i przyszło mi do głowy że może to. Dodam jeszcze że biegi wchodzą płynnie
    • AndiMe2000
    • Pytanie ? jak wyglonda rozbiur tego kola idzie sie dostac od skrzynibiego rozdzilajac jom Doscie od sprzegla Czy terz trzeba w drugiej czesci cos rozkrecac ?
    • Kitajec
    • VW LT 35 2,5 TDI 2004 80KW Po 380 Tys z połączenia silnika i skrzyni na jałowym biegu można było usłyszeć metaliczne stuki i auto dostawało wibracji jakby ktoś nim trząsł. Diagnoza: do wymiany koło dwumasowe wraz z kompletnym sprzęgłem i łożyskiem. Koszt w ASO : na oryginalnych częściach: koło 3200 PLN Sprzęgło 1400PLN Łożysko 300 Robocizna 1500- Razem 6400 - po upuście 5700 do zapłaty. Koszty przerażające. Udało mi się zrobić to za 5000 też na oryginałach- tańsza robocizna niż w ASO. Nie wymieniajcie na używki bo się nie opłaca. Nowe ma szansę przelecieć kolejne 380.000
    • erni
    • Większość producentów samochodów podkreśla, że w ich aucie zastosowano dwumasowe koło zamachowe. Czy to aż takie ważne? Jednocylindrowy, czterosuwowy silnik spalinowy wykonuje pracę jeden raz na cztery suwy. Do akumulacji wykonanej pracy i zapewnienia bardziej równomiernego biegu, w silniku wykorzystuje się koło zamachowe osadzone na wale korbowym. Im większa masa koła, tym silnik jest bardziej ociężały i z opóźnieniem reaguje na dodanie gazu. Oprócz energii koło również akumuluje drgania powstające w silniku. Nierównomierna praca silnika powodowana cyklicznie występującymi zapłonami w poszczególnych cylindrach wywołuje drgania w układzie napędowym. Drgania te stają się szczególnie dokuczliwe, gdy jednostka napędowa pracuje na biegu jałowym.
    • erni
    • W dotychczas stosowanych konstrukcjach drgania wychodzące z silnika w zakresie niskich prędkości obrotowych do około 1300 obr/min były bezpośrednio przenoszone do skrzyni biegów. Powodowały dodatkowy hałas i przyczyniały się do przyśpieszonego zużycia jej części składowych. Aby to zmienić, w większości nowoczesnych samochodów duże koło zamachowe rozdzielono na dwie części, z których jedna jest związana z wałem korbowym silnika, druga zaś odseparowana mechanicznie od części pierwszej jest umocowana do wału skrzyni biegów. Koło znajdujące się bliżej silnika ma wieniec współpracujący z rozrusznikiem. Obie części koła zamachowego są połączone obrotowo na łożysku. Pomiędzy obie połówki wmontowano system tłumiący drgania, wykorzystujący sprężyny umieszczone w rowkach obwodowych. Drgania wytworzone przez jednostkę napędową absorbowane przez koło zamachowe umieszczone bliżej wału korbowego silnika są tłumione przez sprężyny tłumika. Na drugą część koła zamachowego przenoszą się one tylko w nieznacznej części. Co bardzo istotne dla harmonii ruchu, druga część koła zamachowego zwiększa bezwładność układu po stronie skrzyni biegów. W droższych konstrukcjach tłumik drgań skrętnych w postaci sprężyn jest zastępowany elementem hydraulicznym. Ponieważ dwumasowe koło zamachowe posiada tłumik drgań skrętnych, tarcza sprzęgła już nie musi być wyposażona w ten element. Zalety Oprócz eliminacji drgań, atutem koła dwumasowego jest zmniejszenie momentu bezwładności po stronie silnika, co ułatwia zmianę biegów oraz zwiększa trwałość synchronizatorów. Kolejną zaletą jest wyeliminowanie hałasu i szarpania w zakresie małych prędkości obrotowych, które przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa przez pojazd. Dane katalogowe informują, że zużycie maleje aż o 5 procent. Obecnie w Europie co czwarty samochód wyposażony jest w silnik z dwumasowym kołem zamachowym (m.in. Audi, BMW, Mercedes-Benz, Toyota, Volvo, VW). Niestety to nowoczesne rozwiązanie jest znacznie droższe od konwencjonalnego sprzęgła. Dla samochodów osobowych ceny kompletnych urządzeń mieszczą się w przedziale od 1500 do 3100 zł.
    • piotrekj
    • Czesc!!! Mam male pytanko!!! kupilem sobie niedawno golfika 1.9 tdi i nieraz przy odpalaniu trzesie mi i szarpie calym silnikiem.znajomy powiedzial mi ze moze to byc kolo dwumasowe.nie wiem czy musze to odrazu wymieniac czy mozna na tym jeszcze jezdzic.wiem jeszcze jedno ze moze mi sie spalic sprzeglo a wtedy pewnie wymiana takiego cacka troszke bedzie kosztowac.z gory dziekuje i pozdrawiam
    • veedgda
    • A więc co do koła dwumasowego to nie dajcie się ludzie nabić w butelke. Koło dwumasowe to koszto ok 2 tyś. i na dodatek nawet jak nowe jest bardzo podatne na uszkodzenia ( i kolejne 2 tyś w plecy). U mnie w aucie padła dwumasówka i kupiłem koło zamachowe stałe. Za cały zestaw razem z tarczą i dociskiem zapłaciłem 1 tyś, a na dodatek jak gadałem z typek który się tym zajmuje to nie ma mowy o awarii koła zamachowego stałego, dlatego wszyscy odchodzą teraz od dwumasówek które się poprostu szybko psują i są strasznie drogie.
    • kic
    • Witam, mam pytanie do ,,veedgda''- jak Ci się to rozwiązanie sprawuje w Twoim aucie - czy to Twój pomysł czy ma to poparcie u jakichś mechaników samochodowych ze sporym doświadczeniem ? Byłbym wdzięczny za info...
    • sprzegloser
    • Kasę zaoszczędzić można regenerując koło dwumasowe. Koszt zwykle jest o wiele niższy niż zakup nowego koła (o używkach nie piszę bo to według mnie gra nie warta świeczki). Zregenerowane koło dwumasowe działa praktycznie jak nowe, a niektóre warsztaty dają nawet 12 miesięczną gwarancję na zregenerowane koła. Tak jest np. tutaj - [url=http://www.sprzeglo-service.pl]koło dwumasowe - regeneracja[/url]
    • primer
    • Mam pytanie Sebasa. Tez mam Primerę 1,9 dCi i po 120 tyś czas na wymianę dwumasowego koła. Powiedz co z tym fantem zrobiłeś i jak Ci się to sprawdziło. Poprosze innych o doświadczenia z uzyciem regerowanego koła oraz zamiany na jednomasowe. Będę wdzięczny! Leszek
    • drspeed
    • burus, nie wszystkie silniki motocyklowe maja walki wyrownowazajace
    • czarny Bydgoszcz
    • UWAŻAJCIE NA FIRMĘ SPRZĘGŁO SERVICE POZNAŃ! ZOSTAŁEM OSZUKANY!!!! Kół dwumasowych się nie regeneruje!!!!!!! Wzięli ode mnie 1200 wraz z regeneracją sprzęgła i nic nie działało! Jak im zwróciłem to powiedzieli że wszystko jest dobrze przez nich zrobione a pieniędzy nie oddali( sprawa w sądzie) Zostałem oszukany nie tylko ja!!! Sprawdzie na bmw forum audi forum pełno ludzi oszwabili!!
    • Maciej (gość)
    • Sprzegło service POZNAŃ ODRADZAM!!!! OSZUŚCI- Źle zregenerowane koło, które zostało odesłane 100zł straty na 2 przesyłkach, przysłali za 2 razem ponownie i znów niedziałało śmią twierdzić że uszkodził mechanik- co jest absurdalne! ZOSTAŁEM OSZUKANY!!!!! NIE POLECAM!!!!! UWAGA NA NICH. Koł dwumasowych sie nie regeneruje tylko kupuje nowe!!! Uważajcie Państwo na nich!!!
    • inżynier (gość)
    • Wywalić to koło. Założyć tarczę sprzęgłową z tłumikiem drgań skrętnych(sprężynami). Zachwyty typu "skrzynia cicho pracuje "są ignoranckie-skrzynia jest głośna z innych przyczyn(jedną z nich mogą być uszkodzenia kołem dwumasowym)
    • Komentarz usunięty
    • mietek (gość)
    • nie ma to jak zwykle kolo zamachowe w golf4 sdi
    • markusbi (gość)
    • Witam koledzy właśnie mnie dopadło i z tego co czytam oj będzie bolało.Dwumasówka + sprzęgło kompletne z wysprzęglikiem.Koszt całego zestawu to 1300 zł. szukam jeszcze dobrego i niezdzierającego mechaniora Edytowany przez moderatora
    • Cezar (gość)
    • Regeneracja dwumasu.Kompletna bzdura i oszustwo.Dwumas do Captivy podobno zregenerowano za 700 pln ,nowe 3200.Efekt po wymianie razem z nowym dociskiem ,tarczą i wysprzęglikiem Valeo był tragiczny.Przy zapalaniu na zimno było jakotako, ale głośna praca silnika i na biegu jałowym wibracje.Na ciepło w końcowej fazie rozruchu potężny huk i wstrząs i znowu nierówna i bardzo głośna praca silnika.Po 100(stu)km przestało działać sprzęgło.Po rozebraniu okazało się że "to podobno zregenerowany dwumas"rozleciał się kompletnie uszkadzając nowy wysprzęglik(300 pln) i od wibracji rozleciał się czujnik temperatury spalin700 pln i delikatnie popękała obudowa rozrusznika + robocizna 1000pln.Koszmar i oszustwo.Po zamontowaniu nowego dwumasu LUK 3200pln i następnego wysprzęglika(tym razem chevrolet 640pln) wszystko działa jak w nowym samochodzie. Podcieranie dupy szkłem było bardzo kosztowne.UWAŻAJCIE NA AVANTI Z KIELC. Nigdy więcej żadnej regeneracji i diesla.
    • jerzy (gość)
    • mam awensis 2004 200tys przejechane i narazie spokoj wszystko okej jak ktośtesz ma niech napisze//pozd
    • przemek (gość)
    • witam od 3 tygodni jeżdze carawella 2012r wczesniej jezdziłem oplem wiwaro miał przejechane 400tys i nie drzała w nim tak skrzynia biegów jak v tym vw któru ma 2tys przejechane. gdy przełanczam bieg z 1 na 2 to podczas wciskania sprzegła cała skrzynia sie trzesie. czy ktos moze mi to wyjasnic, bo w serwisie vw koles jechał tym autem i on mówi ze nic nie czuje, no ale co ma powiedziec.boze strasznie sie tym jezdzi po miescie , na kazdej krzyżówce sie trzesie , o co w tym chodzi czy to jest normalne???
    • PAWEŁ (gość)
    • FORD FOCUS 1.8 TDCI WITAM, KOŁO DWUMASOWE WYMIENIONE PO 10500 KM, NOWE WYTRZYMAŁO KOLEJNYCH 9 TYS, PADŁO. KOLEJNE ZARAZ PO ZAŁOŻENIU TŁUKŁO SIĘ NIEMIŁOSIERNIE PRZY GASZENIU I ODPALANIU SILNIKA. PADŁO PO TRZECH TYSIĄCACH KM. DODAM ŻE ZAŁOŻONE U INNEGO ZNACHORA. KOLEJNE REWELACJI NIE MA OCZYWIŚCIE AUTKO DIAGNOZOWANE- ROZRUSZNIK, AKUMULATOR NAWET SKRZYWIONY WAŁ KORBOWY I WSZYSTKO OK. OCZYWIŚCIE KOŁA Z GÓRNEJ PÓŁKI 'LUK' DODAM ŻE DALEJ SĄ WIBRACJE SĄ PRZY 1200 I 2000 OBR. ŻEGNAJ FORDZIE
    • Janek (gość)
    • Witam,mam A4 z 95r,najechane 310 tyś,dwumasa zaczyna już hałasować,rozwiązanie!Wymieniam na zwykły zestaw który co najmniej posłuży na 120 tyś,no i kosztuje tylko 1/3 ceny z dwumasą....
    • waldzio (gość)
    • w zeszlym roku kupilem Hyundaia H-1 Cargo Bus 2,5 L Diesel 136 PS (mial 33tys.km)Teraz przy 50tys.km wygläda na to, ze pomalu pada dwumasöwka. Koszty wymiany(oryginalne czesci)tylko dwumasowa tarcza - 6.600 Zl,bez robocizny.Pozdrawiam przywödce Korei Pln. On jest lepszy,bo w jego autach nie pada tarcza dwumasowa sprzegla.
    • Bolek (gość)
    • To już teraz nie wiadomo czy dwumasa to rewelacyjne rozwiązanie techniczne czy sposób producentów części na zarabianie dodatkowej kasy na czym tylko się da? Dodam, że u mnie w Audi S8 rok 2000 z manualem mam koło jedno masowe stałe i tłumik drgań w tarczy sprzęgła na czterech parach sprężyn. Strasznie mnie to zdziwiło gdyż większosć silników V6 w Audi jest na dwumasach i tarcze sprzegła są stałe. Więc zastanawiające jest jak większy mocniejszy silnik o pojemności 4,2 litra o mocy 360 KM i momencie oborotowym 420 Nm może sprawnie wspołpracować z manualną skrzynią biegów przy zastosowaniu klasycznego sprzęgła a w słabszych silnikach oraz w większości nowch Diesli są dwumasy.
    • vw (gość)
    • zgadzam się z niektórą opinią.
    • darko (gość)
    • Panowie dopadla mnie dwumsa w ajm szarpie przy przyspieszaniu mam pytanie czy ktos kupowal dwumase po regeneracji z kozuchowa kolo nowej soli w woj. Lubuskim prosze o pomoc
    • kubartek (gość)
    • darko, tam jest dwóch braci. I jak to w życiu, tylko jeden jest dobry. Niestety nie wiem który,
    • darko (gość)
    • Paru moich kolegow dawalo tarcze do rehaneracjii,do tego starszego on tez jezdzi na gielde samochodowa do lubina. A pisze bo myslalem ze ktos już kupowal dwumase po regeneracji. Poczekam jeszcze moze ktos napisze. Ale dzieki Kubartek. Pozdrawiam
    • Monter Elektronik (gość)
    • Dla wszystkich ktorzy maja problem z dwumasami. Jezeli istnieje taka mozliwosc zalozcie sprzeglo starego typu (tzn sztywne kolo+tarcza z sprezynami+docisk) Wystepuja nawet zestawy naprawcz np valeo.(Caly zestaw sprzegła(koła) dwumasowego)
    • Rychu (gość)
    • Darko, potwierdzam Twoje zastrzeżenia do Kożuchowa - po regeneracji koła mondeo 2,0 pojeździł lekko ponad rok, nigdy więcej Kożuchowa!
    • Filipion (gość)
    • Alfa 159 2,4 jtdm. Komplet sprzęgło+wysprzęglik ~1200,-, koło dwumasowe 2650,-, czyli razem niecałe 3900,- (w serwisie Alfy ponad 5000,-). Robocizna poza ASO ma kosztować ok. 500,-. Zgadzam się z opinią, że to typowe wyciąganie kasy. Tyle lat były koła jednomasowe i było dobrze, no ale koszt wymiany tarczy, to ułamek kosztu dwumasy. Przebieg blisko 150000 km. I nie ma znaczenia jakim autem jeździsz BMW, Audi, Fiatem jakimś francuzem czy japońcem. 150 tys. km to standard do wymiany (może jeszcze pojeździłbym parę tys. ale co zrobisz jak zupełnie się rozkraczy na trasie?)
    • darko (gość)
    • Witajcie Ppanowie znalazlem opinie o firmie Saja z Kozuchowa kupilem cala dwumase do swojej audi biegi lepiej wchodza jest narazie ok. Tylko mam problem z szarpaniem na rozpedzie jak sie zagrzeje silnik . Na zimno jest ok. Wydaje mi sie ze siada mi poompowtrysk,musze szukac kogos z vagiem.
    • pawulon (gość)
    • witam pytanko mam vw 20 benz.rok 2001 polecacie regeneracje sprzegla dwumasy jak tak to dajcie jakies namiary .padlo mi przy przebiegu 16000tys.to normalne
    • janek (gość)
    • mam mazda 6 2 litry disel 136 KM kolo 2 masowe ze sprzeglem wymienilem przy stanie licznika 270000 kilometrow zalozylem nowe to samo co fabryka i mam spokoj na nastepne 250 tys Koszt z wymiana spory bo 3300zl Pozdrawiam fanow TDI
    • darko (gość)
    • Witam panow na forum pisze odnosnie firmy saja z kozuchowa w necie mozna ich znales ja wymienilem u nich sprzeglo po regeneracji do audi a4 1.9 ajm 116 koni 3 tysiace zrobilem i nieoszczedzam jej,lata ladnie a dodam ze 8 miesiecy gwarancji za 800 zl. A tak przy okazji panowie moze macie dobrego mechaniora ktory mi przetrzepie koputer w audi w okolicy lubin polkowice glogow z gory dzieki. Moj numer 668-476-817
    • darek (gość)
    • mazda6 2004r. kolo 2masowe sa zamienniki.
    • dwumasowki (gość)
    • Darko bardzo sie ciesze, że dwumasówka w audi śmiga. Zapraszam do zadawania pytań n/t dwumasówek. Pozdrawiam Łukasz Edytowany przez moderatora
    • dodo (gość)
    • nie taniej jest wywarzyc tloki z dokladnoscia do 2g i stoczyc orginalne kolo zamachowe //
    • Zofia (gość)
    • Witam serdecznie, mam mały problem, od kilku dni śledzę ogłoszenia motoryzacyjne w różnych miejscach, zamierzając kupić auto, muszę zmieścić się do 15tysięcy, no i mam problem co wybrać. Bardzo spodobał mi się Pegueot307, ale w tej cenie wszystkie mają spore przebiegi, jak na razie kryterium to cena i przebieg, a czytam i dowiaduje się o dziwnych fapach, czy dwumasach, im więcej ogladam i czytam tym trudniej sie zdecydować, może ktoś mógłby doradzić co wybrać, nawet nie mam kiedy spokojnie się rozejrzeć, będe bardzo wdzięczna za każdą cenną wskazówkę, diękuję i pozdrawiam Zofia
    • Tadeusz :-) (gość)
    • Zofijo. Jak masz zamiar jeździć parę tys. km na miesiąc to kup diesla. Jak tylko po mieście to benzynę. Markę i kolor wybierz sama.
    • siara (gość)
    • Witam kolegów , jestem po wymianie koła dwumasowego w VW touran 1,9 tdi 100km( po chipie dodatkowe 27 kucy dostał ) , koło padło po 191400km , kolega mechanik zaproponował zamontowanie sztywnego układu zamiast tego dwumasu. Po wymianie przyspieszenie jest ok jednak pomiedzy 1800obr/min - 2200 obr na każdym biegu słyszalny jest dziwny dzwięk jakby rezonans . Po przekroczeniu podanych obrotów dzwiek zanika . Może jakieś macie doświadczenia z takim dzwiekiem? pozdrawiam i licze na odpowiedz
    • Diablo (gość)
    • Kolego mam vw passat 19.9tdi 130km u mnie to samo jest co piszesz i poprostu nie wiem czy zostac przy tym sprzęgle czy wymienic na dwumas jak bys mugł sie odezwac podam numer 666941613
    • Diablo (gość)
    • moim zedaniem to chodzi o to ze przy autach które mają powyzej 100 km to jednomas sie nie sprawdza bo za duzy momęt obrotowy i w pewnym zakresie obrotów jest wibracja jezeli znalazłes na to rozwiązanie to daj znac ja myslalem oddac kolo na gwarancje mam z firmy valeo ale to znów koszta zwiazane z zdematowaniem skrzyni i raczej nic tym nie zdzialam
    • iparts (gość)
    • Znalazłem ciekawy artykuł dotyczące uszkodzeń kół dwumasowych, może kogoś zainteresuje: http://www.centrumsprzegla.com/artykuly/uszkodzone-kolo-dwumasowe-objawy,21/ Pozdrawiam
    • ant (gość)
    • Czytałem gdzieś na forum jednego z producentów aut, że w niektórych warsztatach regeneracja DMF polega na zespawaniu obydwu kół i wyważeniu... Porażka i oszustwo!
    • gabik. (gość)
    • witam.jeżdzę od 1.5 roku caravelle 2.5tdi 96 r .p przejechaniu 45tyś na biegu jałowym słychać dziwne dzwięki jakby skrzynia padła.natomiast po wcisnięciu srzęgła jest cisza ewentualnie gdy zwiększę obroty około 1300 jest ok.przy jeżdzie na mnijszych obrotach dziwnie szarpie.nie było tego wcześniej.następnie podczas jazdy łukiem w prawo słychać stukot z prawej strony jaby któreś łożysko.obecnie t 4 ma akulanie 235 tysiaków nakulane .niby dwumas był po regeneracji,Co tu myśleć i zrobić jeśli do domu mam jakieś 2 tysiaki km.czyżby dwumas i łożysko podporowe siadły.jak myslicie dojadę-pozrawim
    • marek (gość)
    • napiszcie jakie kolo zamachowe występuje przy AUDI a4 b6 2004r silnik avf 96 kw, skrzynia multitronik GJA . pozdrawiam.
    • pawel (gość)
    • Najtaniej to spawac i sprzedawc auto dalej :D Nie no zarcik, ale fakt coraz wiecej już istnieje kombinacji z dwumasą, można powoli juz taniej. Tak samo jak kiedys był problem z usunięciem DPF a teraz to sa małe koszta. Byc może niedługo to nasi magici ogarną. Jednakże współczuje wszystkim którzy wydali od 2-5tys zł za taką pierdołę. A jesli komus konczy sie do tego turbina i wtryski, to można sie pochlastac ...
    • arek (gość)
    • padło mi dwumasowe koło? co robić ?!!!!!
    • Paula (gość)
    • Arek... najprościej wymienić? Tego się raczej nie naprawia. ;)
    • Artur (gość)
    • Peugeot 307 2.0hdi 110km,nie dajcie sie mechanikom,żeby wam sztywne koła zamachowe wciskali zamiast dwumasy...mi padła dwumasa 170tyś km,kupiłem sztywne Valeo 1400zł nowe,i po pół roku musiałem dwumase znów kupić,kupiłem i jak nowe auto(odpukać)2.0hdi 110km ma taką konstrukcje że musi być dwumasa tak samo 136km,co innego 90km tam można
    • dzof (gość)
    • ezdzic tylko na zwykłym kole i sprzęgle i nie będzie problemu z dwumaso .
    • mechanik (gość)
    • Koło dwumasowe to jedna wielka sciema mam 30 letnie doswiadczenie jako mechanik i niech ktos mi wytłumaczy dlaczego zrezygnowano z tłumika drgań skrętnych w sprzęgle przenosząc go do koła zamachowego.drugie pytanko ograniczenia jak wiadomo predkosc w miescie mala samochody coraz nowsze to dlaczego vw golf mk1 z 83 roku pali tyle samo co nowy golf druga sprawa wszyscy producenci poszli po rozum do glowy lub tez z chciwosci psuja produkt juz w fabryce np dpf lub fap jak kto woli powiedzcie mi gdzie jest ekologia bo przeciez treba gdzies zutylizowac zużyty olej i filtr a gdzie paliwa alternatywne .od ponad roku nie tankuje mojego samochodu na stacji tylko z kranu h2o i jade gdzie chcem
    • mechanik (gość)
    • Vw multitronic to dwumasa nie ma zamiennikow jak pospawasz a z takimi cudami sie spotkalem to pas stalowy szlag trafi jednym slowem vw i audi do roku 1999 to czołgi po tym roku to plastikowe zabawki zlepione z gówna .osobiscie wole ls 400 1996 nie ma chyba leprzego samochody na swiecie oczyqiscie wersja japonska bez egr sami japończycy twierdzą ze egr psuje silnik i w japoni tego sie nie stosuje to debilny wymysł uni europejskiej
    • majka (gość)
    • mam problem kupilam A4 b6 2003 131KM 1.9 TDI i jak odpalam to nim trzesie przzy gaszeniu tez i nie robi roznicy czy cieply czy zimny ktos mi mowil ze to moze byc poduszka pod skrzynia biegow pomozcie

Dodaj komentarz

MOTOINTEGRATOR Grupa Inter Cars

Znajdź części do swojego samochodu!